METODY ZVYŠOVÁNÍ KVALITY Městský úřad Šumperk © 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Obchodní akademie Liberec
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Audit administrativních činností
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Analýza a popis pracovního místa
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Benchmarking rozšířené působnosti obcí 3. typu Jana Voldánová, Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
9. Národní konference kvality ve veřejné správě Jak uřídit strategii? Ing. Karel Macků.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Plánování a controlling 1
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

METODY ZVYŠOVÁNÍ KVALITY Městský úřad Šumperk © 2007

Implementace metod kvality na Městském úřadu Šumperk Analýza pracovních míst a lidských zdrojů Benchmarking CAF – společný hodnotící rámec Prověření úrovně kvality kontaktu s klientem-mystery klient Městský úřad Šumperk

Analýza pracovních míst a lidských zdrojů realizováno v roce 2003 dodavatelskou firmou analýza činností v jednotlivých odborech analýza činností jednotlivých zaměstnanců analýza vazeb a komunikace v rámci úřadu i mimo něj analýza počtu zaměstnanců v jednotlivých odborech ve vazbě na rozsah a strukturu činností navrhnuta opatření ke zlepšení Městský úřad Šumperk

Použité metody Dotazník pro vedoucí odborů a vedoucí oddělení Anonymní dotazník pro zaměstnance Osobní pohovory Mystery Consulting Benchmarking Městský úřad Šumperk

Hodnocené oblasti Procesy MěÚ Kompetence zaměstnanců Výsledky práce MěÚ Úspory pracovních sil Subjektivní hodnocení práce MěÚ zaměstnanci v anonymních dotaznících Městský úřad Šumperk

Realizace Na základě doporučení byla přijata opatření: Stanovení dlouhodobých, střednědobých a krátkodobých cílů Pravidelné porady vedení a vedoucích odborů – stanovení úkolů, kontrola plnění, posílení pravomocí vedoucích oborů Sloučení malých oddělení do větších celků Vzdělávání vedoucích úředníků v oblastech řízení Zavedení koncepce v IT a podpora rozvoje IT Elektronický docházkový systém Plán dovolených Jednotná evidence smluv SW – finance provázáno s pokladnami Systém využívání SIPO při platbách poplatků Možnost placení platebními kartami na pokladnách Změna webových stránek Jednotná elektronická spisová služba Městský úřad Šumperk

Benchmarking od roku 2003 skupina „B“ – Písek, Tábor, Hodonín, Cheb, Uh.Brod, Uh.Hradiště, Vsetín, Jablonec n/N., Černošice, Havl.Brod v současné době zapojeno cca 78 měst, 4 městské části a 5 krajů cílem je zvyšování kvality, efektivnosti a sdílení nejlepších praktických postupů (dobrá praxe) sběr a zpracování stanovených dat sebraná data se zpracují do tabulek a grafů, provede se výpočet výkonových a kvalitativních ukazatelů přístup přes hesla k centrálnímu SW Městský úřad Šumperk

Koncepce benchmarkingu Umožňuje organizaci se neustále zlepšovat Umožňuje měření výkonu Umožňuje porovnání výkonu s ostatními Zvyšuje kvalitu služeb Městský úřad Šumperk

Co je benchmarking DATA ZMĚNY UKAZATELE INFORMACE DATA Městský úřad Šumperk

Městský úřad Šumperk

Využití benchmarkingu na MěÚ Šumperk Možnost porovnání v měřitelných ukazatelech s jinými stejně „velkými“ úřady Porovnání nákladů, vstupů a výsledků služeb Identifikace prostoru pro zlepšení Převést data na informace – zjistit jak to dělají jinde Využít informace, realizovat změny, ověření úspěšnosti Předávání dobré praxe Vedoucí odborů proškolení odborníkem – mají přidělena přístupová hesla ke svým oblastem. Jsou zodpovědni za vkládání ověřených a pravdivých dat. Mají možnost porovnání s ostatními úřady. Městský úřad Šumperk

CAF - společný hodnotící rámec První sebehodnocení ukončeno v říjnu 2006 Model vyvinutý v rámci EU Sebehodnocení provádí tým zaměstnanců úřadu (10 členný tým, sestaven z vedoucích úředníků a referentů, průřez všemi oblastmi úřadu) Metoda je založena na 9 kritériích, které se dělí na podkritéria (celkem cca 200 otázek) Na základě hodnocení je sestaven akční plán Hodnocení se každoročně opakuje Ve vyšších stupních je nutné doplnit metodu CAF o benchmarking Městský úřad Šumperk

Panel kritérií pro sebehodnocení Městský úřad Šumperk

Kritéria a subkritéria - graf Městský úřad Šumperk

Souhrn silných a slabých stránek dle kritérii kritérium Silné stránky Slabé stránky 1 Vedení městské periodikum Šumperský zpravodaj, rozšíření počtu stran u periodika Šumperský zpravodaj, zapojení do benchmarkingové iniciativy, zapojení veřejnosti do akčního plánu a komunitného plánování sociálních služeb, - existence strategického plánu města, zavedený systém vnitřních předpisů a jejich aktualizace, kvalitní informační systém. chybí zpětná vazba občan – politik, nepřehlednost internetových stránek www.musumperk.cz., není zavedeno diskusní fórum na internetu pro občany města, není vypracovaná metodika systému spokojenosti zaměstnanců, chybí etický kodex úředníka, chybí systém hodnocení úrovně jednotlivých vzdělávacích akcí není zavedený systém vyhodnocování, nejsou známy zpětné vazby, chybí motivační kritéria a systém odměňování, 2 Strategie a plánování ročenka města, kniha o městě Šumperku, strategický plán města. není zřízeno diskusní fórum pro občany na internetu, není prováděno pravidelné hodnocení informací, chybí zpětná vazba. Městský úřad Šumperk

Plán zlepšování Zaměřen na oblasti, ve kterých dosahoval úřad nejslabších výsledků (slabé stránky) Stanoveny konkrétní úkoly na zlepšení Stanoveny termíny plnění a odpovědná osoba Celý plán nastaven do 31.8.2007 (cca na 1 rok) Plán je možné nastavit i jako dlouhodobý Účelem je zkvalitnění práce úřadu a služeb poskytovaných veřejnosti Následné plnění plánu zlepšování může v dalším období posunout úřad na novou úroveň kvality práce V současné době jsou již 3 úkoly splněny Městský úřad Šumperk

Plán zlepšování - CAF 1/06 Aktualizace internetových stránek . Zkvalitnění jejich přehlednosti a grafické úpravy. odpovědnost: odbor ŠKV, kancelář tajemníka termín: 31.8.2007 2/06 Zpracovat metodiku průzkumu spokojenost zaměstnanců, provést dotazníkové šetření mezi zaměstnanci a vyhodnotit průzkum. odpovědnost: kancelář tajemníka termín: 31.3.2007 3/06 Zpracovat metodiku průzkumu spokojenost občanů v návaznosti na činnost úřadu, provést dotazníkové šetření a vyhodnotit průzkum. termín: 30.6.2007 Městský úřad Šumperk

Plán zlepšování - CAF 4/06 Zpracovat plán využívání služebních a referenských vozidel úřadu a uložit jej na intranet. odpovědnost: kancelář tajemníka termín: 31.1.2007 5/06 Zajistit uživatelská práva pro určené zaměstnance úřadu k benchmarkingové iniciativě a možností ukládání dat. termín: 31.12.2006 6/06 vypracovat komunitní plán sociálních služeb odpovědnost: odbor SOC termín: 31.8.2007 Městský úřad Šumperk

Plán zlepšování - CAF 7/06 Zajistit provázanost jednotlivých smluv uzavřených městem Šumperk na agendy účetnictví. odpovědnost: odbor FAP termín:31.1.2007 Městský úřad Šumperk

Mystery klient Říjen 2006, dodavatelsky Prověření úrovně kvality kontaktu s klienty Kvantitativní dotazníková analýza Systém tajných návštěv Cílová skupina – všechny odbory a pracoviště informací Nutné „utajení“ Městský úřad Šumperk

Oblasti průzkumu 1. Orientace na úřadě Informační tabule a ukazatele Služby informačních center Systém příjmu klientů 2. Prostředí úřadu Prostředí chodeb a čekáren Informační nástěnky a nápisy 3. Komunikace s klientem Úvodní přijetí klienta Komunikační dovednosti úředníka Zakončení rozhovoru, návštěvy Městský úřad Šumperk

Výsledky tajných návštěv Měřítko hodnocení: Nejlepší 85,1 – 100% Lepší 60,1 – 85% Horší 25,1 – 60% Nejhorší 0 – 25% Městský úřad Šumperk

vedoucí kanceláře tajemníka Děkuji za pozornost MěÚ Šumperk Ing. Marie Dvořáčková vedoucí kanceláře tajemníka marie.dvorackova@musumperk.cz Tel.: 583 388 590 © 2007 Městský úřad Šumperk