Shoda přísudku s podmětem 2 Český jazyk 2. stupeň ZŠ Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE__Shoda přísudku s podmětem 2
Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Kdo s kým mluví? Na jakém místě se rozhovor odehrává? V jaké situaci? Co si o této větě myslíš ty? Která věta může následovat? Vyjádři přímou řečí.
Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ synonymum řekla antonymum vždy slova příbuzná řekla
Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Druhy slov, druhy zájmen MK jsou
Pak jí řekla: „Rady rodičů jsou nejdůležitější vždy.“ Převeď přímou řeč do minulého času. Rady rodičů byly nejdůležitější vždy. Zdůvodni pravopis slovesa.
Veverky se schovaly ve větvích. Vrátily se k mamince všichni? Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Šišky padaly ze stromů. Veverky se schovaly ve větvích. Vrátily se k mamince všichni? Kdy se vrátily vaše děti? My jsme tam včera nebyli. VRÁTILI
Kluci i dívky přišli za tetou. Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Kluci i dívky přišli za tetou. U babičky se sešli její vnukové i vnučky. Lidé tam dlouho stáli. Stráže dobře hlídali. Kluky bolely oči. Stromy rychle opadaly. hlídaly.
Označ podmět a doplň -i nebo -y: Klacky ležel… na zemi. Ležel… tam balíky slámy. My jsme viděl… balíky slámy. Uši mu zčervenal… Klacky ležely na zemi. Ležely tam balíky slámy. My jsme viděli balíky slámy. Uši mu zčervenaly.
Označ podmět a doplň -i nebo -y: Všechny knihy včera zabalil… žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválil… Děti se dnes dobře připravil… na vyučování, učitelé i učitelky měl… radost. Všechny knihy včera zabalili žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválili. Děti se dnes dobře připravily na vyučování, učitelé i učitelky měli radost.
Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Zpěváci vystoupil… v Klatovech. Jejich písně se mi líbil… . My jsme vám říkal…, že ty děti teď nezlob… Zpěváci vystoupili v Klatovech. Jejich písně se mi líbily . My jsme vám říkali, že ty děti teď nezlobí .
Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Stráže hlídal… dobře. Dívky učiteli prozradil… všechno. Všichni se mi líbil… Líb… se mi ta dívka. Stráže hlídaly dobře. Dívky učiteli prozradily všechno. Všichni se mi líbili . Líbí se mi ta dívka.
Nezapomeň vždy nejdříve určit čas Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Hanka nos… nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchal… ke škole. Tulipány rozkvetl… . Hvězdy na obloze se rozzářil… . Klukům zářil… oči. Rodiče nám slíbil… výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líb… Hanka nosí nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchali ke škole. Tulipány rozkvetly . Hvězdy na obloze se rozzářily. Klukům zářily oči. Rodiče nám slíbili výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líbí .
Nezapomeň vždy nejdříve určit čas Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í – ý (NE VÍCE!) Ten kluk se mi líb… . Líbil… se ti ty knihy? Ryby klukům uplaval… . Maminka vyžehl… prádlo. Lidé se sbíhal… k náměstí. Zástupy sportovců tam připrav… vystoupení. Ten kluk se mi líbí . Líbily se ti ty knihy? Ryby klukům uplavaly . Maminka vyžehlí prádlo. Lidé se sbíhali k náměstí. Zástupy sportovců tam připraví vystoupení.
Vymysli krátké vypravování se danými slovy Vymysli krátké vypravování se danými slovy. Děj se už odehrál v minulosti. radit zbytečně chyba neposlechnout hloupost kritický tatínek děti udělat všichni