Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba – páteřní systém eGovernmentu v úřadu
Advertisements

Činnost AKVŠ v roce 2012 Marta Machytková Bibliotheca academica 2012
Iva Horová: Zpráva Komise eVŠKP za rok , Ostrava Biblioteca Academica Zpráva o činnosti za rok 2007 Odborná komise pro otázky elektronického.
Iva Horová: Netextové práce : první zkušenosti Brno Seminář Systémy pro zpřístupňování eVŠKP 2007 Netextové práce první zkušenosti.
2005 Elektronické vysokoškolské kvalifikační práce.
Iva Horová: Zpřístupňování eVŠKP na AMU Brno Seminář Systémy pro zpřístupňování eVŠKP Zpřístupňování eVŠKP na AMU specifika a problémy.
Iva Horová: Zpřístupňování eVŠKP Olomouc, SDRUK, IT Zpřístupňování eVŠKP současný stav a záměry.
Iva Horová: Zpráva Komise eVŠKP za rok , Olomouc CPVŠK Zpráva o činnosti za rok 2006 Odborná komise pro otázky elektronického zpřístupňování.
Asociace knihoven vysokých škol ČR Komise pro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací Stručná zpráva o vzniku a aktivitách.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Systémy pro zpřístupňování VŠKP : zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby listopad 2006, Brno eVŠKP UTB ve Zlíně Systémy pro zpřístupňování VŠKP.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
ASOCIACE KNIHOVEN VYSOKÝCH ŠKOL ČR SLAVÍ 10. NAROZENINY BARBORA RAMAJZLOVÁ
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Citace, citování Plagiátorství
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Praha Jan Mach Vysoká škola ekonomická v Praze Příprava Národního registru VŠKP a Národního úložiště šedé literatury Ing. Jan Mach
Návrh workflow a tvorba předpisů pro eVŠKP na AMU Iva Horová
Vysokoškolské práce: současný stav, hlavní problémy, trendy elektronizace a digitalizace, legislativní souvislosti Celostátní porada vysokoškolských knihoven,
16. října 2007 Národní úložiště šedé literatury v roce 2007 Mgr. Petr Novák Státní technická knihovna Praha.
Budování Digitální knihovny Vysokého učení technického v Brně Barbara Šímová /
Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby … Seminář Brno,
ESTUP – Elektronické STUdentské Práce, Martin Pešava 2006, Brno Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby... Systém pro eVŠKP.
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
Informace o životním prostředí ve veřejné správě Legislativní rámec problematiky, služby pro veřejnou správu česká informační agentura životního prostředí.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Bibliotheca Academica Zlín Ing. Jan Mach, Vysoká škola ekonomická v Praze Zpráva o činnosti komise Ing. Jan Mach Vysoká škola.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Informace pro předsednictvo RVŠ Praha,
Systémy pro zpřístupňování VŠKP : zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby listopad 2006, Brno eVŠKP UTB ve Zlíně Systémy pro zpřístupňování VŠKP.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Bezpečnost informačních systémů - nástroje pro podporu řešení bezpečnosti Nemochovský František ISSS Hradec Králové, března 2004.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
CPVŠK 2003 Asociace knihoven vysokých škol v roce 2003 Barbora Ramajzlová ČVUT Praha.
Výsledky referenčního procesu NSP, NSK, EQF Pavel Hradecký.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
NÁRODNÍ DIGITÁLNÍ ARCHIV
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Příslib do budoucna Zprávy z Univerzity Karlovy Alena Matuszková, Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Otevřené repozitáře, Brno,
Šedá literatura (Gray literature) Martina Machátová Tel.: Aktualizace:
Národní úložiště šedé literatury (NÚŠL) informace o projektu SKIP Klub vysokoškolských knihoven AMU, Iva Horová.
2006 Úpravy směrnice a prováděcího předpisu pro eVŠKP na UTB ve Zlíně.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Šedá literatura (Gray literature) Martina Machátová Tel.: Aktualizace:
Projekt Archivace a zpřístupnění digitálních verzí kvalifikačních prací na Univerzitě Karlově v Praze Mgr. Eva Březinová Brno,
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Archiv českého webu Petr Žabička, Moravská zemská knihovna a Masarykova Univerzita v Brně Ludmila Celbová, Národní knihovna ČR.
ESTUP – Elektronické studentské práce na VŠE, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven eSTUP elektronické studentské práce.
Digitalizace a zpřístupňování dokumentů na AMU Iva Horová: Digitalizované primární dokumenty zpřístupněné prostřednictvím prvků informačního systému školy.
Projekt „Příprava národního registru vysokoškolských kvalifikačních prací“, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven Projekt.
Celostátní porada vysokoškolských knihoven 2005, Praha, Asociace knihoven vysokých škol ČR v roce 2005 Barbora Ramajzlová
EVŠKP na OU cesta integrace 10. Listopad, 2005 Jiří Šimonek a Robert Bohoněk Centrum Informačních Technologií Ostravská univerzita.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
OČKOVÁNÍ – vzdělávání PLDD MUDr.Alena Šebková, PLDD, předsedkyně OSPDL ČLS JEP Parlamentní seminář, duben 2015.
1 Asociace knihoven vysokých škol ČR Zpráva Komise pro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací Iva Horová, Jarmila Krkošková.
Odbor doplňování a zpracování fondů
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
CPVŠK 2005, , Praha Suchdol Návrh národního souboru metadat pro popis e-VŠKP Specifikace metadat Eva BRATKOVÁ, ÚISK FF UK v Praze
STANDARDY ČAPPO SEMINÁŘ BEZPEČNOST DISTRIBUCE POHONNÝCH HMOT
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Standardizace odborné zdravotní péče
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Návrh národního souboru metadat pro popis e-VŠKP Reprezentace metadat
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference Praha,

CHCEME A CO JSME PRO TO UDĚLALI DOSUD Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference Praha,

Osnova: 1.Výchozí stav - rekapitulace 2.Komise eVŠKP 3.Zásadní změna - legislativa 4.Soubor metodických návodů 5.Co dál Vysokoškolské kvalifikační práce

Výchozí stav v ČR :  první systémy na různé úrovni  chybí úplná národní registrace  neexistence kooperace  stav zpřístupňování velmi různý  nedostatečná společenská objednávka  chyběla systematická činnost  nebylo se „čeho chytit“ Vysokoškolské kvalifikační práce

Cesty k řešení = stanovené úkoly: a)systematická činnost b)usilovat o koncepci na národní úrovni c)sjednocovat praxi na VŠ d)zvyšovat gramotnost autorů prací e)usilovat o řešení legislativy f)vytvořit národní standardy g)získat podporu a spolupráci Vysokoškolské kvalifikační práce

Zahájení systematické činnosti:  analýza stavu v zahraničí  vstupní analýza stavu v ČR Založena Komise e-VŠKP  vypracovány poziční dokumenty  sestaveny pracovní týmy  zahájeny konkrétní práce  pravidelná činnost, web atd. Vysokoškolské kvalifikační práce

Zásadní změna - legislativa:  novela AZ zákona a důsledky  novela VŠ zákona = společenská objednávka  problémy nejen výkladu  podmínky implementace Vysokoškolské kvalifikační práce

Nejčastější dotazy :  terminologie a novela VŠ zákona  jednoznačnost výkladu  AZ versus novela VŠ zákona  možnosti řešení problémů  jak se zachovat  SOUBOR DOPORUČENÍ Vysokoškolské kvalifikační práce

Soubor doporučení :  vychází ze zkušeností škol  reaguje na aktuální situaci  přináší vzory, návody, inspiraci  předpokládá nezbytnou míru individualizace postupů  spoléhá na vůli ke spolupráci Vysokoškolské kvalifikační práce

Soubor doporučení - obsah:  1. makroworkflow  2. model workflow  3. potřebné související předpisy a jejich vzory  4. metodické návody  5. návrh NS metadat Vysokoškolské kvalifikační práce

1. Makroworkflow:  nejobecnější postupy  pro různé výchozí podmínky  nutná je analýza  proces je možné časovat podle konkrétních možností  „Desatero“ Vysokoškolské kvalifikační práce

2. Workflow:  organizace životního cyklu VŠKP  různí aktéři procesu  organizace a koordinace  návaznost kroků  individuální nuance  spojení s IS školy Vysokoškolské kvalifikační práce

3. Předpisy :  obecná struktura a obsah  různé výchozí podmínky  hledat nejschůdnější cesty  zvážit „legislativní“ úroveň  konkrétní vzory Vysokoškolské kvalifikační práce

4. Metodické pokyny :  jak psát práce  náležitosti práce  formální úprava  tištěné a elektronické exempláře  vzory, šablony Vysokoškolské kvalifikační práce

5. Metadata – návrh NS:  sada popisných prvků  povinné položky  problém věcného popisu  způsob zápisu, syntaxe  validace, číselníky  lokální a národní úroveň Vysokoškolské kvalifikační práce

Co dál teď hned na jednotlivých VŠ:  seznámit se se SD  vyjít z makroworkflow  aplikovat na konkrétní podmínky  zohlednit návrh NS a dohodnout povinná metadata  vypracovat a schválit předpisy  NEOBJEVOVAT OBJEVENÉ ! Vysokoškolské kvalifikační práce

Co dál teď hned „globálně“:  informovat (autory, pedagogy …)  poskytovat metodickou pomoc  pracovat na zvyšování IG autorů  usilovat o „maximální“ řešení  sjednocovat praxi  získávat podporu managementu VŠ Vysokoškolské kvalifikační práce

Co dál hned poté :  analyzovat a vytipovat SW pro lokální uložiště  vypracovat návrhy prezentačních a komunikačních formátů  řešit trvalé identifikátory  řešit trvalou archivaci fulltextů Vysokoškolské kvalifikační práce

Co dál výhledově :  hledat finanční zdroje  připravit „národní“ projekt  najít si místo v rámci ŠL a NDK  zapojit se do spolupráce se zahraničními projekty  řešit otázky retrospektivity Vysokoškolské kvalifikační práce

Za Komisi eVŠKP Vám děkuji za pozornost Iva Horová AMU kontakty: Vysokoškolské kvalifikační práce