Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_13
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_19
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_03  Název materiálu: Vzájemné působení těles, pohybové zákony  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace:
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_08  Název materiálu: Magnetické pole.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_15
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_11
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_20  Název materiálu: Jádro atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace slouží k.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_07  Název materiálu: Elektrický proud v kapalinách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_MATEMATIKA1_11 Název materiálu: Trojčlenka. Tematická oblast: Matematika 1. ročník /E obory/ Anotace: Prezentace slouží k výkladu a procvičení trojčlenky, výpočtů procent pomocí trojčlenky a přímé a nepřímé úměry. Očekávaný výstup: Použije postup trojčlenky k výpočtu procent, přímé a nepřímé úměry. Klíčová slova: Trojčlenka, procenta, přímá a nepřímá úměra. Metodika: Slouží k výkladu postupu při výpočtu slovních úloh na přímou a nepřímou úměru a procent. Prezentaci lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky použít ve výuce. Obor: Stravovací a ubytovací služby, Strojírenské práce. Ročník: 1. Autor: Ing. Ivan Števula Zpracováno dne: 10. 10. 2012 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.  Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný

Zpracoval: ing. Ivan Števula trojčlenka Zpracoval: ing. Ivan Števula

Trojčlenka Řešení úloh vedoucí k přímé nebo nepřímé úměrnosti řešíme: výpočtem přes jednotku trojčlenkou a použitím úměry Proč trojčlenka ? neznámou počítáme ze tří údajů

Řešení výpočtem přes jednotku Příklad Dva kg pomerančů stojí 50 Kč. Kolik zaplatíme za 3 kg pomerančů ? 2 kg … 50 Kč 1kg … 50 Kč : 2 = 25 Kč 3 kg … 25 Kč . 3 = 75 Kč Za 3 kg pomerančů zaplatíme 75 Kč. Pět ks šroubů stojí 30 Kč. Kolik zaplatíme za 8 ks šroubů ? 5 ks … 30 Kč 1ks … 30 Kč : 5 = 6 Kč 8 ks … 6 Kč . 8 = 48 Kč Za 8 ks šroubů zaplatíme 48 Kč.

Řešení trojčlenkou Příklad Dva kg pomerančů stojí 50 Kč. Kolik zaplatíme za 3 kg pomerančů ? 2 kg … 50 Kč 3 kg … x Kč x : 50 = 3 : 2 2.x = 150 / : 2 x = 75; Za 3 kg pomerančů zaplatíme 75 Kč. Pět ks šroubů stojí 30 Kč. Kolik zaplatíme za 8 ks šroubů ? 5 ks … 30 Kč 8 ks … x Kč x : 30 = 8 : 5 5.x = 240 / : 5 x = 48; Za 8 ks šroubů zaplatíme 48 Kč.

Řešení % trojčlenkou Příklad Z 50 kg brambor bylo 10 kg ztráta. Kolik procent činila ztráta ? 50 kg … 100 % 10 kg … x % x : 100 = 10 : 50 50.x = 10.100 50x = 1000 / : 50 x = 20; Ztráta činila 20 %. Pozn.: Všimni si směr „červených“ šipek !!! vždy stejný směr !!!

Přímá a nepřímá úměrnost Definice přímé: Kolikrát se zvětší (zmenší) jedna veličina, tolikrát se se zvětší (zmenší) druhá veličina. Definice nepřímé: Kolikrát se zmenší (zvětší) jedna veličina, tolikrát se se zvětší (zmenší) druhá veličina. Postup řešení: zadání příkladu zápis trojčlenky a šipek zápis rovnice trojčlenky odpověď na otázku

Přímá úměrnost Příklad Z 50 kg brambor bylo 10 kg ztráta. Kolik procent činila ztráta z celkového množství brambor? 50 kg … 100 % 10 kg … x % x : 100 = 10 : 50 50.x = 10.100 50x = 1000 / : 50 x = 20; Ztráta činila 20 %. Pozn.: Všimni si směr „červených“ šipek !!! vždy stejný směr !!!

Nepřímá úměrnost Příklad 5 zámečníků vyvrtalo do podložky 15 otvorů za 12 minut. Za jaký čas by vyvrtalo stejný počet otvorů 15 zámečníků? 5 zámečníků … 12 min. 15 zámečníků … x min. x : 12 = 5 : 15 15.x = 5.12 15x = 60 / : 15 x = 4; 15 zámečníků by vyvrtalo stejný počet otvorů za 4 minuty. Pozn.: Všimni si směr „červených“ šipek !!! vždy opačný směr !!!

Použitý zdroj Hlavní zdroj informací: RNDr. Jan Houska, CSs., Mgr. Jaroslava Hávová, doc. ing. Bohuslav Eichler, Matematika – Aritmetika a algebra, pro 9. ročník a nižší třídy gymnázia, 2. vydání, vydalo nakladatelství Fortuna, Praha, 1991. Snímek 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8.: Obrázky sady MS Office.