ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Advertisements

studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Územní plánování pracovní porada s ORP Vyhodnocování územního plánu a jeho změny - § 55 SZ Zpracoval: Martin Herzog 7. června 2013.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Podklad pro veřejné projednávání PÚR ČR září 2008 Brno.
Bytové domy ČSN Obytne budovy ČSN Zařizování bytů
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Nástroje územního plánování
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ÚZEMNÍ PLÁN - VÝROK A ODŮVODNĚNÍ
Měřítka výkresů Výkresy kreslíme v určitém poměru ke skutečné velikosti. Měřítko je poměr délky na výkrese ke skutečné délce. Měřítko volíme dle účelu.
petr horský 20/06/2012 Bratislava
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Stavební zákon a územní plánování
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
ZADÁNÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 500/2006 Sb., o územně analytických.
TÉMA: Daň z nemovitostí
STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO ZDENĚK ZAJÍČEK. STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO MUSÍME MÍT VIZI, JAK MÁ MĚSTO VYPADAT MUSÍME VĚDĚT, ŽE VE MĚSTĚ „ŽIJÍ“ ÚŘADY, FIRMY.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
úřad územního plánování
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
D O P R A V A.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Jak dál s daní z nemovitostí? Odbor legislativy majetkových daní a poplatků Alena Holmes.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
KAMPUS Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
Obytný soubor Za Školkou
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Digitální technická mapa Plzeňského kraje Služby DTM DMVS PK Setkání partnerských obcí DTM DMVS Plzeň Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Lhůta pro pořízení územní studie
Další výzvy ve Specifickém cíli 3.3 IROP Regulační plány
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Obsah územně plánovacích podkladů
Územně analytické podklady
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Standardy dostupnosti veřejné infrastruktury
Transkript prezentace:

ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje možná řešení vybraných problémů, případně úprav nebo rozvoj některých funkčních systémů v území, například veřejné infrastruktury, územního systému ekologické stability, které by mohly významně ovlivňovat nebo podmiňovat využití a uspořádání území nebo jejich vybraných částí. 2) Pořizovatel pořizuje územní studii v případech, kdy je to uloženo územně plánovací dokumentací, z vlastního nebo jiného podnětu. V zadání územní studie určí pořizovatel její obsah, rozsah, cíle a účel.

ČÁST B1 Vypočítejte na základě zadaných hodnot celkový počet stání ve Vámi vybrané oblasti města a navrhněte uspořádání ploch pro dopravu v klidu. Návrh se provádí podle ČSN 73 6110 Projektování MK a ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel (vydáno březen 2011).

ZADÁNO součinitel vlivu stupně automobilizace ka skupina 2 = město do 50 000 obyvatel skupina charakteru území druh stavby – pro určení součinitele redukce počtu stání kp počet účelových jednotek (počet bytů, studentů, lůžek v nemocnici, sportovní či nákupní příležitosti)

Výpočet celkového počtu stání N = O0 ∙ ka + P0 ∙ ka ∙ kp N – celkový počet stání (součet dílčích hodnot vypočtených na základě všech jednotek ukazatelů uvedených pro danou funkci) O0 – počet odstavných stání (určí se podle tabulky 34) P0 – počet parkovacích stání (určí se podle tabulky 34) ka – součinitel vlivu stupně automobilizace (zadání) kp – součinitel redukce počtu stání (tab. 30) – určí se podle charakteru území a stupně úrovně dostupnosti (index dostupnosti AD vychází z docházkové vzdálenosti k zastávkám veřejné dopravy, v běžných případech se nezjišťuje)

Poznámka Ukazatele v tabulce 34 platí pro novostavby mimo historická jádra (centra) obcí. V historických jádrech a centrech se využijí přiměřeně. Základní rozměry vozidel (š/d/v-1,75/4,75/1,8 m) byly stanoveny na základě vozového parku používaného v ČR. Velikost stání a uspořádání odstavných a parkovacích ploch řeší ČSN 73 6056. Na veřejných parkovištích je třeba navrhnout stání pro vozidla tělesně postižených, jeho šířka je 3,5 m (dvojité stání 5,8 m). Počet těchto stání upravuje vyhláška 398/2009 (viz podklady na disku h).

Piktogramy pro označení vyhrazených parkovacích stání Doporučuje se na rozlehlých parkovištích, v blízkosti vstupu do budovy, osvětlené

Kolmá stání 6,0 3,5 5,0 2,5 – 2,8 Podélná stání 2,0 7,75 6,75

Šikmá stání a b C 45 2,50 4,80 3,00 60 5,20 3,50

Rozměry stání z ČSN 73 6056 Podélné řazení

Kolmé a šikmé řazení

K ODEVZDÁNÍ průvodní zpráva včetně kompletního výpočtu stání včetně zdůvodnění záměru a popisu dopravního napojení situace řešení v měřítku 1:500 – dispozice parkovacích a odstavných stání včetně napojení na komunikační síť