Věčný brouk a jeho příbuzenstvo Tým č. 1
Cíl segmentace targeting positioning a repositioning vývoj nového produktu životní cyklus produktu
Životní cyklus VW Brouka - počet ročně prodaných kusů (v mil. ks)
Začátky VW Beetle Hitler - „...levné auto pro široké masy...“ Dr. Porsche továrna ve Wolfsburgu 1934 NSU – typ 32 prototyp
segmentace targeting geograficky příjmově podle typu zákazníka začátky VW Beetle nízké příjmy průměrné příjmy nadprůměrné příjmy nadprůměrné příjmy podle typu zákazníka targeting
positioning začátky VW Beetle vysoká cena nízká vybavenost vysoká vybavenost nízká cena vysoká cena VW Beetle
Poválečné období 1945 - 58 vyrobených ks 1946 - 1004 vyrobených ks 1947 - export do Holandska
vývoj produktu segmentace targeting positioning žádné změny poválečné období vývoj produktu segmentace targeting positioning životní cyklus produktu marketingová strategie žádné změny
stálý zájem o předválečné modely 50. léta 50. léta stálý zájem o předválečné modely X růst konkurence
50. léta vývoj produktu technické úpravy 1952 Stoll Coupé
segmentace targeting nové segmenty export důraz na značku nové trhy 50. léta segmentace nové segmenty export důraz na značku targeting nové trhy
positioning 50. léta vysoká cena nízká vybavenost vysoká vybavenost nízká cena vysoká cena VW Beetle
60. léta velké investice do vývoje růst konkurence boj na domácím i zahraničních trzích
vývoj produktu zdokonalení - technické parametry - vybavenost 60. léta vývoj produktu zdokonalení - technické parametry - vybavenost nové variace VW Beetle z roku 1963
segmentace targeting positioning životní cyklus 60. léta segmentace výrazné členění trhu na domácí a zahraniční targeting positioning image vhodná strategie životní cyklus nové skupiny zákazníků
positioning 60. léta vysoká cena nízká vybavenost vysoká vybavenost nízká cena vysoká cena VW Beetle Morris Minor Fiat Renault
70. – 90. léta 70. - 90. léta vrchol úspěch nové továrny v zahraničí
70. – 90. léta vývoj produktu stagnace VW Beetle z roku 1975
segmentace targeting positioning Latinská Amerika noví zákazníci 70. – 90. léta segmentace Latinská Amerika noví zákazníci styl, tradice targeting positioning
90. léta - současnost Latinská Amerika - tradiční modely Evropa, USA - VW New Beetle
90. léta - současnost vývoj produktu nový design komfort technologie
segmentace targeting positioning noví zákazníci velký posun 90. léta - současnost segmentace targeting noví zákazníci positioning velký posun
positioning 90. léta - současnost vysoká cena nízká vybavenost vysoká vybavenost nízká cena vysoká cena VW New Beetle Mini Cooper Peugeot 206 XS Toyota Yaris T - sport
? Shrnutí jeden z nejúspěšnějších automobilů v historii motorismu VW Beetle VW New Beetle ?