Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům"— Transkript prezentace:

1 Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický institut CEITEC

2 Obsah Úvod do problematiky Vědec/fyzik/učitel Mimoškolní aktivity
Školní projekty Školní výuka Demonstrativní experimenty Diskuze a závěr

3 Úvod do problematiky Teorie Experiment
HÖFER G. A kol.: Výuka fyziky v širších souvislostech, Fakulta pedagogická Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2005.

4 Úvod do problematiky Počet vyučovaných hodin učitelů na sekundární úrovni (2001) Platy učitelů na sekundární úrovni (2001)

5 Proč je dobré býti „vědcem“

6 Proč je dobré býti „fyzikem“

7 Proč je dobré býti „učitelem“

8 Proč není dobré býti „vědcem/fyzikem/učitelem“

9 Proč jsem se stal „vědcem/fyzikem/učitelem“
Kuchař  Kniha „My a hvězdy“ Jiří Rada SPŠ Jihlava, obor strojírenství Jihlavská astronomická společnost Fyzikální korespondenční soutěž Mat-Fyz UK FyzIng VUT

10 Jihlavská astronomická společnost JAS

11 Fyzikální korespondenční soutěž FYKOS

12 NaturTech

13 Generace Y

14 HRW Fyzika

15 SOČky, Bakalářky, diplomky, IMPI, AMiSPEC

16 „Moje“ učení Praktické cvičení Teoretické cvičení Přednášky
Speciální praktika SEM, AFM, STM, rentgenová difrakce, difrakce elektronu, magnetická susceptibilita, I/V křivky Praktika nelineární prvky, RLC obvody, radiace, nabíjení kondenzátoru, Fourierova transformace, konvoluce Teoretické cvičení Mechanika, elektromagnetismus Přednášky

17 Průběh „mojí“ hodiny Motivace Seznámení s problémem Experiment 
Popis problému a argumentace Teoretický popis Diskuze výsledků a reálná kontrola Aplikace a vysvětlení

18 Motivace Kde se to používá K čemu je to dobré
Ke každému tématu znát příklad aplikace !moderní! Zohlednit posluchače a jejich odbornost

19 Experiment Popis pomůcek (možnost sehnání ) Popis procesu experimentu
Popis fyzikálních jevu Opakovaní a závislosti Pozor na „černé krabičky“

20 Vysvětlení Seriózní argumentace a opodstatnění/zdůvodnění
Správné značení a symbolika Odbočky Vtipy Rekapitulace Diskuze a závěry

21 Demonstrační experimenty

22 Demonstrační experimenty

23 Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ. 1
Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům"

Podobné prezentace


Reklamy Google