Národní systém kvality služeb cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 2. ročník Regionální konference cestovního ruchu Karlovy Vary 16. prosince 2013.
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Zvyšování kvality v cestovním ruchu prostřednictvím IOP: Vytvoření národního systému kvality služeb v cestovním ruchu Členské fórum ATIC Polička lll.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Aktuální aktivity odboru cestovního ruchu MMR Kolegium cestovního ruchu Karlovy Vary.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Záměr založení 16. odborné sekce Rady kvality ČR „KVALITA V ENERGETICE“ Daniel Jarchovský, ČEZ, a. s. Praha,
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Český systém kvality služeb Prezentace projektu Ministerstvo pro místní rozvoj ČR na podporu cestovního ruchu Velké Losiny –
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
marketingové poradenství
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Systém řízení kvality.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Český systém kvality služeb Seminář zástupců turistických informačních center 5. září 2013, MMR ČR.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Prioritní oblast 4: Národní podpora cestovního ruchu
Marketingový plán podniku
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Společenská odpovědnost a školy
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Kategorizace organizací destinačního managementu
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Národní systém kvality služeb cestovního ruchu 3. zasedání Odborné sekce - Kvalita cestovního ruchu, hotelnictví, lázeňství a gastronomie, jež byla ustavena při Radě kvality ČR Praha 24. listopadu 2010

Co je kvalita a její základní atributy v cestovním ruchu Obecná definice kvality: Schopnost produktu / služby uspokojovat potřeby a očekávání zákazníka Kvalita je nástrojem konkurenceschopnosti a úspěchu na trhu Kvalita služby / produktu je dána kvalitou/ způsobem řízení jednotlivých procesů v podnicích Software faktory Zaměřené na spokojenost zákazníka Reflektují kvalitu poskytnuté služby, úroveň vzdělávání atd. Tvorba různých programů kvality založených na manažerských systémech řízení kvality Hardware faktory Technické předpoklady pro segmenty cestovního ruchu Tvorba různých klasifikačních systémů zohledňujících technické předpoklady Skutečná kvalita služeb / produktů v cestovním ruchu

Trendy a stav v oblasti kvality v Evropě Soutěž kvality Spojené království Velké Británie a Severního Irska Systémové řešení kvality Jednoúrovňový systém - Tvorba speciálních norem/požadavků pro jednotlivé segmenty CR Španělsko Francie Víceúrovňový systém - Tvorba obecných systémů pro celý sektor cestovního ruchu Irsko Švýcarsko Rakousko Německo 3

Trendy a stav v oblasti kvality v Evropě Švýcarsko Level I. Management kvality zaměřený na přímý kontakt se zákazníkem Level II. Management kvality zaměřený na systém managementu společnosti Level III. Management kvality jako celý systém (ISO, EFQM) Výhody Součást EHQ akreditované HOTREC Relativně vysoká rozšířenost Aplikovatelný pro všechny sektory CR Úroveň Penetrace systému Level I. 3 758 Level II. 704 Level III. 441 Celkem 4 903

Trendy a stav v oblasti kvality v Evropě Německo Level I. Management kvality zaměřený dovnitř společnosti na sebehodnocení Level II. Celkové hodnocení kvality v podniku Level III. Management kvality jako celý systém (ISO, EFQM atd.) Výhody Součást EHQ akreditované HOTREC Konzistentnost systému – návaznost stupňů Cenová dostupnost Aplikovatelný pro všechny sektory cestovního ruchu Úroveň Penetrace systému Level I. 2594 Level II. 139 Level III. 12 Celkem 2 745

Výhody Národních systému kvality služeb Jednotná značka – konkurenční výhoda na trhu (marketingové možnosti) Profesionalizace řízení podniků cestovního ruchu Zohlednění potřeb sektoru CR – zaměření na spokojenost zákazníka Cenová dostupnost těchto systémů pro subjekty CR Cílem je zvýšení kvality služeb a spokojenosti zákazníka Zachování konkurenceschopnosti ČR jako destinace cestovního ruchu Tvorba Národního systému kvality služeb cestovního ruchu v ČR

Základní předpoklady pro realizaci záměru Národní systém kvality služeb v cestovním ruchu Předpoklady realizace: Koncepce státní politiky cestovního ruchu na období 2007 – 2013 CzechQuint – systém kvality a inovací v cestovním ruchu Financování záměru: Integrovaný operační program, Priorita 4 – Národní podpora CR Oblast intervence 4.1a – Národní podpora cestovního ruchu (Cíl Konvergence) 4.1b - Národní podpora cestovního ruchu (Cíl RKaZ) Aktivity Priority 4a/4b: Zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách cestovního ruchu (MMR ČR)

Základní předpoklady pro realizaci záměru Realizované projekty Národního systému kvality služeb CR Zavádění národních standardů kvality ve vybraných sektorech cestovního ruchu Doba realizace: 1. červen 2009 – 30. červen 2015 Alokace projektu : 78 500 000 Kč Kvalita služeb v segmentu venkovského cestovního ruchu Doba realizace: 1. červen 2009 – 31. prosinec 2012 Alokace projektu : 37 780 000 Kč Zlepšení kvality služeb turistických informačních center Doba realizace: 1. leden 2010 – 31. březen 2013 Alokace projektu : 25 500 000 Kč

Návrh řešení Národního systému kvality služeb v ČR Základní atributy systému: Národní standard kvality služeb Konzistentnost Aplikovatelnost a otevřenost Mezinárodní srovnatelnost Dobrovolnost Značka kvality NSKS Vytvoření značky kvality a její zapracování do celkové propagace cestovního ruchu České republiky Variace značky kvality na symbol Q 3. Institucionální zabezpečení systému NSKS Nezávislost Udržitelnost

Národní systém kvality služeb v cestovním ruchu Hlavní cíl Zvýšit kvalitu služeb v sektoru cestovního ruchu Naplnit očekávání zákazníků – poskytovat jim takovou službu, jakou skutečně požadují 1. Stupeň/ Q Bronze 2. Stupeň/ Q Silver Zhodnocení manažerského přístupu ve společnosti – kvalita se stává součástí společnosti 3. Stupeň/ Q Gold Komplexní management kvality služeb Q

Představení NSKS pro ČR Stupeň I Cíl Uvádět kvalitu do života firmy, iniciativně jí přijímat a rozvíjet – pochopit základní principy managementu kvality/zaměření se na kvalitu služby/produktu Řetěz služby Analýza procesů z pohledu zákazníka Stanovení článků řetězu služby Stanovení opatření pro odstranění slabých míst Článek řetězu 1-8 Snížení výskytu slabých míst Řízení stížností Systematické vyhodnocování Akční plán Zahrnuje přijatá opatření a vyhodnocení jejich splnění Modul kvality 1-6 Snížení výskytu mezer pro odstranění výskytu mezer Sebehodnocení pracovníků z hlediska dosahovaných výsledků v kvalitě služeb. Stanovení akčního plánu s jasně vymezenými činnostmi, cíli a odpovědnostmi pro dosažení zlepšení služby poskytované zákazníkovi. Trenér kvality – zaměstnanec firmy.

Představení NSKS pro ČR Stupeň II Cíl Management kvality zaměřený na komplexnější řízení podniku - Kvalita je již pevnou součástí společnosti Akční plán Zahrnuje přijatá opatření a vyhodnocení jejich splnění Nástroje stupně I + Dotazování zaměstnanců Všichni zaměstnanci posuzují podnik a vedení Profil silných a slabých míst 28 výroků; vypracovaných Q Týmem Dotazování vedoucích pracovníků Sebehodno-cení řídících činností Dotazování zákazníků Skupiny zákazníků (max. 6) minimálně 30 dotazníků Mystery Check Test dle seznamu doplněný o specifika podniku Nástroje zaměřené na poskytování „kvalitních služeb“ založené na získávání informací od jednotlivých skupin zákazníků, zaměstnanců a ostatních zainteresovaných stran Manažer kvality – zaměstnanec firmy

Představení NSKS pro ČR Stupeň III Cíl Management kvality jako ucelený systém ve společnosti - Implementace mezinárodně uznávaného manažerského systému kvality Vychází ze zavedeného systému stupňů I a II. Komplexní systém řízení kvality např. ISO 9001, EFQM popřípadě jiný adekvátní systém. Do budoucna budování vlastního třetího stupně. Zavedení celkového systému řízení kvality v celé společnosti. Pro Českou republiku Splnění nezbytných předpokladů pro jednotlivé segmenty cestovního ruchu vycházejících ze splněných předpokladů pro stupně I. a II. Objektivní posouzení

Národní systém kvality služeb cestovního ruchu v ČR Marketing NSKS Vytvoření značky kvality – variace na symbol Q Zapracování značky kvality do celkové propagace České republiky Marketing značky bude probíhat směrem k: zákazníkům jednotlivých služeb poskytovatelům služeb (osvěta NSKS) Hlavní role v propagaci – agentura CzechTourism

Národní systém kvality služeb cestovního ruchu v ČR Role profesních asociací/sdružení Podíl na tvorbě specifických kriterií pro jednotlivé segmenty cestovního ruchu Podíl na vzdělávacích aktivitách – zástupci profesních asociací jako experti

Národní systém kvality služeb cestovního ruchu v ČR Postup realizace tvorby NSKS 12/10 - Nákup licence systému kvality (Německo) 03/11 – 09/11 Přizpůsobení systému podmínkám ČR – generální dodavatel + odborné pracovní skupiny za účasti jednotlivých asociací (příručky pro lektory, příručky pro podnikatelské subjekty - trenéry, manažery kvality - pro zavedení systému, metodické pokyny pro hodnotitele) 05/11 – 09/11 Institucionální zabezpečení – vytvoření specializovaného pracoviště v rámci MMR 03/11 – 09/11 Lokalizace značky – zapracování do celkové propagace ČR 10/11 – 06/15 Proces certifikace

Ministerstvo pro místní rozvoj Děkuji za pozornost Ministerstvo pro místní rozvoj www.mmr.cz