VÝSTUPNÍ PREZENTACE PROJEKTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
„IT nad 40 let“ „IT nad 40 let“ Středočeský kraj „Dobrá praxe“
Kariérové poradenství
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Podpora Romů na trhu práce - CENTROM. Podpora Romů na trhu práce – CENTROM E.č. CZ.1.04/3.3.05/ Zahájení projektu Doba realizace projektu.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Didaktické prostředky
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Kurz Všeobecný sanitář
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Podporované zaměstnávání -metoda boje proti nezaměstnanosti osob se zdravotním postižením reg. číslo: CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Aktivní politika zaměstnanosti – úvodní konference.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Cesta k uplatnění na trhu práce
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
„Okna technickým oborům dokořán“
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Informační seminář Projekt Dejte práci šanci
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

VÝSTUPNÍ PREZENTACE PROJEKTU Mluvme spolu, pracujme spolu- integrovaný program pro osoby zdravotně znevýhodněné cz.1.04/3.3.05/31.00167 VÝSTUPNÍ PREZENTACE PROJEKTU Tento projekt je spolufinancován ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státním rozpočtem České republiky

ZHODNOCENÍ USPĚŠNOSTI CELÉ PROJEKTU Projekt Mluvme spolu, pracujme spolu- integrovaný program pro osoby zdravotně znevýhodněné, CZ.1.04/3.3.05/31.00167, začal 1.5.2010 a byl ukončen 30.11.2011. Projekt je složen z několika na sebe navázaných modulů. včetně vytvoření osmi pracovních míst. Hlavním záměrem projektu bylo přispět ke zlepšení kvality života u osob zdravotně znevýhodněných, naplňovat individuální potřeby účastníků prostřednictvím rozvoje schopnosti a dovednosti potřebných k uplatnění na trhu práce a tím přispět k jejich integraci ve společnosti. Osoby se zdravotním znevýhodněním, které představují na trhu práce rizikovou skupinu tím, že velice často těžko získávají pracovní uplatnění. Projekt napomáhal těmto osobám poznat své reálné možnosti a rozvíjet své kompetence, což umožňuje jejich následnou integraci, konkrétně získání praxe v oborech:  administrativní pracovník/ce  florista/ka

DŮLEŽITOST PROJEKTU Projekt vychází z poznatků, že vzdělávací program odborná kvalifikace, ale i rekvalifikace je dnes nemyslitelná bez celoživotního učení, jehož podstatou je zejména rozvoj pracovních kompetencí, které mají svá specifika u zainteresované cílové skupiny, tedy osob se zdravotním znevýhodněním. Práce zaujímá ve společnosti vysoké postavení v žebříčku hodnot; slouží k materiálnímu zajištění života, je výrazem sociálního postavení a osobní identity, je zdrojem společenských kontaktů (rozhovorů, navazování přátelství, vzájemných setkávání aj.), přispívá k lepšímu sebehodnocení a časově strukturuje naše dny i život. Ztráta práce či společenského nezájmu u zdravotně znevýhodněných osob je v našich poměrech zraňujícím zážitkem, protože pokud jedinec nedobrovolně přijde o zaměstnání, případně není schopen práci ze zdravotních důvodů najít , vede to k dalekosáhlým důsledkům v oblasti ekonomické, sociální, psychologické i zdravotní (mimo jiné se objeví například pochybnosti o vlastních schopnostech, strach z budoucnosti, útlum aktivity, omezení kontaktů s lidmi, ztráta pracovních návyků a dovedností.

Souhrn jednotlivých klíčových aktivit projektu

ČASOVÝ HARMONOGRAM KLÍČOVÝCH AKTIVIT ROK Č.K.A. KLÍČOVÁ AKTIVTA DOBA REALIZACE 2010 01 Přípravné práce a organizační zajištění aktivit projektu, oslovení cílových skupin 01.05. – 31.07. 02 Vstupní moduly- Aktivačně-motivační program a Bilanční diagnostika 03.08. - 09.09. 03 Modul Profesní poradenství 13.09 .- 24.09. 04 Modul Rekvalifikační program- teoretická část 27.09. – 12.11. 2010-2011 05 Modul Rekvalifikační program- praktická část 15.11. – 05.04. 2011 06 Modul Rekvalifikační program- závěrečné písemné práce, obhajoby a zkoušky 11.04. – 15.04. 07 Vytvoření a udržení nových pracovních míst 01.05. – 30.11. 08 Vyhodnocení a ukončení celého projektu 01. – 30. 11.

Klíčová aktivita 01 Přípravné práce a organizační zjištění aktivit projektu, oslovení cílových skupin zajištění materiálního vybavení pro realizaci rekvalifikačního programu - byly zakoupeny učební pomůcky a spotřební výukový materiál, v rámci této aktivity byl vyhotoven Osobní list pro účastníky programu, vytvořeny přihlášky do kurzu a diagnostický dotazník. zajištění prostor pro výuku předmětu Informatika - předmět Informatika se konal ve školícím zařízení VIA ALTA a.s. (celkem v 6 dnech, dle sestaveného rozvrhu hodin - teoretické výuky). zajištění lektorů oslovení cílových skupin včetně publicity projektu - byly připraveny nábory cílových skupin, včetně jejich oslovení na základě zajištěné publicity v projektu (inzerát v novinách, informační letáčky zveřejněné na veřejně přístupných místech a zveřejněné informace na internetových stránkách organizace). pracovní seminář pro CS - první pracovní seminář se konal dne 2. 8. 2010 (viz prezenční listiny)

Klíčová aktivita 02 Vstupní moduly - Aktivačně motivační program a Bilanční diagnostika Byly realizovány tyto dva vstupní moduly pro 35 osob: MODUL A - Aktivačně-Motivační program (konkrétním cílem tohoto modulu byla zejména stabilizace emočního prožívání zdravotně znevýhodněného člověka, zlepšení psychické kondice a psychických dovedností, rozvoj sociálních schopností a dovedností). MODUL B - Bilanční diagnostika v průběhu tohoto procesu byli účastníci seznámeni s možnostmi svého rozvojového potenciálu (posouzení osobnostních předpokladů, praktických dovedností a zkušeností, ale i výkonových možností ve vztahu k nabízeným možnostem rekvalifikace). Na základě výsledků bilanční diagnostiky a zájmu účastníků bylo umožněno 24 osobám pokračovat v rámci projektu dalšími moduly. V této klíčové aktivitě byly použity tyto diagnostické metody: Hollandův inventář zájmů, Osobnostní dotazníky NEO5 a Cattell 16PF, Kvadrant temperamentu, Strategie zvládání stresu - SVF 78, TIP, Kognitivní test Domino – D 48, Baum test, Dotazník sebehodnocení, Dotazník motivace k výkonu. Byly vypracovány zprávy z Bilanční diagnostiky a předány 35 osobám účastnících se rekvalifikačního programu. Testy jsou archivovány u organizace v osobních složkách jednotlivých účastníků.

Klíčová aktivita 03 Modul Profesní poradenství MODUL C Pro 24 účastníků byl připraven program profesního poradenství, který měl pro zdravotně znevýhodněné účastníky několik stupňů: - Sociální poradenství - Medicínské poradenství - Psychologické poradenství   Úkolem odborníků zajišťujících tento modul bylo provázet jednotlivce na jejich individuální cestě životem, motivovat je, poskytovat relevantní informace a usnadňovat jim rozhodování. Účastníci v rámci rekvalifikačního programu si vybrali mezi programy Administrativní pracovník/ce nebo Florista/ka.

Klíčová aktivita 04 Modul Rekvalifikační program - teoretická část MODUL D V říjnu 2010 začala teoretická část rekvalifikačního programu v těchto níže uvedených předmětech: 1) učební plán oboru Administrativní pracovník/ce – (Výpočetní technika a Informatika, Personalistika a administrativa, Psychodiagnostika, Výcvik komunikativních a sociálních dovedností, Písemná a elektronická komunikace, Úprava písemností, Základy účetnictví, Evidence a archivace dokumentů, Odborná stáž, Podnikání fyzické a právnické osoby, Prevence syndromu vyhoření, Konzultace k projektu). 2) učební plán oboru Florista/ka- (Stavba, fyziologie a základy genetiky, Květinářství, Aranžování, Ochrana rostlin, Základní podmínky pro růst a vývoj rostlin, Podnikání fyzické a právnické osoby, Odborná stáž, Psychodiagnostika, Prevence syndromu vyhoření, Výcvik komunikativních a sociálních dovedností, Konzultace k projektu). Délka výuky 210 vyučovacích hodin pro každý obor, celkem bylo odučeno 420 vyučovacích hodin teoretické výuky Teoretická výuka byla uskutečněna ve vzdělávacích prostorách předkladatele projektu, A to v učebnách k tomu přizpůsobených formou seminářů, přednášek, výukové a pracovní dílny (workshopy), besedy, konzultace, panelové diskuze.

Klíčová aktivita 05 Modul Rekvalifikační program - praktická část MODUL D Odborná praxe rekvalifikačního programu byla vykonávána ve vybraných a předem dohodnutých organizacích. Před přijetím na praxi obě strany sepsali Smlouvu o zabezpečení odborné praxe účastníka. Organizace umožnila účastníkovi odbornou praxi tak, aby mu bylo umožněno seznámit se s jejím chodem od nejnižších funkcí a nejjednodušších činností po nejvyšší a nejsložitější. Průběžná praxe oboru “Administrativní pracovník“ byla uskutečněna u různých firem, organizací i státních institucí. Pracovní činnost “Florista“ se realizovala v květinářství či zahradnictví. Za patřičnou odbornost a odpovídající kvalitu průběžné praxe zodpovídal smluvně určený odborník (mentor), který měl dostatečné zkušenosti z praxe v daném oboru. Kontrolu účastníků vzdělávacího programu přímo na pracovišti, popř. v organizacích zajišťoval asistent (terénní pracovník), který navštívil každého účastníka (3x) po dobu praktické části a sepsal s účastníky záznam o průběhu praxe. Délka praktické výuky:  630 hodin (6 hodin denně 8:00 – 14:00 hodin, popř. jak bylo určeno vedením organizace s přihlédnutím k dojíždění účastníka, jeho zdravotnímu stavu a struktuře osobního času či pracovního provozu firmy).  Nejdůležitější byla pro účastníka možnost přímo se aktivně zapojit do co největšího počtu činností, které v organizaci existují tak, aby pochopil jejich místo v soustavě řízení a chodu jednotlivých pracovních úseků dle osnovy praxe. Forma praktické výuky: odborný výcvik praktické cvičení stáže zapojení do pracovních činností na pracovištích

Klíčová aktivita 06 Modul Rekvalifikační program - závěrečné písemné práce, obhajoby a zkoušky Rekvalifikační program v oboru Florista/ka byl zakončen testem z odborných předmětů a praktickým úkolem v aranžování (Velikonoční aranžmá), vzhledem k počtu účastníků se závěrečné zkoušky konaly ve dvou dnech 11.4.2011- 12.4.2011, důraz byl kladen na odbornost a zručnost, na ekonomické provedení a celkové zhodnocení realizovaného zadání. Výstupem absolvovaného programu bylo získání Osvědčení s celostátní platností. Součástí Osvědčení je dodatek s doplněním oblasti vykonávané praxe a profesního zaměření. Účastník dále získal Hodnocení své pracovní činnosti, které zpracoval zástupce organizace (mentor), u které byla vykonávána praxe. Rekvalifikační program v oboru Administrativní pracovník byl zakončen obhajobou závěrečné písemné práce, kterou účastník vytvořil během praxe, v níž shrnul své poznatky, vědomosti a uplatnil svou tvořivost směrem ke specializaci vykonávané praxe. Dva týdny před obhajobou byly práce předány k posouzení oponentům z řad lektorů, kteří zpracovali oponentní posudek a doporučili práci k obhajobě či přepracování. Obhajoba závěrečné práce probíhala vzhledem k počtu účastníků ve dvou dnech 13.4.2011 - 14.4.2011 před čtyřčlennou komisí, která se skládala z lektorů kurzu a organizátora. Výstupem absolvovaného programu bylo získání Osvědčení s celostátní platností. Součástí Osvědčení je dodatek s doplněním oblasti vykonávané praxe a jejího profesního zaměření. Účastník dále získal Hodnocení své pracovní činnosti, které zpracoval zástupce organizace (mentor), u které byla vykonávána praxe.

Klíčová aktivita 07 Vytvoření a udržení nových pracovních míst Pro 8 účastníků z celkového počtu 24 osob (tj. 33%) bylo po skončení praktické části rekvalifikačního kurzu vytvořeno nové pracovní místo u organizace odpovídajícího oboru, který účastník v rámci projektu absolvoval, tzn. administrativní pracovník/ce a florista/ka. Po dobu sedmi měsíců spadajících do realizace projektu byl zaměstnavatelům hrazen příspěvek na mzdu účastníků projektu.

klíčová aktivita 08 Vyhodnocení a ukončení celého projektu Vyhodnocení celého projektu proběhlo v dubnu 2011 po závěrečných obhajobách rekvalifikačního programu. Celý projekt byl ukončen třetím pracovním setkáním (seminářem), kam byly pozvány všechny osoby zapojené do realizace rekvalifikačního programu (včetně zástupců CS). Výstupem semináře bylo vypracování závěrečné hodnotící zprávy, která byla prezentována a trvale zveřejněna. Úplné ukončení projektu se uskutečnilo v listopadu 2011.  

NĚKOLIK DŮLEŽITÝCH ČÍSEL Organizace IMPULS TŘEBÍČ pořádala od 3.8.2010 do 15.4.2011 denní devítiměsíční rekvalifikační projekt v oboru administrativní pracovník a florista (dle vlastního výběru účastníka), který byl určen pro uchazeče o zaměstnání se zdravotním postižením a zdravotně znevýhodněné osoby registrované na ÚP . Poslední fází projektu bylo vytvoření a udržení nových pracovních míst po dobu 7 měsíců od 1.5.2011 do 30.11.2011 pro 8 uchazečů rekvalifikačního programu. Projekt přinesl tyto výstupy: Počet účastníku kurzu: 35 Počet absolventů kurzu: 24 Z toho: 26 žen a 9 mužů Počet účastníků, kteří získali zaměstnání: 9 Projekt napomáhal zdravotně znevýhodněným osobám překonávat problémy a překážky, které jim brání ke vstupu na trh práce a zlepšit jejich postavení ve společnosti.

NÁZORY NA KURZ POHLEDEM ÚČASTNÍKA   Atmosféra a prostředí teoretické části byla: a) výborná - 20 b) spíše dobrá - 4 c) dobrá pouze v některých předmětech - 0 d) slabá - 0 Pracovní vztahy na pracovišti byly: a) výborné - 11 b) dobré - 9 c) normální – 3 d) špatné - 1

CO POVAŽUJI ZA CELKOVÝ PŘÍNOS: Tento kurz mi pomohl najít zaměstnání, panovala dobrá nálada, lektoři byli skvělí, hodně mi tento kurz pomohl. Znovuzavedení do společnosti, donucení k obnovení denního režimu Počítače, seznámila jsem se s novými lidmi Dostala jsem se do pracovního kolektivu lidí, zvýšení sebevědomí při hledání další práce Spolupráci, vzájemně jsme se doplňovali a obohacovali v teoretické i praktické části. Na obojí jsem se těšila. Kontakty, zkušenosti v organizaci Zlepšení znalostí a dovedností ve floristice Nové znalosti, nové přátelství Nové znalosti v oboru fyziologie a základy genetiky v profesionálním výkladu Ing. Nováčkové a déle všechny získané znalosti a dovednosti Psychodiagnostické testy osobnosti – sebepoznání, základy účetnictví, začlenění do společnosti „zdravých“ lidí Teorie – získání nových znalostí, praxe – být mezi lidmi, něco dělat Všechno Obnovení znalostí ze základní a střední školy – pravopis, písemnosti Nové znalosti, noví přátelé, určitý optimismus Pohled na tzv. vyšší vrstvu V kurzu – předměty a lektoři Že umím zase něco nového a krásného Rozvoj osobností, seznámení, skamarádění, vím něco nového, jsem šťastnější

CO BY BYLO VHODNÉ UPRAVIT NEBO ZLEPŠIT: V TEORETICKÉ ČÁSTI: možná mírně zajít do podrobností nic byla jsem spokojena bez připomínek složitý výklad ještě více informací – podrobněji podané učivo bylo na profesionální úrovni více PC programů požadovaných zaměstnavateli více času pro nácvik komunikačních technik a na výuku účetnictví OK více hodin v určitých předmětech, teorii – delší více a více podrobné teorie

NA PRAXI: bez připomínek nic na praxi trpělivá paní vedoucí, mnoho nových poznatků, jak v oblasti pěstování květin, tak i ve vázání kytic, aranžování více samostatnosti OK nemám žádné připomínky více pouštění k profesi, jako práci; chování zaměstnavatelů k zaměstnancům; jinak nejlepší vedoucí paní Renata Dušovská – té moc a moc děkuji, strašně mě to s ní bavilo a bude bavit dále

Po organizační stránce realizátora: vše bylo dokonalé byla jsem spokojena po všech stránkách žádné připomínky spokojená termín oznámit v časovém předstihu nic OK ? dobré skvěle

BUDOUCÍ UPLATNĚNÍ V ZAMĚSTNÁNÍ Kurz byl přínosem pro mé další pracovní uplatnění: ano - 13 spíše ano - 3 nelze jednoznačně říct - 7 spíše ne - 1 ne - 0   zatím spíše jako koníček, doufám do budoucna se mohu uplatnit   Perspektiva budoucího zaměstnání  1. již pracuji nebo po ukončení kurzu mám zajištěnou práci a) na pracovišti, kde jsem vykonával praxi - 7 b) na jiném pracovišti (kde?): - Altreva Třebíč - Vrátka o.s., Třebíč - v jiném zaměření (úklid, výdej obědů) - zaměstnání na zkoušku (8 osob) - Akcent Třebíč 2. perspektiva mého budoucího zaměstnání je v průběhu následujících měsíců nejistá – 7 - ID2 – zdravotní omezení 55% + péče o rodinu (2 děti)

ZÁVĚR Na závěr všem zúčastněným přejeme, aby měli dostatek sil na vytvoření osobní strategie pro překonání krizového období ztráty práce, a to tak , že budete respektovat následující doporučení: Neztraťte naději a nepodlehněte tlaku nepříznivé situace Važte si sebe i svého života Naplánujete si pravidelné domácí aktivity (péče o sebe, rodinu, koníčky) Rozšiřte si své právní znalosti, abyste se dobře orientovali v právech a povinnostech nezaměstnaných Zpracujete si seznam svých vědomostí, znalostí a dovedností Stále sledujte dění kolem sebe a udržujte kontakt s trhem práce Pěstujte společenské kontakty Promyslete si spornou životní strategii Důsledně pečujte o své zdraví a osobní hygienu