Tomáš Lázna, t.lazna@gmail.com Jak psát práci SOČ Tomáš Lázna, t.lazna@gmail.com.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK PSÁT ODBORNOU PRÁCI
Advertisements

Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Zdeňka Kielbusová, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Typografie formální úprava
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Zdeňka Kielbusová, Karel JanečkaSeminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Formální stránka práce Tereza Konečná Z čeho se skládá SOČ 2/0.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Textový editor opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Koordinátoři ICT Organizační informace
MATURITNÍ ODBORNÁ PRÁCE
Jak psát projekt a bakalářskou práci. Termíny Dnes : Zadání projektu : odevzdání projektu : zveřejněn rozpis prezentací Týden
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Úvod do managementu 1. seminář
Úvod do studia.
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Absolventská práce.
Středoškolská odborná činnost - SOČ
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Možnosti seberealizace v odborných soutěžích Patrik Čermák.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
PREZENTACE PRO STUDENTY TŘETÍCH ROČNÍKŮ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA EMILA KOLBENA V RAKOVNÍKU Ročníkové práce.
PREZENTACE PRO STUDENTY TŘETÍCH ROČNÍKŮ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA EMILA KOLBENA V RAKOVNÍKU Ročníkové práce.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony Klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_.
Informační zdroje pro STM
Západočeská univerzita v Plzni
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Západočeská univerzita v Plzni
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Práca s elektronickou prihláškou SOČ
Stredoškolská odborná činnosť
Transkript prezentace:

Tomáš Lázna, t.lazna@gmail.com Jak psát práci SOČ Tomáš Lázna, t.lazna@gmail.com

Středoškolská odborná činnost 36. ročník 18 oborů školní kolo (březen) okresní kolo (duben) krajské kolo (do 15. května) celostátní přehlídka polovina června, Plzeň

Obory SOČ Simsonova věta a její zobecnění v rovině a prostoru Matematika a statistika Simsonova věta a její zobecnění v rovině a prostoru Dirichletův princip Rovinné grafy 2. Fyzika Experimentální studium valivých pohybů Detekce sekundárního kosmického záření v závislosti na meteorologických podmínkách Elektronová litografie

Obory SOČ Chalkogenidové skelné luminofory pro fotoniku 3. Chemie Chalkogenidové skelné luminofory pro fotoniku Syntéza nových metallakarboranových inhibitorů HIV-1 proteasy Nové materiály pro organickou fotovoltaiku 4. Biologie Bílkoviny na klíč Studie molekulárních markerů pro účely DNA Barcodingu a fylogenezi Juncaceae Teplotně dependentní mutace nádorového supresoru p53

Obory SOČ 5. Geologie a geografie MOŽNOSTI MODERNÍCH ZOBRAZOVACÍCH METOD VE STUDIU POSTMORTÁLNÍCH PROCESŮ U DÍRKOVCŮ (FORAMINIFERA) Paleontologický průzkum a popis lokality v obci Zašová v istebňanském souvrství slezské jednotky (svrchní křída, Vnější Západní Karpaty) Tuaregové

Obory SOČ 6. Zdravotnictví Využití nanotechnologií jako moderních nástrojů v léčbě infekcí vyvolaných multirezistentními kmeny bakterií Výzkum rezistence vybraných bakteriálních kmenů na Incidur Kochleární implantát a jeho přínos pro mladé lidi 7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství Výnos a stolní hodnota vybraných odrůd brambor Dysplazie kyčelního kloubu u psů Vliv různých druhů cytokininů na zakořeňování moruše černé in vitro

Obory SOČ 8. Ochrana a tvorba životního prostředí Semikvantitativní studie avifauny lokality Metylovičky - možnosti analýzy kompletních seznamů pozorovaných druhů Speciační analýza arsenu ve vodách, způsoby konzervace vzorku, mikrobiální mobilizace arsenu a dopady na životní prostředí v lokalitě Mokrsko Chiropterofauna v okolí města Nepomuk: stupeň ohrožení a ochranářské návrhy

Obory SOČ YuniControl - univerzální ovládací pult 9. Strojírenství, hutnictví, doprava a průmyslový design YuniControl - univerzální ovládací pult Dynamické řízení průjezdu dopravním omezením Elektrické vozítko "E-TRIKE" 10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace CISMON – Monitor vitálních funkcí s dlouhodobým záznamem s mikrokontrolery PIC Rotační displej Regulovatelný napájecí zdroj BD85/20S

Obory SOČ 11. Stavebnictví, architektura a design interiérů Návrh interiéru stravovacího zařízení pro Gymnázium Brno-Řečkovice RISIN´HOOD aneb bydlení jinak Administrativně bytový areál Žabovřesky 12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie Procvič si názvosloví Model dobíjecí a zapalovací soustavy motocyklu (s dynamem a bateriovým zapalováním) DOJDU dál Aneb tvorba a ověřování výukového programu zaměřeného na badatelské a skupinové vyučování v přírodě

Obory SOČ Cesta k evropské bankovní unii Inovace jako cesta z krize 13. Ekonomika a řízení Cesta k evropské bankovní unii Inovace jako cesta z krize Roční procentní sazba nákladů a její nepřesná definice v zákoně 14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času Herní novinařina a provoz webové stránky o počítacových hrách v praxi Hudební psychologie Vztah východní meditace a západní psychologie

Obory SOČ Krzysztof Penderecki - blázen nebo génius? 15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby Krzysztof Penderecki - blázen nebo génius? Umění baroka v Pozořicích za Liechtensteinů Problematika překladu Poeova díla - Teorie překladu a vlastní tvůrčí proces 16. Historie Soupis židovských podniků v Jihlavě v letech 1939 až 1940 a jejich historický vývoj Historie zaniklé osady Josefová v katastru obce Nové Losiny Pátrání po osudech bratří Mikešových za 1. světové války

Obory SOČ Hérakleitos z Efesu – Učení, život a vliv 17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory Hérakleitos z Efesu – Učení, život a vliv Budoucnost jaderné energetiky v ČR Novodobá syrská dynastie a nekončící jaro 18. Informatika LORRIS TOOLBOX - Sada nástrojů pro vývoj a řízení robotů Návrh řídicího systému CNC stroje se zaměřením na dynamiku pohybu Čištěníulic.cz - s námi nezapomenete přeparkovat své auto

Obory SOČ Podrobný přehled s anotacemi najdete na www.soc.cz nebo v Brožuře SOČ (dostupná ve vaší škole) Na tomtéž webu naleznete kompletní výsledkové listiny a archiv vítězných prací.

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe?

1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá? Který předmět mi jde ve škole nejlépe? Jaký druh školy studuji?

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma?

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit?

2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém? Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit? Pozor! Zaměření by mělo být co nejužší a co nejkonkrétnější

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet)

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů!

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat

3. Zjistěte, co už je vymyšleno Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat Na základě studia literatury se píše teoretická část práce

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka

4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka (Kompilační práce)

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře Vysokoškolský učitel, odborník z praxe

5. Najděte si konzultanta Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře Vysokoškolský učitel, odborník z praxe Projekt Otevřená věda (www.otevrena-veda.cz)

Jak postupovat při tvorbě práce 1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta

Čistě teoretická práce

Čistě teoretická práce Úvod: motivace, formulace problému, současný stav

Čistě teoretická práce Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření

Čistě teoretická práce Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků, srovnání se stanovenými cíli

Čistě teoretická práce Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků, srovnání se stanovenými cíli Přílohy: informace o případných výzkumech, data

PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy

PRAKTICKÝ VÝZKUM

PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání

PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání Závěr: Potvrzení/vyvrácení hypotéz, diskuse

PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání Závěr: Potvrzení/vyvrácení hypotéz, diskuse Přílohy: dokumentace použitých přístrojů a pomůcek, výzkumné materiály

PRAKTICKÝ VÝROBEK

PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu

PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího

PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků, využití výrobku, rozšiřitelnost

PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků, využití výrobku, rozšiřitelnost Přílohy: výkresová dokumentace, zdrojové kódy, fotky

Didaktická pomůcka

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění Závěr: zhodnocení, možné nasazení ve vzdělávací instituci

Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění Závěr: zhodnocení, možné nasazení ve vzdělávací instituci Přílohy: hotová učební pomůcka a didaktický manuál k ní

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby!

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt…

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať Závěr a diskuse

Formální stránka práce Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať Závěr a diskuse Bibliografické citace!

Formální stránka práce • používají se listy papíru formátu A4 (210x297 cm); lze psát a tisknout oboustranně • za základní se považuje jednoduché řádkování • nepoužívá se písmo menší než 10 bodů (doporučuje se používat písmo stojaté a kurzívou pouze zvýraznit krátké úseky textu) • poznámky pod čarou se číslují v textu průběžně výše položenými arabskými číslicemi • tabulky a obrázky se číslují průběžně v celém dokumentu (zvlášť se číslují tabulky, zvlášť obrázky apod.) • stránky se průběžně číslují arabskými číslicemi v záhlaví nebo v zápatí stránky • důležité části textu lze zvýraznit (umístěním na samostatný řádek, změnou řezu písma – tučně, kurzíva; podtržením, změnou velikosti písma, změnou fontu písma, velkými písmeny, uvozovkami, proložením)

Formální stránka práce • nepoužívá se více než tři druhy velikostí a fontů písma • delší texty získávají na přehlednosti rozdělením na odstavce • při řádkování 1 a řádkování 1,5 se mezi odstavci nechává mezera o velikosti jednoho řádku • při řádkování 2 se mezi odstavci mezery nedělají • nadpisy větších částí textu se od předcházejícího textu oddělují dvěma prázdnými řádky, od následujícího textu jedním prázdným řádkem • nadpis lze zvýraznit velkými písmeny, tučným tiskem, velikostí nebo druhem písma (podtrhávám se pouze text, nikoliv číselné nebo písemné označení). Převzato z Brožury SOČ

Dotazy? t.lazna@gmail.com