Strategický plán rozvoje města Tišnov Úvodní prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
1. veřejné projednání ke Strategii rozvoje města ÚL do roku :00 Informační středisko města ÚL, Palác Zdar, Mírové náměstí.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Evropský sociální fond
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Metodická podpora plánování obcí ze strany MMR
Příprava nové dopravní politiky ČR
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Strategický plán města Tišnov 2. (společná) schůzka pracovních skupin Projekt Tvorba strategického plánu pro město Tišnov r.č. CZ.1.04/4.1.01/
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Management a rozvoj obcí
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Mgr. Kamila Klemešová. Klíčové koncepční dokumenty (strategie, programy) Na všech řádovostních úrovních (ČR, kraj, ORP, obec/město, příspěvkové organizace)
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Regionální operační program regionu soudržnosti NUTS 2 Severozápad Irena Ptáčková, odbor regionálního rozvoje Krajský úřad Karlovarského kraje.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Rozvojový program obce Tisá Úvodní prezentace zpracovatele pro veřejnost
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Obec Tisá Program rozvoje. PROČ ? Zákonná povinnost Požadavek občanů Dané předpoklady obce.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
© Berman Group. Komise pro strategický rozvoj 10. března 2015 Jana Hanušová Jan Vozáb Vilém Čekajle Město Písek.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Strategie regionu, obce
Název akce, místo, datum.
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Program rozvoje Ústeckého kraje
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Integrovaná strategie rozvoje regionu Krkonoše Veřejné projednání 2 14
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Strategický plán rozvoje města Tišnov Úvodní prezentace 24. 4. 2013 Projekt Tvorba strategického plánu pro město Tišnov r.č. CZ.1.04/4.1.01/89.00031 je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a rozpočtu města Tišnova.

Program Představení SPF Group Strategické plánování – metodika a přístupy SP rozvoje města Tišnov – návrh postupu zpracování a podoby finálních výstupů Diskuse

SPF Group, v.o.s. – představení Poradenská společnost v oblasti místního a regionálního rozvoje a životního prostředí Hlavní produkty strategické dokumenty a analýzy pro orgány státní správy a místní a regionální samosprávu příprava na období kohezní politiky 2014+ evaluace rozvojových dokumentů procesní a projektové řízení administrace projektů a žádosti o dotaci Sídla: Praha, Ústí nad Labem

SPF Group, v.o.s. - reference strategie/programy rozvoje krajů (Jihomoravský, Ústecký) strategické plány (Semily, Mladá Boleslav, Praha-Libuš, Jesenice, Krkonoše...) IPRM (Kladno, Ml. Boleslav, Ústí nad Labem, Opava) koncepce rozvoje místní ekonomiky a cestovního ruchu (České Švýcarsko, Ústecký kraj)

SPF Group, v.o.s. - tým Mgr. Josef Miškovský, Ph.D – vedoucí týmu RNDr. Jan Srb Mgr. Jakub Benda Mgr. Gabriela Šulmanová Mgr. Josef Mareš Mgr. Iva Michalová

Strategické plánování Nástroj řízení změn k dosažení (dlouhodobých) cílů Nástroj managementu Koncepční vs živelný rozvoj Použití v různých sférách lidské činnosti (armáda, podnikání, politika) Přístup managementu k řízení ovlivňuje míru i způsob využití (strategického) plánování

Co ovlivnilo používání SP na úrovni měst Decentralizace veřejné správy Změna funkcí veřejné správy Aktivizace lokálních aktérů / různorodost zájmů Regionální politika EU

Základní znaky SP na úrovni měst Dosažení změn Dlouhodobý výhled vs krátkodobá realizace Komplexnost vs selektivnost plánu Sladění různorodých zájmů – hledání kompromisů Kreativita procesu Stimulace vnitřních zdrojů Není důležitý jenom výsledek (plán), ale také proces!

Přístup měst v ČR ke SP po r. 1989 3 fáze: Odmítnutí plánovacích přístupů „Pionýrské“ období – externí stimulace Různé přístupy ke SP

Co musí obsahovat strategický plán Identifikace problémů Formulace cílů a nástrojů k jejich dosažení Indikátory a kvantifikace cílů Harmonogram Zdroje Realizační plán

8 základních kroků při tvorbě SP Příprava řízení a organizace plánovacího procesu Analýza sociálně-ekonomické situace města Návrh rozvojové vize Analýza problémů Návrh strategie Návrh opatření/nástrojů (projekty/programy) Návrh akčního plánu Návrh implementačního systému

Plánovací/projektový cyklus Analýza Strategie Projekty Implementace Efekty Evaluace

Systém plánovacích dokumentů města Rozpočet města Strategický plán Marketingová koncepce rozvoje CR Komunitní plán rozvoje sociálních služeb Územní plán Regulační plán

Předpoklady úspěšného strategického plánu Reálné cíle Provázanost cílů a zdrojů Dosažení konsenzu k budoucnosti města a strategii Formulace konkrétních záměrů Kvalitní management veřejné správy

Role konzultanta v procesu SP Organizátor Facilitátor jednání Analytik Zpracovatel dokumentů

SP města Tišnova – východiska a příležitosti Odpovědi na otázky: Jaká je výchozí situace a možnosti rozvoje města Co bude město, příp. další aktéři podporovat v oblasti ekonomického a sociálního rozvoje Jakým způsobem je vhodné podporu realizovat Jaké nástroje k tomu budou využity Limity: Nelze přeceňovat roli SP – jedná se „pouze“ o dokument, jehož hlavním přínosem může být teprve jeho realizace a využití Nutná shoda významných aktérů ve městě

SP města Tišnova – přístup SPF Group 7 principů: synergie a územní komplexita koncentrace zdrojů udržitelný rozvoj udržitelnost výstupů komunitní přístup expertní přístup hodnocení a monitoring

SP města Tišnova - výstupy 1. Analytická část Profil města Analýza připravenosti města na kohezní politiku 2014+ Analýza názorů významných subjektů Dílčí SWOT analýzy tematických okruhů Souhrnná SWOT analýza

SP města Tišnova - výstupy 2. Návrhová část Návrh rozvojové vize Identifikace problémových oblastí Stanovení cílů Návrh strategie (priorit a opatření) 3. Implementační část Akční plán Systém implementace strategického plánu

SP města Tišnova - výstupy Postup zpracování v čase Rozvojová vize Problémová oblast Hlavní problémy Priority Opatření Specifické cíle Globální cíle Analytická část Návrhová část Kroky Výstupy Návrh rozvojové vize Identifikace problémových oblastí Stanovení cílů Návrh strategie Výstupy analytické části Implementační část Monitoring a hodnocení Indikátory dopadu Indikátory výsledku

Komunikace a organizace zpracování SP ad hoc jednání mezi zpracovatelem a zadavatelem jednání řídicí skupiny strategického plánu (tj. prezentace a projednání výstupů jednotlivých částí dokumentu se zástupci města, případně dalších obcí zapojených do tvorby tohoto strategického plánu) jednání odborných pracovních skupin (projednání jednotlivých prioritních os z odborného hlediska) informace na internetu, v tištěných periodikách apod řízené rozhovory se zástupci významných subjektů (kvalitativní průzkum) informativní semináře a prezentace

Řízení a organizace přípravy Informativní semináře a prezentace Profil města, analýza připravenosti města Návrh rozvojové vize Identifikace rozvojových problémů regionu Návrh strategie (priorit, opatření a aktivit) Návrhová část Dílčí SWOT analýzy a souhrnná SWOT analýza Analýza názorů významných subjektů Analytická část Akční plán Stanovení cílů Systém implementace a monitoringu Řízení a organizace přípravy Ad hoc jednání mezi zadavatelem a zpracovatelem Jednání řídicí skupiny strategického plánu Jednání odborných pracovních skupin Informace na internetu, v periodikách apod. Řízené rozhovory se zástupci význ. subjektů Implementační část

SP města Tišnova - harmonogram Měsíce od uzavření smlouvy 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Organizace a komunikace Ad hoc jednání mezi zpracovatelem a zadavatelem Jednání řídicí skupiny strategického plánu Jednání odborných pracovních skupin Informace na internetu, v tištěných periodikách apod. Řízené rozhovory se zástupci významných subjektů Informativní semináře a prezentace Analytická část Profil města Analýza připravenosti města na kohezní politiku 2014+ Analýza názorů významných subjektů Dílčí SWOT analýzy tematických okruhů Souhrnná SWOT analýza Návrhová část Návrh rozvojové vize Identifikace problémových oblastí Stanovení cílů Návrh strategie (priorit a opatření) Implementační část Akční plán Systém implementace strategického plánu

SP města Tišnova - zdroje Všeobecně dostupné statistické údaje, analýzy, koncepce Dostupná šetření, studie, generely, analýzy atd., které má k dispozici zadavatel Vlastní šetření mezi vybranými aktéry Projednání jednotlivých výstupů řídicí skupina pracovní skupiny

Součinnost zadavatele v úvodní fázi složení řídicí skupiny a svolání jejího 1. jednání (červen) výběr vhodných organizací pro řízené rozhovory (8- 12) a jejich oslovení zveřejnění informace na internetu zajištění dostupných podkladů (analýzy, GIS, studie, statistická data, šetření mezi obyvateli a návštěvníky...)

Součinnost zadavatele v dalších fázích další jednání řídicí skupiny zasílání podnětů a připomínek složení odborných pracovních skupin a jejich jednání zveřejňování informací a výstupů na internetu

Diskuse Komentáře a dotazy k prezentaci Očekávání zadavatele ohledně výstupů, zapojení místních aktérů, harmonogramu atd. Součinnost zadavatele (zejména v úvodní fázi) Podklady a data