©AIT, Metoda logického rámce Jan Havlík, AIT Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů
©AIT, Osnova příspěvku Cíle logického rámce Formulář logického rámce, vyplnění Kde se dělají chyby Využití v životním cyklu řízení projektu
©AIT, Cíle metody logického rámce Připravit jednoznačné a srozumitelné zadání projektu Vyjádřit záměry a očekávání zadavatele a sladit je s požadovanými výstupy a činnostmi, které je třeba vykonat pro jejich dosažení Definovat předpoklady (rizika) projektu Definovat logický řetěz podmínek pro splnění cílů projektu
©AIT, Formulář logického rámce
©AIT, Postup (1) 1. Účel projektu 2. Výstupy 3. Činnosti 4. Cíl projektu 5. Ověření popisu správnosti a úplnosti projektu Jestliže provedeme tyto činnosti..., dosáhneme těchto výstupů... Jestliže jsme dosáhli těchto výstupů..., lze očekávat tuto změnu... Jestliže jsme splnili tento účel projektu..., přispěli jsme k naplnění těchto cílů...
©AIT, Postup (2) 6. Objektivně ověřitelné ukazatele 7. Prostředky ověření 8. Vnější předpoklady 9. Ověření správnosti a úplnosti definice zadání projektu pokračování→
©AIT, Ověření správnosti a úplnosti Když provedeme uvedené činnosti a budou splněny předpoklady, dosáhneme uvedených výstupů? Když dodáme uvedené výstupy a budou splněny uvedené předpoklady, naplníme uvedený účel projektu? Když naplníme účel projektu a budou splněny uvedené předpoklady, podpoří projekt uvedený vyšší cíl?
©AIT, Kde se dělají chyby LR v dodavatelsko-odběratelských vztazích (jsou dva!) Záměna cíle a účelu –Cíl řekne sponzor, účel řekne uživatel Záměna účelu a výstupů –Účel je řešením problému –Výstupy jsou produkty, které vyřeší problém Předpoklady se nevztahují k následujícímu řádku Předpoklady nejsou externí –Uvědomte si hranice, rámec projektu
©AIT, Posouzení předpokladů
©AIT, Použití, přínosy Kdy použít –fáze: Příprava, Plánování, Realizace, Ukončení –podklad pro zadání projektu (námět na projekt, projektový záměr, plán projektu) –používaný ke sledování postupu a k závěrečnému vyhodnocení úspěšnosti projektu Přínosy –komunikační nástroj –zvýšení kultury řízení –přínos pro týmovou spolupráci sdílení námětů výměna názorů osobní zaujetí všech zúčastněných