Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

LAO - průmyslové systémy s.r.o.
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Gymnázium, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Projektové řízení Modul č.1.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Představení zajímavých projektů OPVK
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
MATERIÁLOVÝ A TECHNOLOGICKÝ VÝZKUM
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
PERUN Péče Rozvoj a Uplatnění Nadání Návrh systémových opatření a verifikace základních prvků národního systému provyhledávání, rozvoj a uplatnění nadaných.
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Organizační struktura
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
MOST MEZI VĚDECKÝM A PODNIKATELSKÝM SVĚTEM. Pronájem kanceláří a výrobních prostor k podnikání -dlouhodobý pronájem klimatizovaných prostor -ceny od 800.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR K čemu slouží Technologický profil ČR pro inovační firmy? Jsme připraveni na zvládnutí inovačních procesů? Pavel Švejda.
Listopad A-2-1 Školení konstrukce, údržby a obsluhy pro práci s pluhy.
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Institut experimentálních.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Nástroje daňových úlev
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Institut Celoživotního Vzdělávání
elektrotechnických měření
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Jištění kvality technologických procesů
The stem engagement europe project
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
České Budějovice, červen 2016
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Polytechnické vzdělávání v praxi
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Přírodovědecká fakulta UJEP
Organizační struktura
Při technické univerzitě v Liberci
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
prof. Dr. Ing. Petr Lenfeld doc. Ing. Dora Kroisová, Ph.D.
Transkript prezentace:

Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1

Část A: Zkušenosti z projektu Zelená technice Cílem projektu byla motivace vnímání technických věcí kolem nás a to jako materiálů, struktur, technologií a procesů Projekt byl určen pro žáky 7. a 8. tříd ZŠ pro studenty sekundy a I. a II. ročníku gymnázia Jak jsme zjistili o co mají žáci zájem dotazník – na základě výsledků vzniklo 10 oblastí část výuková + část laboratorní Moderní technologie Přírodní materiály Kompozitní materiály Polymerní materiály Kovy Keramika Sklo Mikroskopie Energie Povrchové jevy 2

Část A: Příklad – Přírodní materiály 3

4

Část A: Zkušenosti z projektu Zelená technice Hodnocení projektu Žáci mají znalosti z předmětů fyzika, biologie, chemie odpovídající úrovni 7. a 8. třídy Zájem o výklad záleží na škole a složení kolektivu žáků Výklad je zajímavý pro jednotlivce, nelze zaujmout všechny Význam projektu Prvotní seznámení s více nebo méně známými jevy, materiály a strukturami Propojení základních znalostí z přírodovědných předmětů s moderními technologiemi a technikou kolem nás Vysvětlení na jednoduchých příkladech, které žáci znají Zavedení pojmu materiálový a technologický cyklus 5

Část B: Připravovaná projektová žádost Teorie v praxi Teorie v praxi volně navazuje na Zelenou technice Projekt je určen pro žáky SŠ ve věku od 16 do 19 let (3. a 4. ročník) Cílem projektu je propojení teorie s praxí, respektive usnadnění pochopení vybraných pojmů a jevů na základě jejich předvedení a vysvětlení jejich využitelnosti v praxi Realizace 8 kurzů vycházejí ze základů fyziky, chemie, biologie a odborných předmětů Proč V tomto věku mají studenti již větší znalosti a vytváří se i zájem o některý předmět či obor Volí si směr dalšího studia nebo vybírají zaměstnání Kurzy jsou využitelné pro motivaci k dalšímu studiu: přírodovědných oborů technických oborů okrajově i humanitních oborů (historie, archeologie) 6

Část B: Připravovaná projektová žádost Teorie v praxi 1) Mikroskopie Optická mikroskopie Rastrovací elektronová mikroskopie Mikroskopie atomových sil 2) Rentgenová difrakce 3) Termické analýzy 4) Destruktivní a nedestruktivní zkoušení materiálů 5) Matematicko - fyzikální kurz z metrologie 6) Plazma a možnosti jeho využití 7) Nanomateriály a nanotechnologie 8) Polymery a biopolymery 7

Část B: Připravovaná projektová žádost Teorie v praxi Motivace V kurzech se studenti seznámí s konkrétními výzkumnými úkoly řešenými v oblasti nových materiálů a technologií Budou seznámeni s problémy, které se řeší v průmyslové praxi Individuální přístup lektorů – 2až 3 studenti v kurzu Mladí lektoři kurzů Přístup žáků k modernímu vybavení laboratoří – zajímavé například pro řešení zadaných ročníkových prací Propojení - „most“ mezi SŠ a VŠ Kurzy nenahrazují základní výuku, ale snaží se ji zajímavým způsobem rozšířit. Kurzy s technickým vybavením takovéhoto rozsahu zatím nikdy nebyly žádnou českou VŠ nabízeny ani realizovány. Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace TUL umožní využít špičkové laboratorní vybavení, vysoce kvalifikovanou obsluhu a vhodné prostory. Odhadovaná celková cena zařízení, která budou pro tyto kurzy k dispozici, se pohybuje kolem 45 miliónů Kč. 8

? Děkuji za pozornost. 9