Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: Ma celá čísla Šablona číslo: Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 5 Autor: Mgr. Zdeněk Charousek

2 Anotace: Vysvětlení porovnání celých čísel a jejich uspořádání na číselné ose.
Očekávaný výstup:. Žáci dovedou porovnávat celá čísla. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. třída Klíčová slova: Celá čísla, porovnávání. . Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si na základě prezentace vysvětlují (opakují) problematiku porovnávání celých čísel a následně prověřují na zadaných příkladech.

3 Celá čísla -1 °C Záporná celá čísla -4 °C -2°C -3 °C -1°C -2 °C -1 °C
[ mínus jeden stupeň celsia] -2°C -2 °C -1°C -3 °C -4 °C -1 °C

4 Celá čísla +7 = 7 ale -9 ≠ 9 Záporná celá čísla Kladná celá čísla
-3 -2 2 3 4 5 -1 6 -4 1 -5 Záporná celá čísla Kladná celá čísla NULA není kladné č. NULA není záporné č. NULA je celé číslo +7 = 7 ale -9 ≠ 9

5 Celá čísla Kde se můžeme setkat se zápornými čísly?
Dluhy na účtu jsou značeny záporným číslem. Teplota pod nulou dosahuje záporných hodnot.

6 Celá čísla Příklad Vypiš z čísel 12, -5, 3, 8,-16, -7, 32, 45, -3, 1, 0 všechna čísla kladná: b) Všechna čísla záporná: Zobrazit řešení Řešení: čísla kladná: 12, 3, 8, 32, 45, 1 čísla záporná: -5, -16, -7, -3

7 Absolutní hodnota Absolutní hodnota čísla udává vzdálenost od čísla 0 na číselné ose. -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 4 jednotky proto |-4|= 4 5 jednotek proto |5|= 5 |0|= 0 Absolutní hodnota každého čísla je kladné číslo nebo nula.

8 Absolutní hodnota Příklad 2. Vypočítej absolutní hodnoty:
a) |-3|= b) |7|= c) |-5|= d) |-7|= e) |27|= f) |-32|= g) |45|= h) |-177|= Zobrazit řešení Řešení: a) |-3|= 3 b) |7|= 7 c) |-5|= 5 d) |-7|= 7 e) |27|= 27 f) |-32|= 32 g) |45|= 45 h) |-177|= 177

9 Opačné číslo Opačné číslo k číslu různému od nuly je číslo, které se mu nerovná, ale má stejnou absolutní hodnotu. opačné číslo k číslu 7 je -7 => |7|=|-7| a 7 ≠ -7 opačné číslo k číslu -6 je 6 => |-6|=|6| a -6 ≠ 6 opačné číslo k číslu 0 je 0 Příklad 3. Zapiš opačné číslo k číslu: a) 8 b) -12 c) -36 d) 0 e) 45 f) 165 g) -1 h) 5321

10 Opačné číslo Příklad 3. Zapiš opačné číslo k číslu:
a) 8 b) -12 c) -36 d) 0 e) 45 f) 165 g) -1 h) 5321 Řešení: a) opačné číslo k č. 8 je -8 a) opačné číslo k č. -12 je 12 a) opačné číslo k č. -36 je 36 a) opačné číslo k č. 0 je 0 a) opačné číslo k č. 45 je -45 a) opačné číslo k č. 165 je -165 a) opačné číslo k č. -1 je 1 a) opačné číslo k č je -5321 Zobrazit řešení

11 Celá čísla Použitá literatura: Obrázky:
ODVÁRKO; KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. Čestmírova 10, Praha 4: Prometheus, 2007, ISBN Obrázky: Obrázky ze zakoupené licence Microsoft office.


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google