Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo"— Transkript prezentace:

1 Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo
Vypracovali: Cigánková Kristýna Hnízdová Miroslava Kunc Pavel Slípková Petra Soudková Lenka

2 Úvodem marketingová studie automobilu Volkswagen Brouk.
Problematika vývoje nového produktu Fáze životního cyklu Segmentace Targeting Positioning Repositioning Kapitoly = teorie + praxe

3 2. Vývoj produktu Hledání nápadů Určení cílů
Navržení a obchodní testování Výzkum a vývoj Výroba prototypu Funkční zkoušky Spotřebitelské testování

4 Hodnocení funkčního a psycholog. provedení výrobku.
Udělení názvu, značky, designu. Sestavení marketingového programu.

5 Volkswagen Brouk Zrozen z myšlenky A. Hitlera - lidový vůz
Hlavní tvůrce – Ferdinand Porsche Jednoduché, ale propracované vozidlo První prototypy v letech 1931 až 1934 První funkční vozy až 1936 v Porscheho garáži Dalších 30 ks 1937 v automobilce Daimler-Benz 1938 byl u Fallerslebenu položen základní kámen budoucí automobilky

6 3. Životní cyklus výrobku I.stádium – fáze zavádění na trh
vysoká míra podnikatelského rizika vysoké náklady malé nebo žádné výnosy malý odbyt rozšiřování nových výrobních kapacit intenzivní propagace výrobek je upravován, odstraňují se vady pomalý růst objemu prodeje

7 Marketingové strategie v etapě zavádění
Strategie rychlého sbírání – vysoká cena, vysoké náklady na propagaci. Strategie pomalého sbírání –        vysoká cena a malá propagace –        maximální zisky a minimální výdaje.

8 Rychlé pronikání – nízká cena,vysoké náklady na propagaci. – rychlé pronikání na trhy Strategie pomalého pronikání –    nízká cena a malá propagace

9 Volkswagen Brouk 1938 vyjeli první předváleční Brouci.
Verze sedan, sedan se stahovací střechou a nebo kabriolet. Během války byli vyráběni vojenští Brouci. krabicovité terénní vozy typ 82. obojživelný automobil KdF 166 Schwimmwagen Do konce války vzniklo necelých 70 tisíc automobilů.

10 II. stádium – fáze růstu objemu prodeje
Výrobek je „uchycen“ Poptávka i prodej se zvyšuje Pronikají obdobné nové výrobky konkurentů Pro udržení rychlého tempa růstu prodeje: Ø      získání nových tržních segmentů Ø      cílenější uskutečňování propagace Ø   zdokonalování výrobků a vývoj výrobků nových Ø      postupné snižování cen

11 Marketingové strategie v etapě růstu
Firma zvyšuje kvalitu nového výrobku + další vlastnosti + zdokonalení stylu Rozšiřování sortimentu Nové distribuční kanály Snížení ceny ve správný čas

12 Volkswagen Brouk 1945 továrna pod správou mjr. Ivan Hirst.
1945 vyrobeno 1785 automobilů 1946 produkce přes 10 tisíc automobilů Pováleční Brouci - vyšší výkon modelová řada obohacena o kabriolety první exportní model Brouka v USA

13 1953 - nový motor o objemu 1192cm3 a výkonu 30 koní.
„blinkry“ na předních blatnících, růst výkonu motoru na 34 koní. růst výkonu motoru na 1286cm3 a koní. pozměněné přední blatníky a zadní kapota, motor 1493cm3 s už 44 koňmi. typ 1302 s motorem o 1584cm3 a koních.

14 III. stádium – fáze zralosti
Stagnace tempa růstu objemu prodeje i zisku. Prodloužení životnosti výrobku: Ø nalezením nových segmentů trhu Ø modifikací výrobku zlepšením jeho kvalitativních parametrů Ø cenové úpravy, nové formy propagace

15 Marketingové strategie v etapě zralosti
Firmy se zbavují svých slabých výrobků Nutno zvažovat změnu strategie trhu, výrobku a modifikace marketingového mixu

16 Volkswagen Brouk 1972 – vůz lidské historie - vyrobených kusů Přesun výroby do Mexika a Brazilie Počet vyrobených kusů se blíží k

17 IV. stádium – fáze zániku
Odbyt prudce klesá Vysoké výdaje na propagaci Výrazné slevy

18 Marketingové strategie v etapě poklesu
Pět vhodných strategií pro etapu poklesu: Ø   Zvyšování investic firmy. Ø  Udržování stávající úrovně investic firmy do doby trvání nejistoty. Ø   Snižování neefektivních zákaznických skupin a růst investic pro lukrativní zákaznické segmenty. Ø Sklízení firemních investic - získat rychle hotovost. Ø  Zbavení se obchodu rychlým prodejem.

19 Volkswagen Brouk Kupující začali být unaveni hlučným pomalým Broukem.
Poslední Brouk sjel z německé výrobní linky v lednu 1978.

20 Životní cyklus Volkswagen Brouk

21 4. Segmentace trhu Nikdy nelze uspokojit požadavky všech zákazníků
Segmentování = rozdělení trhu na menší části, podobné požadavky a potřeby Segmenty trhu se odlišují

22 Typy segmentace trhu Homogenní preference
–   Všichni zákazníci mají stejné preference –   Trh neobsahuje žádné přirozené segmenty –   Značky si jsou podobné Difúzní preference –   Různé preference –   Značky se liší Shlukové preference (přirozené tržní segmenty) – na trhu existuje několik preferenčních shluků

23 Hlavní segmentační proměnné trhů
Ø      Geografická segmentace Ø      Demografická segmentace Ø      Psychografická segmentace Ø      Behaviorální segmentace

24 5. Targeting Problém výběru cílového trhu.
Přístupy k výběru cílového trhu: Soustředění na jeden segment Výběrová specializace – několik segmentů Výrobková specializace – specializace na jeden výrobek Tržní specializace – zaměření na tržní skupinu Pokrytí celého trhu – snaha uspokojit všechny

25 Volkswagen Brouk Vůz byl určený nepříliš majetným občanům Německé Říše. První Brouci byly určeny pro nižší střední třídu. Po válce velkou oblibu získal především v Mexiku a Brazílii. Psychografická - v USA v průběhu 60.let symbol mladé generace.

26 6. Positioning Pozice výrobku na trhu = vztah k výrobkům konkurenčním
Dobrá pozice výrobku na trhu = zákazníci vnímají výrobek lépe než výrobky ostatní Nutno svůj výrobek odlišit od výrobků konkurence. Informovat cílové spotřebitele o kvalitách a přednostech výrobku.

27 Zásady při tvorbě positioningu:
-  jednoduchost -  snadno pochopitelné pro spotřebitele -  soulad s očekáváním spotřebitelů -   zdůraznění výhod produktu -   důvěryhodnost a originalita

28 Volkswagen Brouk Od počátku vnímán jako snadno dostupné auto.
Splňoval však i požadavky náročnějších řidičů. Celý svět si zamiloval Brouka.

29 7. Repositiong Záměrná změna, kdy se marketing snaží změnit zákazníkova vnímání produktu.

30 Volkswagen Brouk 1994 na autosalonu v Detroitu představen Volkswagen New Beetle. 1995 zahájena výroba v závodu Volkswagen v mexickém Pueblu. New Beetle - luxusní vůz vybavený nejmodernější technikou Určen pro vyšší vrstvy mladých lidí.

31 8. Závěr Na počátku byl projekt lidového automobilu od Ferdinanda Porscheho. Během svého vývoje prošel mnoha technickými inovacemi. Za oceánem odstartoval revoluci malých aut. 1972 nejprodávanější vůz historie. Dnes moderní nástupce New Beetle.

32 Děkujem za pozornost.


Stáhnout ppt "Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo"

Podobné prezentace


Reklamy Google