Shoda přísudku s podmětem 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Shoda (ne)jen několikanásobného podmětu s přísudkem
Shoda přísudku s podmětem
Druhy přísudku Skladba věty.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem 1
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
Procvičujeme tvary sloves
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Shoda přísudku s podmětem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Přídavná jména přivlastňovací
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Přívlastek shodný a neshodný
Stavba věty jednoduché
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_
Shoda přísudku s podmětem
Přívlastek postupně rozvíjející
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE (PODMĚT A PŘÍSUDEK)
Koncovky sloves.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
Slovesa modální a fázová
Přísudek.
Shoda přísudku s podmětem
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_547_SHODA_PŘÍSUDKU_S_POD MĚTEM Téma: OPAKOVÁNÍ.
Shoda přísudku s podmětem
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
SLOVESA ČAS. SLOVESA ČAS ČAS SLOVES U sloves určujeme čas, podle toho, kdy se děj odehrává. Čas přítomný – děj se odehrává nyní. Milan čte. Čas budoucí.
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
Číslo přílohy VY_ 32_INOVACE_11_PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
MOTIVACE Jakou knihu jste naposledy četli?
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Co jsou to podstatná jména?
Opakujeme vedlejší věty 1
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Druhy přísudku Skladba věty.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

Shoda přísudku s podmětem 2 Český jazyk 2. stupeň ZŠ Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE__Shoda přísudku s podmětem 2

Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Kdo s kým mluví? Na jakém místě se rozhovor odehrává? V jaké situaci? Co si o této větě myslíš ty? Která věta může následovat? Vyjádři přímou řečí.

Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ synonymum řekla antonymum vždy slova příbuzná řekla

Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Druhy slov, druhy zájmen MK jsou

Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Převeď přímou řeč do minulého času. Rady rodičů byly nejdůležitější vždy. Zdůvodni pravopis slovesa.

Veverky se schovaly ve větvích. Vrátily se k mamince všichni? Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Šišky padaly ze stromů. Veverky se schovaly ve větvích. Vrátily se k mamince všichni? Kdy se vrátily vaše děti? My jsme tam včera nebyli. VRÁTILI

Kluci i dívky přišli za tetou. Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Kluci i dívky přišli za tetou. U babičky se sešli její vnukové i vnučky. Lidé tam dlouho stáli. Stráže dobře hlídali. Kluky bolely oči. Stromy rychle opadaly. hlídaly.

Označ podmět a doplň -i nebo -y: Klacky ležel… na zemi. Ležel… tam balíky slámy. My jsme viděl… balíky slámy. Uši mu zčervenal… Klacky ležely na zemi. Ležely tam balíky slámy. My jsme viděli balíky slámy. Uši mu zčervenaly.

Označ podmět a doplň -i nebo -y: Všechny knihy včera zabalil… žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválil… Děti se dnes dobře připravil… na vyučování, učitelé i učitelky měl… radost. Všechny knihy včera zabalili žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválili. Děti se dnes dobře připravily na vyučování, učitelé i učitelky měli radost.

Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Zpěváci vystoupil… v Klatovech. Jejich písně se mi líbil… . My jsme vám říkal…, že ty děti teď nezlob… Zpěváci vystoupili v Klatovech. Jejich písně se mi líbily . My jsme vám říkali, že ty děti teď nezlobí .

Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Stráže hlídal… dobře. Dívky učiteli prozradil… všechno. Všichni se mi líbil… Líb… se mi ta dívka. Stráže hlídaly dobře. Dívky učiteli prozradily všechno. Všichni se mi líbili . Líbí se mi ta dívka.

Nezapomeň vždy nejdříve určit čas Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Hanka nos… nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchal… ke škole. Tulipány rozkvetl… . Hvězdy na obloze se rozzářil… . Klukům zářil… oči. Rodiče nám slíbil… výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líb… Hanka nosí nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchali ke škole. Tulipány rozkvetly . Hvězdy na obloze se rozzářily. Klukům zářily oči. Rodiče nám slíbili výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líbí .

Nezapomeň vždy nejdříve určit čas Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Ten kluk se mi líb… . Líbil… se ti ty knihy? Ryby klukům uplaval… . Maminka vyžehl… prádlo. Lidé se sbíhal… k náměstí. Zástupy sportovců tam připrav… vystoupení. Ten kluk se mi líbí . Líbily se ti ty knihy? Ryby klukům uplavaly . Maminka vyžehlí prádlo. Lidé se sbíhali k náměstí. Zástupy sportovců tam připraví vystoupení.

Vymysli krátké vypravování se danými slovy Vymysli krátké vypravování se danými slovy. Děj se už odehrál v minulosti. radit zbytečně chyba neposlechnout hloupost kritický tatínek děti udělat všichni