Elektronická tržiště pro státní správu 5. dubna 2005, Hradec Králové
Elektronická tržiště pro státní správu usnesení vlády č.875 ze dne 5. září 2001 usnesení vlády č. 683 ze dne 26. června 2002 – pro ÚVIS -povinnost zajistit funkčnost elektronického tržiště pro subjekty veřejné správy červenec – vypracování metodického pokynu. oslovení potenciálních provozovatelů pilotní projekt 2002
Elektronická tržiště pro státní správu srpen – setkání se zástupci budoucích odběratelů jednotlivých resortů, akceptační řízení, organizace školení kontaktních zástupců veřejné správy od 1. září 2002 zajišťuje ÚVIS funkčnost elektronického tržiště – nejdříve jen B2B a CenTrade 18 listopadu bylo zaregistrováno 358 uživatelů od listopadu a prosince 2002 přistupují další provozovatelé – Economy, PragoData, Losan a LiveTrade
Elektronická tržiště pro státní správu B2B – CenTrade – AllyGem – Ridea (Losan ) – LiveTrade – Český trh (Pragodata) – prosinec 2002 ABClink – historie
Elektronická tržiště pro státní správu Měsíc1 / 032 / 033 / 034 / 035 / 036 / 037 / 038 / 039 / 0310 / 0311 / 0312 / 03Celkem Ridea AbcLink Český trh Allygem Livetrade Centrade B2B CELKEM Statistika za rok 2003
Elektronická tržiště pro státní správu transparentnost jednoduchost snadná obsluha finanční úspory, koordinovaný nákup lepší přehled o produktech na trhu možnost nastavení více kritérií pro hodnocení produktu aplikace tržních postupů do státní správy výhody e-tržiště
Elektronická tržiště pro státní správu problémy s akceptováním vysoká obchodní marže drobné technické nedostatky řešení mimořádných situací/nákupů administrativní náročnost při nákupu drobného materiálu problémy
Elektronická tržiště pro státní správu 2004CenTrade B2B CentrumAllygemČeský trhLiveTradeABC linkRidea počet poptávek: počet nabídek: poč.uzavř.obchodů: prům. počet nab/1zak prům.poč. zakázek/1odb celkem v Kč s DPH: celkem v Kč s DPH bez mimořádných nákupů počet dodavatelů počet mimoř.nákupů výše mimoř.nákupů Rok 2004
Elektronická tržiště pro státní správu Rok 2004
Elektronická tržiště pro státní správu Zákon o veřejných zakázkách Celoevropská snaha o zavedení elektronických nástrojů
Elektronická tržiště pro státní správu Evropská komise do r provádění podstatné části výběrových řízení elektronickou cestou Legislativní balíček: - dynamické systémy nákupu - elektronická aukce - centrální nákupní místa - rámcové dohody perspektivy
Elektronická tržiště pro státní správu větší efektivita – urychlení procesu – zkrácení lhůt transparentnost – kvalita zadávacího řízení otevření trhů – přístup k výběrovým řízením požadavek elektronického obchodního styku Perspektivy
Elektronická tržiště pro státní správu informační systém zadávání veřejných zakázek – ministerstvo pro místní rozvoj ( + CADR ) a správa katalogu kvalifikovaných dodavatelů SSHR – „agentura“ pro centrální nákup – - použití elektronických nástrojů ??? e-tržiště pro nákupy do 2 milionů Kč – ministerstvo informatiky – rozšíření komodit ??? perspektivy
Elektronická tržiště pro státní správu nevýhody: Vysoké zaváděcí náklady – zajištění právní závaznosti, autentičnosti, důvěrnosti a kontroly lhůt na základě kvalifikovaných e-podpisů, kódování Vysoké organizační náklady – změna obchodního procesu (workflow), standardizace v oblasti IT Problémy s akceptováním – změna navyklé činnosti, potřeba zaškolení Hospodárnost především u standardizovaného zboží – podíl na procesních nákladech komplexního cenově nákladného zboží je nízký Standardizace produktů – omezené přizpůsobení individuálním potřebám ( např. IT )
Elektronická tržiště pro státní správu – odkaz veřejné zakázkywww.mmmr.cz – rozhodnutí ÚOHSwww.compet.cz - portál EU o e-procurementhttp://simap.eu.int informace