Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole
“Co si přejí nejlepší a nejmoudřejší rodiče pro vlastní dítě, to si musí přát obec pro všechny své děti. Každé jiné přání je pro naše školy omezující a odpudivé a jeho přijetí by vedlo k zániku demokracie.”
John Dewey, 1902 (Škola a společnost)
Chceme dosáhnout …. … lepších vzdělávacích výsledků včetně trvající radosti z poznávání u většího počtu žáků ve větší škále dovedností a vědění s menší mírou nerovností …... než kdy dříve.
Předpoklad „Na každé hodině záleží.“ neboli Každý žák se v každé hodině učí něčemu pro něj hodnotnému.
Zavazující zjištění Učitel je nejvýznamnější systémový prvek z hlediska vlivu na výsledky žáků Škola = učitel může významně kompenzovat sociální hendikepy žáků Na práci každého učitele v každé hodině záleží
Co funguje? Když učitel věří tomu, co dělá; Když učitel pracuje s nasazením; Když učitel neustále vyhodnocuje svůj dopad na výsledky žáka.
Přesvědčení Věříme, že každý náš žák se může učit. Věříme, že jsme schopni pomoct každému žákovi, aby se učil (umíme učit každého žáka). Věříme, že má smysl zajistit každému učiteli takové podmínky, aby mohl dobře pracovat.
Podmínky pro úspěšnou práci učitele Sociální pohoda Respekt Autonomie Jistota Férovost
Děkuji za pozornost!
Kvalitní vzdělání Tvořivost a iniciativnost Odolnost a sebeúcta Nezávislost a odpovědnost Schopnost vytvářet, komunikovat a posuzovat vědění ve spolupráci (učit se) Péče o duši a péče o společné dobro