Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý majetek – pojem, členění Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Dlouhodobý hmotný majetek – odpisy (2. část) Vypracoval : Ing. Jana Šustrová Projekt Anglicky v odborných.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
MANAGEMENT Mgr. Petra Neumannová.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Řízení kolektivu.
Personální management
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_15.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Logické funkce Vypracoval:Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_12.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Management Střední odborná škola Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Styly vedení.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 Anglicky v odborných předmětech "Support of teaching technical subjects in English“ Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Vedení lidí Vypracoval: Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Vedení lidí Vedení lidí znamená usměrňování výkonů pracovníků s cílem plnit stanovené úkoly (cíle podniku). Nedílnou součástí vedení lidí je jejich motivace. Motiv je vnitřní pohnutka (impuls) k určitému jednání.

Vedení lidí Vedení lidí se uskutečňuje pomocí přímého a nepřímého působení: Přímé působení = ukládání úkolů pracovníkům a dohled nad plněním těchto úkolů. Nepřímé působení = motivace pracovníků Oba typy působení by měly být vhodně kombinovány, aby vedení bylo maximálně účinné.

Motivace Základní zásady motivace: Spravedlnost Nestrannost Výkon pracovníka závisí na jeho schopnostech, podmínkách, ve kterých pracuje a na jeho motivaci. Základní zásady motivace: Spravedlnost Nestrannost Přiměřenost Chválit veřejně – trestat mezi čtyřma očima Vytvářet vhodné pracovní klima Předcházet chybám upozorněním Odměňovat za konkrétní výsledky

Motivace Hmotná Nehmotná mzda uznání odměny, prémie pochvala benefity (příspěvek na dovolenou, používání služebního auta k osobním účelům…) Nehmotná uznání pochvala pružná pracovní doba …

Motivace Pozitivní = pochvala Negativní = kritika

Předpoklady účinného vedení K efektivnímu vedení podřízených potřebuje manažer: dobře znát osobnost pracovníků, jejich vlastnosti, schopnosti… -znát charakter a rozsah práce, kterou pracovník vykonává - mít zkušenosti s vedením lidí

Účinné vedení Účinnost vedení lze rozdělit do 3 stupňů: 1) Neúčinné vedení = skupina pracovníků nezmění své chování podle přání manažera 2) Úspěšné vedení = skupina pracovníků změní své chování díky úsilí manažera 3) Účinné vedení = je vedení úspěšné, ale pracovníci navíc cítí osobní uspokojení a užitek ze své činnosti

Styl vedení Styl vedení = způsob jednání a chování manažera (vedoucího pracovníka) k podřízeným. Teorie vedení rozlišuje mnoho různých stylů vedení a zdůrazňuje, že neexistuje jeden správný styl vedení. Žádný ze stylů vedení se nedá použít ve všech situací za všech různých okolností. Nejčastěji se uvádí tyto styly vedení: Autokratický (autoritativní) Demokratický Liberální

Autokratický styl - založen na příkazech, manažer vyžaduje a kontroluje jejich plnění, rozhoduje sám, s podřízenými nespolupracuje,pouze vydává rozkazy. Demokratický styl – manažer spolupracuje s podřízenými, vyslechne jejich názory, má přirozenou autoritu, konečné rozhodnutí dělá většinou sám. Liberální styl – manažer nepoužívá příkazy, činnost podřízených ovlivňuje minimálně, rozhodnutí ponechává na podřízených.

Rozdíl mezi řízením a vedením Zahrnuje manažerské aktivity plánování, organizování…. Ne všechny aktivity jsou zaměřeny na působení mezi manažery a jejich spolupracovníky Je zaměřeno na logickou, racionální stránku Vedení Se vztahuje na přímé působení osob Je zaměřeno na emocionální stránku Je pouze součástí řízení „Vést znamená dělat správné věci, zatímco řídit znamená dělat věci správně.“

KONTROLNÍ OTÁZKY Rozhodněte, zda se jedná motivaci hmotnou nebo nehmotnou: Veřejná pochvala nehmotná Příspěvek na životní pojištění hmotná Pružná pracovní doba Zvýšení platu

KONTROLNÍ OTÁZKY 1) Uveď min. 3 předpoklady pro účinné vedení lidí 2) Pokus se stručně vysvětlit rozdíl mezi vedením a řízením 3) Uveď min. tři zásady motivace

Použitá literatura VEBER, J., et al. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0. ZLÁMAL, Jaroslav, BAČÍK, Petr, BELLOVÁ, Jana. Základy managementu. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-083-4. http://www.mineralfit.cz/clanek/motivace-zamestnancu-jak-na-to FIALA, R. Základy managementu. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2009.