Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR 20. 9. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Konference Asociace aktivních škol
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Vstup absolventů středních škol na trh práce
STÁTNÍ MATURITA – MOŽNÝ NÁSTROJ STRATEGICKÉHO PARTNERSTVÍ S VŠ
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Základní škola, Brno, Štolcova 16
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Cesta ke kvalitě v praxi
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Státní maturita otázky a odpovědi.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
MINIMATURITY
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Výsledky referenčního procesu NSP, NSK, EQF Pavel Hradecký.
Maturity – jaro 2014.
Střední škola potravinářská a služeb, Brno, Charbulova 106  Autorizace MMR pro dílčí kvalifikace vztahující se k povoláním: Kuchař (6 – ÚK 3) Číšník (2.
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Kdo (ne)udělá maturitu? Co to znamená pro vysoké školy Jan Koucký.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
Cargo efekt a testování 5. a 9. tříd Ondřej Šteffl,
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2012 Ing. Dana Štěpánová odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MINIMATURITY
Rozvoj výuky cizích jazyků
Odborný seminář MŠMT STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Maturity – jaro 2017.
tisková konference CERMAT dne
Tisková konference
Hlavní manažér SP Kvalita I
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR

Jak při státní maturitě a plošném testování neopakovat staré chyby?

Od státní maturity jsme si slibovali, že: NSM zvýší objektivitu maturitní zkoušky Míra subjektivnosti hodnocení je prakticky stejná NSM zvýší kvalitu a respekt maturit Kvalitu maturit NSM spíše snížila NSM umožní srovnávat úroveň středních škol NSM na jednotlivých školách není srovnatelná

NSM zajistí vyřazení podprůměrných maturantů Ano, NSM by případně byla schopna hlídat „spodní laťku“. NSM zvýší kvalitu středoškolského vzdělávání Plošná zkouška může kvalitu přinejlepším ověřovat, ne ji zajistit. V této podobě by ji dlouhodobě spíš snižovala. NSM bude vstupenkou na vysoké školy Zatím je jasné, že vysoké školy státní maturita nezajímá. Letos byla váha maturity u vysokých škol naopak výrazně nižší.

Přesto pořád říkáme: „Státní maturita je dobrý projekt, ale měl by vypadat jinak.“ Je to realistické?

Od plošného testování po 5. a 9. třídě si slibujeme, že: Zkvalitní vzdělávání na základních školách Zkušenosti říkají, že samo ověřování znalostí kvalitu vzdělávání zvýšit nemůže. Sjednotí roztříštěné školní vzdělávací programy Opravdu jsou tak roztříštěné? Není to mýtus? Umožní odhalit slabé školy a žáky Je plošný test ten správný a funkční nástroj?

Zvýší motivaci dětí k učení Zahraniční zkušenosti říkají, že je tomu právě naopak. Neúspěšní žáci motivaci radikálně ztrácejí. Bude zpětnou vazbou pro školy i rodiče V tomto směru může plošné testování fungovat, ale poskytuje zpětnou vazbu jen v tom omezeném oboru znalostí a dovedností, které lze testovat. Pomůže zastavit propad v mezinárodních šetřeních Hrozí vznik „zbytkových“ tříd a škol, které nás v mezinárodních šetřeních stáhnou ještě níž.

Jsou naše očekávání alespoň tentokrát realistická? Myslíme si, že ne.

Proto EDUin navrhuje: Pokračovat v tvorbě standardů základního vzdělávání, ale provázat je s revidovanými RVP. K získávání informací o našem vzdělávacím systému využívat výběrová šetření, protože přinášejí kvalitnější informace s menšími nežádoucími důsledky. Nezavádět na základních školách plošné testování. Jde o potenciálně příliš nebezpečný nástroj. Vytvořit evaluační nástroje, které budou k dispozici učitelům k diagnostice úrovně dovedností žáků.

Děkuji za vstřícnou pozornost Zajímavosti se světa vzdělávání najdete na