VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Vlastní hodnocení škol z pohledu České školní inspekce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
Autoevaluace z pohledu
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Financování regionálního školství
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Bc. Lektorství cizích jazyků
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Individuální vzdělávací plán
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Hodnocení středních škol Českou školní inspekcí PhDr. Irena Borkovcová, MBA ředitelka Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 10. listopadu 2014.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO,
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
9. Tvorba individuálního plánu
Evaluace v mateřských školách
Liberecký inspektorát ČŠI
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Komplexní systém hodnocení
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Evaluace v mateřských školách
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Transkript prezentace:

VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI PaedDr. Eva Klasová Česká školní inspekce

Česká školní inspekce Hodnotí podmínky, průběh a výsledky vzdělávání ve školách. Zjišťuje, analyzuje a zveřejňuje informace o stavu vzdělávací soustavy. Kontroluje dodržování právních předpisů vztahujících se ke vzdělávání. Kontroluje hospodaření s prostředky státního rozpočtu ve školách. Prošetřuje stížnosti. Podílí se na činnosti konkurzních komisí při výběru ředitelů škol. Česká školní inspekce

Legislativní východisko § 12 školského zákona Hodnocení školy se uskutečňuje jako vlastní hodnocení školy a hodnocení ČŠI. Vlastní hodnocení školy je východiskem pro zpracování výroční zprávy o činnosti školy a jedním z podkladů pro hodnocení Českou školní inspekcí Česká školní inspekce

Legislativní východisko hodnocení ČŠI § 174 odst. 6 školského zákona základní kritéria hodnocení výsledků vzdělávání a školských služeb účinnost podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka a studenta dosahování cílů vzdělávání ze strany škol a školských zařízení Česká školní inspekce

Kritéria hodnocení ČŠI ČŠI každoročně předkládá MŠMT ke schválení Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a školských služeb Plán hlavních úkolů Česká školní inspekce

Vlastní hodnocení a hodnocení ČŠI Vlastní hodnocení školy – jeden z podkladů pro hodnocení Českou školní inspekcí. Vlastní hodnocení školy – doplňuje evaluaci prováděnou ČŠI Sebereflexe přispívá ke zlepšení práce školy v obdobích mimo inspekční návštěvy Česká školní inspekce

Význam vlastního hodnocení pro ČŠI Podklad pro inspekční činnost Zdroj informací spolu s dalšími dokumenty školy (výroční zpráva, ŠVP, školní řád …) Česká školní inspekce

Hodnotící škála ve školním roce 2009/2010 Nadprůměrné hodnocení - příklad dobré praxe Průměrné hodnocení - požadovaný stav Podprůměrné hodnocení - rizika Krizový stav - závažná rizika Česká školní inspekce

Průměrné hodnocení - požadovaný stav Škola přijímá na základě vlastního hodnocení opatření ke strategii rozvoje Škola v rámci pedagogických rad sleduje účinnost přijímaných opatření obsažených ve vlastním hodnocení. Česká školní inspekce

Rizika a závažná rizika Škola nepřijímá opatření na základě vlastního hodnocení ke strategii rozvoje Škola v rámci pedagogických rad nesleduje účinnost přijímaných opatření obsažených ve vlastním hodnocení. Česká školní inspekce

Zjištění ČŠI Typ statistický výkaz, výroční zpráva apod. (často nefunkční pedagogické rady) Manažerské hodnocení – zpětná vazba s informacemi o řízených procesech včetně opatření vedoucích ke změně (ČŠI neposuzuje formu vlastního hodnocení) Česká školní inspekce

Slabé stránky zjištěné ČŠI Kritéria vlastního hodnocení školy (nahodilý účelový výběr, bez kontextu, z různých soustav hodnocení, jednostranné – není podkladem pro strategii zlepšení školy) Časové rozvržení vlastního hodnocení školy Různá interpretace stejných dat Česká školní inspekce

Silné stránky zjištěné ČŠI Postupné osvojování aktivního využívání výstupů vlastního hodnocení a vnitřního kontrolního systému ke zvyšování kvality vzdělávání a činnosti školy Nadprůměrně účinné vlastní hodnocení školy a vnitřní kontrolní systém (třetina z celkového počtu sledovaných škol) Česká školní inspekce

Praktické výhody Všichni zaměstnanci mají možnost se vlastním hodnocením zabývat a snadněji mohou sami nacházet efektivnější řešení. Každý pedagogický pracovník má materiál k dispozici a snáze na něj může reagovat při přípravě výchovně vzdělávacího procesu. Písemně formulované hodnocení je pro partnery školy a případné sponzory důvěryhodnější než ústní vysvětlování. Česká školní inspekce

Projekt efektivní evaluace škol 14 inspektorátů z různých států stanovení klíčových indikátorů pro hodnocení autoevaluačních procesů ve školách vypracování metodiky kontroly autoevaluace škol stanovení klíčových silných a slabých stránek analýza vztahu mezi autoevaluací a externí evaluací vypracování případové studie efektivní autoevaluace Česká školní inspekce

Zlepšení kvality vzdělávání žáků Vlastní hodnocení x Externí podpora a stimulace Česká školní inspekce

Kontakty: Eva.Klasova@csicr.cz Děkuji za pozornost Kontakty: Eva.Klasova@csicr.cz tel: 383 381 243 Česká školní inspekce