Skládky Obsah: • Co to je skládka • Černé skládky • Legální skládky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Téma:Rizika pro životní prostředí
a dalších složek životního prostředí Kvalita vody a dalších složek životního prostředí Ing. Miroslav Perný.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Vliv průmyslu na životní prostředí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
( Jaký vliv má na člověka a životní prostředí)
Ekologie, nakládání s odpady a šetření energií.
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečištění ovzduší Znečištění ovzduší může být chemický, fyzikální nebo biologický činitel, jenž mění přírodní vlastnosti zemské atmosféry. Atmosféra.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Vliv dopravy na životní prostředí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sídla.
Dioxiny SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
ZdrojProblémy související s užitímVýhody Uhlípřeprava; nehody při těžbě; zábor půdy a její ničení; při spalování vznik SO 2 a CO 2 ; únik popílku s obsahem.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Integrovaný registr znečišťování jako nástroj ochrany životního prostředí před toxickými látkami Seminář „Ostravské ovzduší – zdravotní rizika“ Ostrava,
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Krajina a životní prostředí
Zpracovaly:Veronika Jandová,Dominika Bolomová
Odpady na Českobudějovicku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Znečistěný vzduch, půda a voda
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
PŽP- KS-přehled konzultací PŽP-KS-I (30.9.) Právo životního prostředí – historické a společenské souvislosti vývoje právní regulace ve světě.
ČESKO a jeho krajina.
PITNÁ, UŽITKOVÁ, ODPADNÍ
Právní režim nakládání s odpady
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Evropská integrace Environmentální politika EU RNDr. Oldřich Hájek.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Strana 1 INTEGROVANÉ VERSUS SLOŽKOVÉ POVOLOVÁNÍ Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of Environmental.
Ostravice, Obsah přednášky Průmyslové činnosti v režimu IPPC v MSK Monitoring emisí látek znečišťujících ovzduší Prezentace výsledků monitoringu.
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
Mgr. Rostislav Navláčil 17. Globalizace Občanská nauka 1. – 4.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Ekologická politika EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Inspekční činnost ČIŽP v rámci integrované prevence
Znečištěné místa na Slovácku
Marek Barták ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Skládky Obsah: • Co to je skládka • Černé skládky • Legální skládky • Vliv skládek na ŽP Nerlingerová Krausová Hujerová

Co je to skládka? Skládka je zařízení pro trvalé uložení odpadu a je to nejstarší řešení problému s likvidací odpadu lidské činnosti. V historii byly skládky nejčastější formou organizovaného odpadového managementu, společně se spalováním, a zůstávají ve své pozici na mnoha místech ve světě.

Cerné skládky ˇ Černá skládka je nelegální uložení odpadů. V ČR se nakládání s odpady řídí zákonem č. 185/2001 Sb. a místními vyhláškami. Za založení černé skládky hrozí ve vyspělých zemích různé druhy postihu. Z nezabezpečené černé skládky mohou unikat škodlivé či jedovaté látky do ovzduší, půdy i vody – může tak vážně poškozovat lokální ekosystém a ohrožovat např. zdroje pitné vody pro místní obyvatelstvo. Na těchto skládkách se obvykle vyskytují hlodavci, kteří pak mohou přenášet různá infekční onemocnění.

Legální skládky Na těchto skládkách končí až 90% veškerého odpadu, což  je spousta obtížného materiálu, který již nelze recyklovat. Bývá většinou ve formě nevyužitých druhotných surovin.  Zde je nutný kontrolovaný provoz, který zajišťuje, aby nahromaděný odpad neznečišťoval ovzduší, půdu a vodu. Dalším problémem je i nedostatečně zabezpečené ukládání průmyslových toxických odpadů a radioaktivních látek.

Stav ovzduší a vliv na ŽP No, a teď se dostáváme k našemu problému, který zní – znečištění ovzduší. Jelikož moderní výdobytky  potřebovaly uhlí, a z jeho spalování se tvořila mračna kouře a dýmu, který proudí z komínů, začala se pomalu tvořit ozónová díra. K ní přispěla také auta. To určitě Henry Ford netušil, že jeho výrobek později způsobí jak zásah do změny stylu života lidí, tak příspěvek do již mezitím vytvořené ozónové díry. Ale nejsou to jenom automobily, co zapříčinilo dnešní špatné ovzduší. Například takový deodorant, který používáte dennodenně,  má i své smutné procento v ozónové díře. Proto prosím, dbejte na to, co vypouštíte do ovzduší, protože to dýcháte. Určitě bychom neradi dopadli jako někteří živočichové, kteří si bohužel museli říct: „Co naplat, doba už je taková “ a vyhynuli...