Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Rok s kocourkem Matyášem
Studentská inovace praxí
Projektový den s prvky OSV
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Metoda INSERT Udělejte fajfku na okraji textu, jestliže něco z toho, co čtete, potvrzuje, co jste si věděli nebo si mysleli, že to víte. + Udělejte plus,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Možnosti vizualizace výuky
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2010 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Dahl, Roald: Matylda. Vyd. 1. Praha : Knižní klub,
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Příběh vojáka z první světové války
Místo, kde žijeme – škola
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Co jsem se dozvěděl o Templářích? Mám ještě nějaké otázky?
Kamarád Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!!
Projekt do Výchovy ke zdraví
Škola.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
Světový den výživy – 16. říjen
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová ŠIKANOVÁNÍ vyhrožování rvačky vymáhání peněz.
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová KOMUNIKACE slovem písmem gestem dotekem.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_CJ_55.
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
MOTIVACE Jakou knihu jste naposledy četli?
Rok s kocourkem Matyášem
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Autor: PaedDr. Jana Čechová
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Školník Kulda je jednička
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vztahy a pravidla soužití - obec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Práva dítěte Výchova k občanství
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Nedvědová, Kotlárová, Bannertová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová Kompetenční cíl: vyjadřuje své názory, myšlenky a pocity; řídí se dohodnutými pravidly diskuse Oborový cíl: rozliší kladné a záporné vlastnosti lidí, dokáže posoudit nevhodné chování Využité učivo: Soužití a chování - kladné a záporné vlastnosti (Člověk a svět) Metody a strategie: brainstorming, předvídání z klíčových slov, řízené čtení s předvídáním, pětilístek, myšlenková mapa, uznání Zdroj: JEFRIMOV, A.S. Kdy je člověku smutno. In: GROLICHOVÁ,S. Čítanka pro 2.ročník. BRNO: DIDAKTIS, 2009, s.30.ISBN 978-80-738-134-3. Materiál, potřebné pomůcky: lepky s napsanými vlastnostmi, pracovní listy (šablony),barevné listy na strom, předkreslený strom – plakát, lepidlo Časový odhad: 2 vyučovací jednotky (90 min)

EVOKACE Rozdělení do skupin pomocí slov napsaných na lepkách vyjadřujících kladné a záporné povahové vlastnosti. Děti se na základě podobných významů slov rozdělí do tříčlenných skupin (vysvětlení významů slov).

Brainstorming Každá tříčlenná (zapisovatel, mluvčí, měřič času) skupinka zapisuje, jaké vlastnosti by měl mít dobrý kamarád. Výběr nejdůležitější vlastnosti (za skupinu) zapíše učitel na tabuli.

Předvídání z klíčových slov Za chvíli budete číst příběh. V tomto příběhu se objeví tato slova: nejsilnější, natrhl košili, zesmutněl, zůstal sám Vymyslete společně ve skupince příběh , ve kterém se tato slova objeví. Prezentace příběhu.

UVĚDOMĚNÍ Řízené čtení s předvídáním Uspořádání v kruhu na koberci

Řízené čtení s předvídáním Text rozdělen na čtyři části. Otázky směřují „k textu“ i „za text“. 1)Ve které lavici Kamil seděl? Jak si představujete, že se Kamil předváděl? Myslíš si, že to bylo pro spolužáky zábavné? 2) Komu přelomil Kamil pastelku? Co ještě dalšího svým spolužákům provedl? Jaká byla reakce dětí? Jak by příběh mohl pokračovat? 3) Kolik dětí Kamil oslovil? Měl Kamil ve třídě kamaráda? Jak by ti bylo na místě Kamila? 4) Proč Kamil zůstal sám? Který z vašich vymyšlených příběhů (předvídání z klíčových slov)se nejvíce přiblížil tomuto příběhu?

REFLEXE Pětilístek Pětilístek ve dvojici (téma vychází z přečteného textu, sleduje záporné lidské vlastnosti)

Myšlenková mapa Individuálně - „Můj kamarád“

Strom přátelství Žáci rozliší záporné a kladné vlastnosti napsané na lepkách, které dostali v úvodní části hodiny. Záporné vlastnosti lepí pod kořeny stromu (zakopou je do země). Kladné povahové vlastnosti lepí na kmen stromu (výživa přátelství apod…).

Ocenění spolužáka Losem výběr spolužáka, kterého za něco ocení - pochválí. Napiš na list ze stromu, co se ti na tvém spolužákovi líbí, za co bys jej mohl pochválit, v čem je dobrý. Nalep lístek na strom přátelství.

Citáty k zamyšlení

Náš strom přátelství