Aktuální stav v oblasti interoperability

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Přijímací řízení.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Stav k 30. červnu Výměna řidičských průkazů Řidičské průkazy vydané od 1. července 1964 do 31. prosince 1993 jsou jejich držitelé povinni vyměnit.
Revize Nového přístupu
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
4. železniční balíček 1.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Nová směrnice o energetické účinnosti
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
MK Vodoprávní aktuality Příprava nového občanského zákoníku Medlov – prosinec 2008 Vláda schválila (usnesení č. 510 z ) Sněmovní tisk čtení.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
Označování poplachových systémů EZS značkou CE
Příprava nové dopravní politiky ČR
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Technická specifikace pro interoperabilitu Subsystém: Vozový park Oblast působnosti: Nákladní vagony
1 Praha, 12. březen 2009 Jean Charles PICHANT – Vedoucí úseku interoperability Stav zpracování a schvalování TSI.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 5. května 2014.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
EMAS III Změny v akreditaci a ověřování Ing. Radim Frolík.
Ministerstvo dopravy České republiky
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Ochrana kritické infrastruktury
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Registrace podle EMAS III
Odpadové hospodářství ČR ve světle členství v EU Praha 1. prosince 2010.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Evropská železniční agentura
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 11. května 2015.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
ČSN EN – Výtahy pro dopravu osob a osob a nákladů ČSN EN – Konstrukční zásady, výpočty a zkoušky výtahových komponent.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Transkript prezentace:

Aktuální stav v oblasti interoperability Ing. Jindřich Kušnír Ministerstvo dopravy

Směrnice o interoperabilitě směrnice 96/48/ES + směrnice 2001/16/ES – novelizovány směrnicí 2004/50/ES pod pojmem interoperabilita rozumí „schopnost systému transevropské konvenční železniční dopravy umožňovat bezpečný a nepřerušovaný pohyb vlaků …“ definují strukturální a provozní subsystémy stanovují základní požadavky pro každý subsystém předpokládají přijetí TSI pro každý subsystém nebo jeho části stanoví povinnost splňovat TSI pro nové stavby, modernizované tratě i schvalovaná vozidla výjimky z povinnosti aplikace TSI – rozpracovanost projektu, ohrožení ekonomické životnosti projektu, obnova po nehodě nebo přírodní katastrofě

Postup tvorby TSI Evropská komise Mandát TSI – rozhodnutí / nařízení Výbor pro interoperabilitu ERA TSI – návrh Základní parametry Úřední věstník ES publikace Členské státy notifikace Účinná TSI Přímá aplikovatelnost 6 měsíců

Účinné TSI pro vysokorychlostní železniční systém HS TSI Právní předpis Revize Údržba (MAI) Rozhodnutí Komise č. 2002/730/ES z 30. května 2002 × Řízení a zabezpečení (CCS) Rozhodnutí Komise č. 2002/731/ES z 30. května 2002 ANO Infrastruktura (INF) Rozhodnutí Komise č. 2002/732/ES z 30. května 2002 Energie (ENE) Rozhodnutí Komise č. 2002/733/ES z 30. května 2002 Provoz (OPE) Rozhodnutí Komise č. 2002/734/ES z 30. května 2002 Kolejová vozidla (RST) Rozhodnutí Komise č. 2002/735/ES z 30. května 2002

Účinné TSI pro konvenční železniční systém CR TSI Právní předpis Účinnost od Telematické aplikace v nákladní dopravě (TAF) Nařízení Komise č. 62/2006/ES z 23. prosince 2005 19.01.2006 Kolejová vozidla – hluk (NOI) Rozhodnutí Komise č. 2006/66/ES ze dne 23. prosince 2005 23.06.2006 Řízení a zabezpečení (CCS) Rozhodnutí Komise č. 2006/679/ES ze dne 28. března 2006 28.09.2006 Kolejová vozidla – nákladní vozy (WAG) Rozhodnutí Komise č. 2006/861/ES ze dne 28. července 2006 31.01.2007 Provoz a řízení dopravy (OPE) Rozhodnutí Komise č. 2006/920/ES ze dne 11. srpna 2006 14.02.2007

Schválené TSI TSI bezpečnost v železničních tunelech (SRT) TSI osoby se sníženou schopností pohybu a orientace (PRM) společné pro vysokorychlostní i pro konvenční železniční systém anglické znění schváleno na zasedání Výboru pro interoperabilitu a bezpečnost dne 21.6.2006 nyní jsou obě TSI překládány do oficiálních jazyků EU česká verze bude k dispozici v 1. pololetí 2007

Připravované TSI pro konvenční železniční systém TSI infrastruktura (INF) TSI energie (ENE) TSI telematické aplikace v osobní dopravě (TAP) TSI hnací vozidla a jednotky (LOC) TSI osobní vozy (CAR) v současnosti ERA vytváří základní parametry a předběžné návrhy jednotlivých TSI konečnou verzi TSI předloží ERA: TSI ENE: 2. čtvrtletí 2008 TSI INF: 3. čtvrtletí 2008 TSI TAP: 1. čtvrtletí 2009 TSI LOC + CAR: 3. čtvrtletí 2009

Připravovaná CR TSI ENE návrh TSI obsahuje: definici subsystému a základní požadavky charakteristiku subsystému: funkční a technické specifikace, provozní pravidla, pravidla údržby, … rozhraní s ostatními subsystémy: vozidla, infrastruktura, řízení a zabezpečení, provoz a řízení dopravy a bezpečnost v tunelech cílová elektrizační soustava: ~ 25 000 V 50 Hz musí být použita u nově elektrizovaných tratí akceptované elektrizační soustavy: ~ 15 000 V 16 ⅔ Hz = 3 000 V v případě existujících elektrizovaných sítí rozhodnutí závisí na členském státě zvláštní případy (FR a NL): možnost použití soustavy = 1 500 V

Připravovaná CR TSI INF (1) definuje subsystém a základní požadavky obsahuje charakteristiku subsystému: funkční a technické specifikace zavádí kategorie konvenčních tratí stanovuje základní parametry subsystému a hodnoty těchto parametrů pro všechny tratě společně nebo s rozlišením pro jednotlivé kategorie definuje rozhraní s ostatními subsystémy: vozidla, energie, řízení a zabezpečení, provoz a řízení dopravy a bezpečnost v tunelech

Připravovaná CR TSI INF (2) čtyři kategorie konvenčních tratí IV-VII (kategorie I-III jsou vysokorychlostní) tratě dělí dále na vyhrazené pro osobní dopravu, nákladní dopravu a na tratě se smíšeným provozem Charakter provozu osobní (P) nákladní (F) smíšený (M) Páteřní trať TEN – novostavba (IV) IV-P IV-F IV-M Páteřní trať TEN – modernizovaná (V) V-P V-F V-M Ostatní trať TEN – novostavba (VI) VI-P VI-F VI-M Ostatní trať TEN – modernizovaná (VII) VII-P VII-F VII-M

Připravovaná CR TSI INF (3) stanovuje technické parametry pro každou kategorii výjimky možné v případě geografických, environmentálních nebo jiných překážek Kategorie Ložná míra Tlak na nápravu Rychlost Délka vlaku VI-P GC 22,5 t 200 km/h 400 m VI-F 25,0 t 140 km/h 750 m VI-M V-P GB 160 km/h 300 m V-F 100 km/h 600 m V-M 500 m VII-P GA 20,0 t 120 km/h 250 m VII-F VII-M

Připravované CR TSI RST (LOC + CAR) většina otázek je společná pro obě skupiny vozidel každá otázka bude řešena vždy jen v jedné TSI, aby nedocházelo k duplicitám budou definovány následující kategorie kolejových vozidel: vozidla provozovaná v nedělitelné sestavě vozidla provozovaná ve stanovené sestavě hnacích a tažených vozidel samostatná hnací vozidla samostatná tažená vozidla – osobní vozy analýza vazeb na vzájemné uznávání existujících hnacích vozidel analýza technických požadavků RIC a jejich použitelnosti pro TSI ve vazbě na základní požadavky

ERTMS v současnosti platí verze 2.3.0 (2.2.2 + subset 108) v CR TSI CCS verze již obsažena v HS TSI CCS ve 4. čtvrtletí 2006 vydáno rozhodnutí Komise o změně přílohy A odstranění chyb Þ plnohodnotná verze 2.3.0 návrh na změnu přílohy A TSI CCS pro CR a HS přijetí v 1. čtvrtletí 2007 verze 3.0.0. návrh specifikací do konce roku 2007 předpoklad účinnosti v roce 2010 kompatibilita s verzí 2.3.0, nutný pouze upgrade softwaru

Další otázky ve vztahu k interoperabilitě Rámcový mandát pro ERA na aplikaci a revizi TSI revize TSI – přijatých i těch, které budou přijaty řešení otevřených bodů identifikace a odstraňování chyb implementační manuály výklad Specifikace pro registr kolejových vozidel národní registr kolejových vozidel (NVR) podle čl. 14 návrh rozhodnutí Komise přijetí předpokládáno v 1. polovině 2007

Bezpečnost železnic směrnice 2004/49/ES o bezpečnosti železnic Společenství nařízení Komise o společném evropském vzoru pro osvědčení o bezpečnosti … : schváleno na zasedání Výboru pro interoperabilitu 21.6.2006 česká verze k dispozici před oficiálním přijetím Komisí aktivity ERA: společné bezpečnostní metody (CSM) návrh doporučení pro 1. sadu CSM – k dispozici 5/2007 zahájeny diskuse o 2. sadě CSM proces vydávání osvědčení o bezpečnosti: část A – kritéria hodnocení systému zajišťování bezpečnosti (SMS) část B – harmonizace požadavků na část B

Nové návrhy v oblasti schvalování vozidel Evropská komise zveřejnila návrhy změn/nahrazení čtyř předpisů cílem nové úpravy: posílení interoperability kolejových vozidel zajištění rovných a nediskriminačních podmínek pro uvádění vozidel do provozu zjednodušení a harmonizace národních postupů schvalování drážních vozidel hlavní myšlenky nové úpravy: zlepšení postupů schvalování vozidel sloučení obou směrnic o interoperabilitě do jedné úpravy technické části právního rámce interoperability

Nové návrhy v oblasti schvalování vozidel návrh směrnice o interoperabilitě železnic Společenství, která nahradí směrnice 2001/16/ES a 96/48/ES návrh směrnice pozmeňující směrnici 2004/49/ES o bezpečnosti železnic Společenství návrh nařízení pozmeňující nařízení 881/2004/ES o Evropské agentuře pro železnice

Nové návrhy v oblasti schvalování vozidel oblast působnosti v cílovém stavu na celou železniční síť Společenství doplněny definice držitele, zadavatele a projektu v pokročilé fázi vývoje posílení vzájemného uznávání schválení vozidel a možnost schvalovat řady vozů posouzení stavu ve vztahu k registrům a návrh harmonizace ze strany ERA možnost, aby technické přílohy TSI doplňovala ERA a nemusely být vydávány Evropskou komisí

Děkuji za pozornost interoperabilita@mdcr.cz