Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Podnikové informační systémy úvod
managementu znalostí podle
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Procesy Informační proces
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Strategie podniku v globálním světě
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Firemní kultura - změna motivační strategie
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
TYPOLOGIE V OBLASTI E- BUSINESS. E-business – veškeré formy elektronické komunikace a obchodování, kdy jsou využívány internet, intranet, extranet E-comerce.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
CRM a jeho možné využití
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Model strategie marketingového mixu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
MARKETING Přednáška P
CRM – moderní trendy.
Společenská odpovědnost a školy
Strategie regionu, obce
Vztahy se zákazníky.
Lidé, procesy, partnerství
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Marketing Základy a postupy..
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky

Cíl CRM usilovat o loajalitu zákazníka snaha o individuální přístup ke všem stálým zákazníkům

Činnosti v rámci CRM a)sběr dat o obchodních případech a klientech a uchovávání těchto dat v datových skladech b)propojování těchto dat (produktů, zákazníků a obchodních případů) a analyzování chování zákazníků c)udržování pružného kontaktu s klientem

Druhy CRM Operativní Analytický Kolaborativní

Model CRM

Zázemí pro CRM v podniku procesní řízení kvalifikované lidské zdroje, které chápou podstatu řízení vztahů se zákazníky a které jsou otevřené komunikaci informační technologie a software, který umožňuje analyzovat a sdružovat data pro účely CRM

Historický vývoj I. Středověk 1962 „Marketing“ = nové přístupy: Režimy Metody Taktiky Strategie Zákazník je podle znaků segmentován

Historický vývoj II páteřní systém internetu Nejdůležitějším faktorem úspěchu se stává informace a komunikace. Obousměrný tok informací (producent – zákazník) Zrod CRM I orientovaný na technologii řízení; datamining + datahouses; efektivní reverzibilní komunikace se zákazníkem s cílem poznávat a ovlivňovat jeho nákupní chování a rozhodovací procesy.

Historický vývoj III. Osmdesátá léta 20. století přinesla rozvoj IT, který urychlil zrod komunikačního CRM typu I 1987 vytvoření koncepce CRM II Jednalo se kombinovaný systém, ve kterém začala hrát roli hodnota produkce. Zrod elektronického obchodu. Marketingově komunikační typ CRM

Historický vývoj IV. roku 1996 se začíná hovořit o globalizovaném tržním hospodářství  lokální hyperkonkurence na různých trzích (nabídky řádově přesahuje poptávku);  existence nadnárodních firem, které přicházejí s novými přístupy v řízení. Nová myšlenka: řízení hodnot pro adresovaný trh v režimu trvale udržitelného ekonomického a ekologického rozvoje planety

Historický vývoj V. řízení hodnot VM (Value Management) trend globálního řízení kvality GQVM (Global Quality Value Management) myšlenky již starší teorie a praxe TQM (Total Quality Management) Doplnění koncepce CRM o orientaci na tvorbu a řízení adresných hodnot pro zákazníka

Historický vývoj VI ITVCRM (Information Technology Value Customer Relationship Management) Cíle: 1.vysoká hodnotová úspěšnost, efektivnost a konkurenceschopnost tvůrců hodnot pro majitele podnikatelských subjektů; 2.vysoká kvalita hodnot pro zákazníky, která plní jejich očekávání a uspokojuje jejich potřeby, požadavky, přání a touhy; 3.relační hodnoty pro zaměstnance tvůrců hodnot; 4.efektivní i šetrný vztah tvůrců hodnot i zákazníků k sociálnímu i životnímu prostředí.

Současnost 2002 ITVIKCRM (Information Technology Value Image Key Customer Relationship Management), který vedle produkované adresné hodnoty klade důraz na image této hodnoty v očích klíčových zákazníků

Nová dimenze řízení vztahů se zákazníky (CÍL) Posunout zákazníka z pozice potenciálního kupujícího v pyramidě budovaných vztahů výše – až do řady loajálních zákazníků a klíčových partnerů.

Vývoj požadavků trhů