SWOT Analýza Daniel Vančura.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SWOT ANALÝZA.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Lenka Zahradníčková
Poradenství v obecném řízení
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategický management
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Tržní prostředí.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

SWOT Analýza Daniel Vančura

Marketingová situační analýza 1. vývoj vnějšího okolí firmy 2. vnitřní potenciál firmy – komplexní analýzy SWOT analýza Portfóliová analýza

SWOT analýza SWOT analýza se skládá ze dvou analýz, a to hodnocení vnitřních a vnějších podmínek. Analýza vnitřních podmínek představuje hodnocení silných a slabých stránek organizace. Analýza vnějších podmínek, představuje hodnocení příležitostí a hrozeb, které se nacházejí ve vnějším prostředí organizace.

Swot analýza Slabé stránky Silné stránky Příležitosti Hrozby Zde se zaznamenávají ty věci, které organizace nedělá dobře , nebo ty, ve kterých si ostatní organizace vedou lépe. W (WEAKNESSES) Silné stránky Zde se zaznamenávají skutečnosti, Které přinášejí výhody jak zákazníkům, tak organizaci. S (STRENGTHS) Příležitosti Zde se zaznamenávají ty skutečnosti, které mohou zvýšit poptávku nebo mohou lépe uspokojit zákazníka a přinést úspěch. O (OPPORTUNITIES) Hrozby Zde se zaznamenávají ty skutečnosti trendy, události, které mohou snížit poptávku nebo zapříčinit nespokojenost Zákazníků, zaměstnanců… T (THREATS)

SWOT analýza Silné a slabé stránky je možné hodnotit vnitropodnikovými analýzami, kriteriálními tabulkami,… Tržní příležitosti a hrozby se hodnotí různými metodami marketingového průzkumu

SWOT analýza Silné stránky Pozitivní klima, silná kultura firmy Dobré vztahy mezi pracovníky Kvalifikace zaměstnanců Pracovní atmosféra Spolupráce s veřejně- správním sektorem Využití nových technologií Image na veřejnosti Materiální zázemí Dopravní spojení – dopravní dostupnost, poloha ve městě Propracovaný systém vnitřní komunikace a komunikace s veřejností Mzdy Dobré postavení na trhu Kvalitní výrobky

SWOT analýza Slabé stránky Nekvalifikovaní zaměstnanci Nedostatečné finanční zdroje na rozvoj, provoz, údržbu Poloha firmy Špatná komunikace vedení firmy směrem dolů Přehlížení zásadních problémů, neschopnost řešit problémy Nedostatečné prostory Dodací podmínky – nejsme vždy schopni zabezpečit

SWOT analýza Zahraniční kapitál Podpora podnikání v regionu Příležitosti Zahraniční kapitál Podpora podnikání v regionu Oslabení konkurence Růst jednotlivých odvětví průmyslu

SWOT analýza Hrozby Konkurence – stávající i přicházející, Měnící se daňová politika, Platnost nových zákonů, Vývoj úrokových měr, Nízká kupní síla obyvatel (rozdíly v regionech, městech, přítomnost velkých podniků, …).

SWOT analýza Úspěch firmy závisí na tom, jak firma dokáže využít tržní příležitosti a své silné stránky a jak dokáže eliminovat své slabé stránky a hrozby. Otázky vedoucí úspěchu? Kterých příležitostí dokážeme využít? Které silné stránky dokážeme využít, dále posílit nebo udržet? Které slabé stránky je třeba odstranit, kompenzovat, eliminovat? Kterým hrozbám předejít?

Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5.