(manuál pro všechny zúčastněné)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Advertisements

Volitelné předměty pro 3. ročník 2012/13. Každý student současného 2. ročníku obchodní akademie si zvolí pro druhou polovinu svého studia volitelný blok.
Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti realizátorů projektu a nelze je v žádném případě považovat.
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 4.
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
Návštěva areálů pro studenty středních škol V rámci FIS Mistrovství světa v klasickém lyžování.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ Úvodní setkání pro studenty magisterského stupně.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Informace o studiu na ZČU pro studenty prvních ročníků
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Koncept praxí a stáží1 Úvodní setkání pro studenty PSY 415 Praxe a stáže (organizace, firmy)
Inspekce kvality sociálních služeb
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Makroekonomie - podmínky Přednášky, cvičení: Mgr. Hana Grzegorzová Kontakt: Cvičení: Ing. Hana Tichá – info.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Koncept praxí a stáží1 Úvodní setkání pro studenty PSY 415 Praxe a stáže (organizace, firmy)
Sociální práce s rodinou 3
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ ve šk. roce 2014/2015
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Příprava zapisovatelů na SZZ
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
vlastní hodnocení školy
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Obecní úřad Pstruží Pstruží 93 Obec Pstruží pro občany Chcete snížit náklady na domácnost? Obec pro Vás zajistila příležitost snížit náklady domácností.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS2.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
ZÁPIS do STUDIA na FF UP Olomouc 1. ročník
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
I NFORMATIVNÍ SCHŮZKA PRO ABSOLVENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA Šafránkův pavilon
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
Praktické dovednosti absolventa
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Petra Martináková , ČJ+AJ se zaměřením na vzdělávání
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Mobilita studentů mimo program Erasmus+ financovaná z příspěvku MŠMT)
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
VNITŘNÍ NORMA FAME DOPLŇUJÍCÍ STUDIJNÍ A ZKUŠEBNÍ ŘÁD UTB
Praktické dovednosti absolventa
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Š A B L O N Y II.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Transkript prezentace:

(manuál pro všechny zúčastněné) Praxe krok za krokem (manuál pro všechny zúčastněné)

Jak postupovat při zajišťování praxe na výcvikovém pracovišti? Pročíst nabídku našich výcvikových pracovišť na www. Pročíst webové stránky pracovišť, které vás zaujmou. Zvolit pracoviště, ověřit na stránkách, že je místo volné a zapsat se. Kontaktovat tutora na pracovišti a domluvit si schůzku před (!) zahájením praxe.

Jak postupovat…II. 5. Stáhnout a vytisknout smlouvu o praxi z www (3x) 6. Absolvovat úvodní schůzku (obsah viz.dále) Pokud po úvodní schůzce souhlasí pracoviště i student, podepíší smlouvu. Přinést smlouvu k podpisu svému supervizorovi ve škole. Hurá na praxi!

Kdy je možná praxe jinde než na výcvikových pracovištích? Pokud chce student praxi vykonat s jinou cílovou skupinou, která není v nabídce KSP. Pokud chce student absolvovat praxi mimo Prahu. Pokud se jedná o praxi v zahraničí. Ve všech případech musí mít student předem (!) domluvený souhlas KSP.

Jak postupovat při zajištění praxe na jiném pracovišti? Projednat předem (!) záměr s vedoucí praxe nebo supervizorkou. Projednat záměr s pracovištěm. Uskutečnit úvodní schůzku a dojednat obsah praxe. Obsah praxe projednat se supervizorkou. Podepsat smlouvu na pracovišti a se supervizorkou Hurá na praxi!

Harmonogram Pro ZS Do konce LS se student zapíše, kontaktuje tutora a domluví si schůzku. Schůzka se uskuteční nejpozději 30 dnů před zahájením praxe. Pro LS Student se zapíše, kontaktuje tutora a domluví si schůzku do vánoc Schůzka se uskuteční po domluvě s tutorem v průběhu zkouškového období.

Pokud student nedodrží uvedené termíny, škola ani pracoviště nemohou zaručit, že místo bude volné. Zvlášť důležité je včas kontaktovat pracoviště! Termíny jsou platné i pro blokové praxe v průběhu semestru a prázdnin.

Úvodní schůzka na pracovišti Student se na schůzku připraví pročtením www stránek organizace a přinese si smlouvy. Cíle schůzky: Oboustranně ověřit možnost uskutečnění praxe. Načrtnout obsah a cíle praxe Domluvit organizační a administrativní otázky.

Změna praxe Pokud student nebo pracoviště zjistí, že praxe není možná, informují neprodleně vedoucí praxí a supervizorku. Pracoviště se zavázala vysvětlit studentovi důvody odmítnutí praxe. Vedoucí praxe zajistí změnu v el. systému.

Po zahájení praxe Seznámení s chodem organizace, vnitřními pravidly a předpisy, vč. BOZP a PO (KDE?) Dotvoření konkrétního časového harmonogramu praxe (KDY?) Formulace obsahu praxe a několika konkrétních cílů, které budou v průběhu praxe naplňovány (CO?) – obsaženo ve formuláři hodnocení studenta na praxi, nejpozději 30 dnů po zahájení praxe.

Seznámení s týmem organizace (S KÝM?) Seznámení s metodikou práce v dané organizaci (JAK?) Postupné seznámení s klienty organizace, se kterými bude student pracovat (PRO KOHO?)

Role tutora v průběhu praxe Tutor je pro studenta klíčovou osobou, na kterou se student obrací s otázkami, týkající se průběhu praxe. Tutor nemusí být vždy přímo přítomen při práci studenta. Tutor se studentem sejde min. 3x v průběhu praxe (semestru).

Na závěr praxe Tutor společně se studentem zhodnotí jeho práci a hodnocení bude předáno příslušnému pracovníkovi KSP (formulář na www). Student zhodnotí svojí praxi. KSP předá výsledky hodnocení organizaci (formulář bude na www). V tuto chvíli se řeší možnost hodnocení on-line.

Postup při řešení problémů Student o problémech na pracovišti informuje supervizorku příp. vedoucí praxe dle povahy problému. Pracoviště informuje vedoucí praxe. Pokud se student 2x bez řádné omluvy nedostaví na praxi, pracoviště automaticky informuje vedoucí praxí.

Předčasné ukončení praxe Ze strany pracoviště – pracoviště informuje studenta a vedoucí praxe. Ze strany studenta – student informuje tutora, vedoucí praxe a supervizorku.

Časté dotazy

Je možná praxe v organizaci, kde pracuji? Ano, v rozsahu max. ½ časové dotace praxe. Nutno doložit pracovní smlouvou s náplní práce, které odpovídá studiu. Var.A – jeden semestr praxe pouze na vlastním pracovišti, druhý jinde Var.B – polovina časové dotace v obou semestrech na jiném pracovišti, druhá polovina jinde

Mohu praxi vykonat v organizaci, kde pracuji, ale na jiném pracovním místě? NE!

Podmínky pro udělení atestací z odborné praxe

1.ročník Odborná praxe 6-7 jednodenních exkurzích za semestr. Z každé praxe zpracuje student zprávu, kterou odevzdá včas a v odpovídající kvalitě. Kolokvium Kolokvia slouží jako prostor k reflexi společných návštěv v zařízeních Studenti zahájí práci na vytvoření svého profesionálního portfólia a průběžně ho doplňují. V každém semestru zpracuje student esej na zadané téma nebo jinou práci dle zadání.

2.ročník - praxe Student vykonává praxi v rozsahu 8 hodin týdně (tzn. cca 100 hod./semestr) na některém z výcvikových nebo jiném domluveném pracovišť. Student vykoná praxi nejméně ve dvou organizacích. Praxi je možné po dohodě s pracovištěm vykonat blokově (např. o prázdninách). Student předloží k atestaci smlouvu a hodnocení.

2.ročník - supervize Pravidelná účast na supervizích je povinnou podmínkou pro získání atestace. Účast musí dosahovat min. 80% všech setkání. Student zpracuje 1x za semestr zprávu z praxe (popis zařízení, cílová skupina, metody práce, příp. stručná kazuistika) Student pokračuje v práci na portfoliu a předloží ho k posouzení 1x v každém semestru.

3.ročník - praxe Student vykoná praxi v rozsahu 16 hodin týdně (cca 200 hod./semestr). Ostatní podmínky zůstávají stejné, jako ve 2.ročníku

3.ročník - supervize Student zpracuje 1x za semestr zprávu z praxe, která je doplněna kazuistikou . Student provede srovnání svojí praxe s podobným typem služby v zahraničí . Ostatní podmínky zůstávají stejné, jako ve 2.ročníku.

Portfolio Student po celou dobu studia pracuje na svém profesionálním portfoliu, včas a potřebné kvalitě ho předkládá k posouzení svému vyučujícímu. Portfólio předkládá student při bakalářské zkoušce. Diskuse nad portfoliem je součástí hodnocení z metod sociální práce.

Obsah portfolia Aktuální strukturovaný profesní životopis. Zprávy z praxí a exkurzí za celou dobu studia (viz.podmínky pro atestace). Hodnocení studenta na praxi. Zpracované eseje a kazuistiky. Další doklady vztahující se k profesnímu růstu (mimoškolní praxe, účast na vzdělávacích akcích apod.)

S dalšími dotazy se obracejte na hana.pazlarova@ff.cuni.cz ???? S dalšími dotazy se obracejte na hana.pazlarova@ff.cuni.cz