Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Životopis Brouka – část II 1945-1974. 2 Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Životopis Brouka – část II 1945-1974. 2 Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna."— Transkript prezentace:

1 1 Životopis Brouka – část II 1945-1974

2 2 Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna však byla ze 2/3 zničena nálety. Britové ji spolu s američany obnovili a zpočátku používali hlavně jako opravnu pro spojenecká vozidla. Major Ivan Hirst, pověřený řízením továrny, našel v jejích sutinách několik Kdf-wagenů těsně před dokončením. Auto se mu líbilo a viděl v něm slibnou budoucnost, proto rozhodl o obnovení jeho výroby.

3 3 Zájem známých karosářů Brzy po obnovení výroby se o spolupráci začaly zajímat renomované karosářské firmy. První z nich byla firma Karman, kerá se rozhodla na podvozku brouka postavit kabriolet Později se rozběhla sériová výroba a otevřená verze Brouka byla několik desetiletí velmi populární především v USA

4 4 Velký vzestup Brouka Na konci 40-tých a začátku 50-tých let se Brouk stal velmi oblíbeným a ve velkých sériích prodávaným vozem. Byl jednoduchý, spolehlivý a levný,což bylo ve válkou vydrancovaném německu důležité, ale začal se vyvážet i do zahraničí, i do USA, kde se stal také oblíbeným. Na snímku exportní model z roku 1951

5 5 Konec děleného zadního okna Pro model roku 1953 se firma rozhodla zvětšit plochu zadního okna a tím zlepšit výhled z vozu Továrnu již vedl němec, Heinz Nordhof, který byl do funkce ředitele dosazen roku 1948 brity, zvýšil výrobu, koncem 50-tých let již bylo vyrobeno přes 80 000 brouků

6 6 Rostoucí obliba v USA přinesla velké měny Brouk se v USA stal velmi oblíbeným, ale pomalu přestával splňovat stále se zpřísňující americké předpisy. Kvůli jejich splnění bylo u modelu 1957, zatím pouze v provedení pro americký trh,upuštěno od ramínkových mechanických ukazatelů změny směru jízdy a Brouk byl poprvé dodáván se světelnými blikači

7 7 60-tá léta, další změny Světelné blikače se již montují standartně do všech modelů,na rozdíl od modelu pro USA z roku 1957 jsou však umístěny nahoru na blatníky. Zadní okno bylo opět zvětšeno a dostalo nový tvar. Velkých změn doznala zadní světla. Podle mnohých odborníků byli Brouci ze 60-tých let nejlepší, protože si zachovávali svůj původní ráz, ale na jejich výrobu byly použity kvalitnější materiály a komponenty.

8 8 1968 – Konec oblých linií U výrazně přepracovaného modelu roku 1968 se vytratily oblé linie a byly nahrazeny hranatější karoserií. Byla změněna přední světla, která byla díky novému tvaru blatníků napřímena a zlepšila viditelnost a tím i bezpečnost. Vůz má hranatější kapotu i víko motoru a nové i zadní svítilny, ty mají nově tvar podkovy.

9 9 1974-model 1303,tzv. Superbrouk Brouk dostal nový systém pérování, McPhersonovo vzpěrné př. odpružení, tomu se musel přizpůsobit tvar přídě vozu, ten se stal vypouklejším,což mělo za následek i zvětšení zavazadlového prostoru. Brouk dostal zcela nový interiér,panoramatické větší přední okno, které umožnilo zvětšení interiéru. Zadní svítilny získaly nový tvar, tzv. sloní tlapy


Stáhnout ppt "1 Životopis Brouka – část II 1945-1974. 2 Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna."

Podobné prezentace


Reklamy Google