Škola + praxe = úspěch na trhu práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Přijímací řízení.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2013/2014. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 3.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
VŠB – Technická univerzita Ostrava VŠB – Technická univerzita Ostrava Hezký den Hezký den.
Informace o studiu na ZČU pro studenty prvních ročníků
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VLED Vzdělávání v lesnických disciplínách. Podstata projektu Vytvoření unikátního vzdělávacího kurzu s 10 studijními programy se zaměřením na lesnické.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP
Definice pojmů Co jsou moduly? Co jsou moduly? Moduly představují relativně samostatné, obsahem i cílem uzavřené okruhy učiva, které je možné po jejich.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Úvod do managementu 1. seminář
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Kreditní systém v doktorském studiu na FF UK Ivan Šedivý
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Úvod do managementu 1. seminář
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
1 Počáteční tutoriál 2. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Počáteční tutoriál 2. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Závěrečný tutoriál 1. semestru Setkání s proděkanem pro pedagogiku a informatizaci
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
ODBOR ZAHRANIČNÍCH VZTAHŮ Bc. Tomáš Lády  program Evropské unie pro podporu:  mobility jednotlivců na všech úrovních  strategických partnerství mezi.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2016/2017. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Co by měl vědět student nastupující do 1. ročníku Co by měl vědět student nastupující do 1. ročníku Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 23. září 2011.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
VNITŘNÍ NORMA FAME DOPLŇUJÍCÍ STUDIJNÍ A ZKUŠEBNÍ ŘÁD UTB
Kreditní systém studia
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Škola + praxe = úspěch na trhu práce

Cíle projektu zkvalitnění vzdělávání na VOŠL a SLŠ Písek zkvalitnění spolupráce s profesním sektorem zvýšení spolupráce školy s vysokoškolským sektorem rozšíření možností studia v distanční formě vzdělávání (e–learningový systém) vytvoření a ověření modulového uspořádání výuky stávajícího vzdělávacího programu a kreditního systému hodnocení

Klíčové aktivity Modulová výuka a kreditní systém E – learningový vzdělávací portál Odborné exkurze a praxe studentů VOŠ – ČR Odborné stáže studentů v zahraničí

Modulová výuka a kreditní systém

Hlavní aktivity: vytvoření a následné ověření možností fungování kredit. systému v podmínkách VOŠ a jeho využitelnost při přechodu na VŠ s lesnickým zaměřením 2) vytvoření vzdělávacích modulů

Kreditní systém ECTS Kredity jsou „jednotky“ vyjadřující význam daného předmětu pro studijní obor a míru zátěže studenta v daném předmětu. Každý předmět, resp. studijní modul je ohodnocen určitým počtem kreditů, které vyjadřují míru náročnosti předmětu. Tyto kredity student získá absolvováním předmětu, tj. splněním všech podmínek, které jsou předepsány pro ukončení předmětu

Standardní tempo studia je 30 kreditů za semestr, min Standardní tempo studia je 30 kreditů za semestr, min. 20 kreditů a maximálně 40 kreditů za semestr. Získáním daného počtu kreditů je podmíněn zápis do dalšího studijního roku a úspěšné ukončení studia. Podmínkou úspěšného ukončení studia je získání předepsaného počtu kreditů v předepsané skladbě a složení předepsaných zkoušek do doby dané max. možnou délkou studia.

Rozdělení předmětů studijního plánu: Povinné předměty – jsou takové předměty, které student daného oboru musí absolvovat. S výjimkou 1. semestru, v němž je skladba předmětů předepsána, může volit dobu jejich absolvování. Je však povinen respektovat předepsaná omezení Povinně volitelné předměty – jsou seskupeny do bloků. Z každého bloku, který je studijním programem oboru předepsán, student povinně volí předměty tak, aby jejich absolvováním získal předepsaný minimální počet kreditů z daného bloku. Touto volbou se odborně profiluje. .

Výběrové předměty – jsou to předměty, které škola nabízí studentovi a které může zvolit podle svého zájmu Souhrnná kreditní hodnota povinných a povinně volitelných předmětů je nižší než hodnota, která je nutnou podmínkou pro absolvování studia. Zbývající počet kreditů student získá absolvováním výběrových předmětů.

Hodnocení studia kredity jsou studentům uděleny za úspěšné absolvování předmětu (např. zápočet, zkouška). Protože počet kreditů hodnotí kvantitu, nikoliv kvalitu studentovy práce, je stále zachována klasifikace. Je – li předmět zakončen zkouškou, stačí pro jeho absolvování a získání kreditů známka „dobře“.

Pětistupňová klasifikační stupnice Studenti, kteří uspěli, jsou rozděleni do 5 skupin (tříd) např. dle procentního pořadí:horních 10% známka A, dalších 25% známka B, dalších 30% známka C, dalších 25% známka D a dolních 10% známka E Studenti, kteří neuspěli mají známku F

A výborně 1 1,0 B velmi dobře plus +2 1,5 C velmi dobře 2 2.0 ECTS Název klasifikační třídy kód třídy numerická hodnota A výborně 1 1,0 B velmi dobře plus +2 1,5 C velmi dobře 2 2.0 D dobře plus +3 2.5 E dobře 3 3,0 F nevyhověl 4 4,0

Výhody a nevýhody kreditního systému z pohledu studenta Kreditní systém přináší studentovi řadu výhod, (zejména možnost vytváření osobního studijního plánu a možnost přerušování studia), zároveň však na něj klade v určitém smyslu vyšší nároky. Student nese plnou zodpovědnost za každé své rozhodnutí, za každou svou volbu. Neřídí-li se doporučeným standardním studijním (vzdělávacím) programem, může si být vědom určitých rizik na větších školách se složitější organizací studia.

Nemá zajištěn rozvrh. Výuka jím zvolených předmětů může probíhat ve stejné době. Musí mnohem více než dosud promýšlet dopředu další program svého studia, neboť nevhodnou volbou by si mohl zkomplikovat nebo zcela zablokovat možnost dalšího postupu (může např. získat stanovený počet kreditů, ale nesplnit podmínky pro absolutorium).

Má možnost regulovat si sám rychlost plnění podmínek studia, ale při překročení přesně vymezených hranic je mu bez jakéhokoliv předchozího varování studium ukončeno pro neprospěch. Důvodem pro takové ukončení je např.: nesplnění podmínek stanovených pro 1. semestr (období), získání méně než 40 kreditů za první rok studia, získání méně než 80 kreditů za 4 po sobě jdoucí semestry, tedy méně než v průměru 20 kreditů za semestr (období),

Vzdělávací moduly Sylabus (vzdělávací program na každý semestr jeden) – viz tabulka - požadavky na studenta pro splnění zápočtu - osnova předmětu - studijní literatura ( min. 10 odkazů) - studijní pomůcky

- soubor testových otázek - pracovní listy pro cvičení - protokoly 2) Materiály pro výuku - soubor testových otázek - pracovní listy pro cvičení - protokoly - prezentace z výuky - studijní materiály Pozor na autorská práva!!!

Doplňkové aktivity: 4 učební skripta pro výuku nově vytvořených vzděl.. modulů s témat. zaměřením na PES, TĚŽ, LEB, MYS ( tištěná verze) 1 odborný slovník se dvěma jazykovými mutacemi: česko – anglická a česko – německá ) se zaměřením na lesnictví, dendrologii a myslivost (tištěná i elektronická verze)

pořízení pomůcek pro zajištění výuky nově vytvořených vzdělávacích modulů: 5 x pily s různým výkonem na odlišné použití v lesním provozu, meteorologická stanice, digitální teodolit, pH metr, klíče k určování věku lesní zvěře, SW pro geografické informační systémy

Skripta Rozsah: 150 stran textu + přílohy LEB - Hp + Pol MYS – Bl + K TĚŽ - Bí + Čp + Sk PES - Bu + Hr + Kv

Slovníky Rozsah: 2 000 hesel + odborné texty Zaměření: lesnictví, myslivost, dendrologie Forma: výkladový slovník + abecední slovník všech použitých slovíček

E – learningový vzdělávací portál

Hlavní aktivity: vytvoření a provoz e – learningového systému pro podporu denní a distanční formy studia (využití bezplatného e-learning. systému Moodle) vytvoření interaktivních studijních materiálů – 30 x s možností využití i pro dálkové studium

Hlavní aktivity: pořízení a využívání notebooků pro výuku pořízení a využívání grafického softwaru a digitálního fotoaparátu

Odborné exkurze a praxe studentů VOŠ – ČR

Hlavní aktivity: 1) týdenní odborné exkurze pro 1. a 2. ročník VOŠ 1. ročník - součást vzdělávacího modulu Ekologie lesa 2. ročník - součást vzdělávacího modulu PES a TĚŽ v rámci projektu realizace 2x každý ročník v letním semestru

odborné praxe pro 3. ročník VOŠ 16 týdenní odborná praxe řízená odborníky z praxe, organizovaná v  úzké spolupráci s  profesním sektorem ( NP Šumava, LM Písku, VLS Horní Planá) v  rámci projektu realizace 2 x v letním semestru únor až květen ) výstupem z exkurzí a praxí bude zpráva a průběhu exkurze, praxe a deník praxe

Doplňkové aktivity: semináře se zástupci podniků, zapojených do systému odborných praxí seznámení s požadavky zaměstnavatelů na znalosti a dovednosti studentů a jejich zapracování do vzdělávacích programů

Odborné stáže studentů v zahraničí

Hlavní aktivity: Pilotní individuální stáže studentů do Finska zaměření na profesní praxe, poznávání praxe v zahraničí spolupráce s partnerskými školami ve Finsku stáže se zúčastní 2 studenti ročně v letních měsících výstupem bude zpráva o průběhu stáže, včetně návrhů na inovaci výuky z hlediska požadavků praxe

Harmonogram klíčových aktivit

Harmonogram plnění: Konec února - garanti skript zvolí případné spoluautory, rozdělení kapitol, hodin určených k vypracování (celkem 150 hodin) - návrh výběrových předmětů

2) Konec března - sylabus - kostra studijních materiálů 3) Konec května - nástin slovníků

Děkuji za pozornost