Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
PROFESNÍ ORIENTACE VYSOKÉ ŠKOLY TECHNICKÉ A EKONOMICKÉ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. Prorektor pro studium a pedagogickou činnost VŠTE.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Uplatnitelnost absolventů bc. oborů a výhody profesního zaměření Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu,
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Výstupy z učení u ekonomických oborů.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Cheb 23. června 2010 Jednoty 1620, Sokolov.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Cesta k uplatnění na trhu práce
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
„Okna technickým oborům dokořán“
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Šablony OP VVV a podpora nadání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Setkání kariérových poradců
Kariérové poradenství a podnikavost
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Odborná praxe na VŠTE – klíčem k uplatnitelnosti studentů na trhu práce Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ludmila Opekarová Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu, registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/28.0115

VŠTE Co znamená „dynamicky se rozvíjející profesně zaměřená vysoká škola? usilujeme o úzkou součinnost s regionálními podnikatelskými subjekty a institucemi připravujeme k okamžitému nástupu do profesní praxe v oborech: Ekonomika podniku Stavební management Konstrukce staveb Technologie dopravy a přepravy Strojírenství

Historický exkurz – školská soustava versus firmy Zmírnění nedostatků školských systémů Potřeby praxe se mění rychleji než školní příprava „výcvik“ nahrazuje za pojem „vzdělávání“ Přímý vliv vzdělání na produktivitu a hospodářský vývoj přehodnocení role vzdělání v životě člověka

Význam zařazení předmětu odborná praxe do studijního plánu VŠTE Kontakt školy a vyučujících s podniky a institucemi možnost spolupráce v různých oblastech Činnosti spojené s řešením seminárních i bakalářských prací Cílené propojení akademické a aplikační sféry – prolínání aktivit a potřeb Lepší zařazení studentů na pracovní trh

Význam pro Firmu Použití teoretických poznatků a jejich aplikace v praxi. Seznámení s firmou a její organizační strukturou. Seznámení s oborem budoucí profese studenta. Výkon odborných činnosti v konkrétním oddělení. Získání celkového přehledu o základní činnosti a funkcích v organizaci. Rozvíjení získaných dovedností. Samostatné řešení problémů. Následná panelová diskuse

Akademický rok - Semestr Zkratka předmětu praxe ZS 2009 LS 2010 ZS 2010 LS 2011 ZS 2011 LS 2012 ZS 2012 LS 2013 PXE 112 157 6 103 39 379 170 266 OPX 16 18 PXK 1 4 25 PXT_4 76 21 75 PXT_1,2,3 26 183 252 403 211 56 Celkem studentů na praxi 138 340 356 299 804 476 381

Profesní rada Profesní rada vyjadřuje se k výuce praktických předmětů řeší spolupráci školy s podniky v regionu vyjadřuje se k otázkám, které jí předloží rektor navrhuje témata pro spolupráci školy s praxí zprostředkovává odezvu praxe na výuku podílí se na koordinaci tvůrčí činnosti

Technické a vzdělávací konsorcium členové jsou střední odborné školy záměrem je rozvoj technického vzdělávání v regionu

Příležitost studentům v rámci prostor VŠTE – aktuálně STAR UP firmy Příležitost studentům v rámci prostor VŠTE – aktuálně

Závěr Priorita technického vzdělávání – spolupráce s firmami Priorita jazykové kompetence - anglický a německý jazyk v regionu jižních Čech Absolvování praxe na VŠTE v Českých Budějovicích plní dvě základní funkce: Dotváří odborný profil absolventa ekonomického oboru v tom smyslu, že jej připravuje na budoucí dráhu v příslušných dovednostech a zvyšuje tak možnosti jeho uplatnění v praxi. Obohacuje celkový profil absolventa o pracovní návyky, dovednosti a zkušenosti.