Fakultní nemocnice Brno Útvar krizového řízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Spolupráce ZZS s obecními samosprávami a perspektivy jejího rozvoje
Nové povinnosti pro externí zhotovitele služeb v oblasti BOZP
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Dokumentace k zajištění BOZP
HAVARIJNÍ PŘIPRAVENOST JE České Budějovice,
Útvar krizového řízení
Ivo Vorek Člen Záchranného týmu  Založen  V současné době máme 25 členů a 7 čekatelů  Kvalifikace a vzdělání členů je různé:
OS ZJ KŠ PZTSKL ZDTD ZJPZTSKLPZTSKLZJPZTSKL ZD ZJPZTSKL TDZD ZJPZTSKL KŠ ZJ ZD TD PZT VZS KYN POM SKL - Krizový štáb - Záchranná jednotka - Zdravotnické.
Darja Hrabánková Navrátilová
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
Evakuace obyvatelstva
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Zdravotnictví V odvětví zdravotnictví v ČR je zaměstnáno pracovníků a výdaje státního rozpočtu do tohoto odvětví představuji asi 9% HDP. Po roce.
Urgentní příjem Nemocnice Jindřichův Hradec, a.s.
Pandemický plán Fakultní nemocnice Brno
Koncepce environmentální bezpečnosti
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
Organizační členění ÚO
OCHRANA OBYVATEL ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Letecká záchranná služba
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Bakalářské studium III. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení IV. ročník – ošetřovatelství – kombinované 559Základy řízení.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Záchranné a likvidační práce a evakuace historicky cenných materiálů
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Organizace zdravotnické služby v armádě
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Traumatologický plán ÚSZS
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Zdravotnická záchranná služba (dále jen ZZS)
Dokumentace k zajištění BOZP
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
1 Komunikace VZ s operačním střediskem. 2 Při komunikaci mezi VZ a OPIS je nutné vycházet ze zásad, které jsou uvedeny ve vyhlášce č.247/2001 a č.328/2001.
PODPORA SPECIFICKÝCH SKUPIN OBČANŮ PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH Magistrát města Olomouce Odbor ochrany.
Připravenost na mimořádné události K. Cvachovec KARIM 2. LF UK ve FN Motol ÚZS TU Liberec.
Krizová krevní politika ČR. V České republice je problematika zajištění dodávek transfuzních přípravků řešena ve spolupráci resortů zdravotnictví a obrany.
Project HOPE – Česká republika, o.p.s. Řízení změn: Posílení role managerů ve zdravotnictví Začlenění zdravotnických asistentů do ošetřovatelského týmu.
Zdolávání mimořádných událostí Oznámení o uložení nebo nálezu výbušniny nebo výbušného systému STČ – 03/IZS.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Ochrana obyvatel při radiační havárii. Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení (Krizový zákon) Vyhláška SÚJEB o funkci a organizaci celostátní radiační.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
HAVARIJNÍ PLÁNY A OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Typová činnost složek integrovaného záchranného systému při společném zásahu „LETECKÁ NEHODA“ STČ – 04/IZS Zdolávání mimořádných událostí.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
MUDr. Marek Slabý předseda AZZS ČR. Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci.
Humanitární pomoc - HZS ČR
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Třídění raněných metodou START
Interní předpisy hotelu
Dotace Jihomoravského kraje Vodní záchranné službě Českého červeného kříže 10. srpna 2011.
SYSTÉM KRIZOVÉ ŘÍZENÍ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ V ČR
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Úspěchy českého předsednictví v oblasti zdravotnictví
Nové povinnosti pro externí zhotovitele služeb v oblasti BOZP
Kontrola prací s cytostatiky
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Příprava občanů k obraně státu …
CENTRALIZACE ÚSTAVNÍ LÉKÁRNY V PODMÍNKÁCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
společensky významných objektů v zónách havarijního plánování
Transkript prezentace:

Fakultní nemocnice Brno Útvar krizového řízení Evakuační plán Fakultní nemocnice Brno

Evakuační plán Fakultní nemocnice Brno Evakuační plán FN Brno popisuje činnosti, postupy a organizační opatření jednotlivých útvarů, samostatných oddělení a klinik, které zajišťují rychlé a plynulé vyklizení ohrožených prostor nemocnice a přesun do předem určených a adekvátním způsobem vybavených náhradních prostor. Jedná se odsun pacientů, zaměstnanců, vybavení, materiálu, léčivých přípravků, dokumentace a dalších věcných prostředků. Evakuace - je jedním ze základních způsobů ochrany obyvatelstva, která se vztahuje na všechny osoby v místech ohrožených mimořádnou událostí s výjimkou osob, které se budou podílet na záchranných pracích, na řízení evakuace nebo budou vykonávat jinou neodkladnou činnost. Z hlediska rozsahu opatření se evakuace obyvatelstva dělí na objektovou a plošnou (všeobecnou nebo částečnou). Podle doby trvání na evakuaci krátkodobou a dlouhodobou, podle zvolené varianty řešení na evakuaci přímou a evakuaci s ukrytím, podle způsobu realizace dělíme evakuaci na samovolnou a evakuaci řízenou.

Příčiny vzniku MU Vnější příčiny vzniku MU živelní pohromy a přírodní katastrofy, průmyslové havárie, radiační havárie, havárie dopravních prostředků (pozemní a letecké dopravy), teroristické hrozby a útoky výbušnými a hořlavými látkami či CBRN. Vnitřní příčiny vzniku MU hlášený požár v prostorách FN Brno, nález zbraně a nebezpečné látky ve FN Brno, napadení osoby či skupiny osob, technická havárie strojních a technologických komponentů nemocničních systémů, havárie v rámci poruch inženýrských sítí, výron toxických par a plynů.

Aktivace Evakuačního plánu při vzniku mimořádné události Příjem informace o vzniku mimořádné události, která vyžaduje evakuaci Ověření a vyhodnocení předané informace zaměstnancem Centrálního velínu Vyhlášení EVAKUACE daného objektu FN Brno, který je v ohrožení Povolání složek IZS (HZS) Vyrozumění pacientů, zaměstnanců a návštěvníků nemocnice o vzniklé situaci Aktivace Krizového štábu FN Brno pomocí systému EMOFF

Krizový štáb FN Brno Krizový štáb sestává z členů vedení FN Brno, zástupce přednosty pro LPP, vedoucího ÚKŘ, náměstka pro THP, vedoucího OBPT a dalších jmenovaných. ÚKŘ pořizuje o jednání krizového štábu zvukový a následně i písemný záznam, zasedá vždy v zařízení, které není evakuováno a v předem určených prostorách vybavených vším potřebným, s důrazem na komunikační prostředky a IT technologie Pověřený člen krizového štábu FN Brno je v pravidelném kontaktu se složkami IZS, Městkou policií Brno, Dopravním podnikem města Brna, případně s ostatními, smluvně zajištěnými dopravci.

Krizový štáb FN Brno Úkolem krizového štábu FN Brno je vyhodnotit situaci, rozhodnout o zahájení evakuace a její průběh prostřednictvím Centrálního velínu či DUP sledovat a řídit: sleduje průběh celé akce a ve spolupráci s Centrálním velínem a DUP řeší vzniklé problémy a nutné odchylky od standardních postupů, shromažďuje informace o počtu a struktuře pacientů evakuovaných z jednotlivých pracovišť FN Brno, pro evakuované zajišťuje volná lůžka, dostatek zdravotnického personálu v náhradních prostorách, zásoby léků, zdravotnického materiálu, potravin a tekutin, provádí průběžně hodnocení situace, pravidelně podává hlášení nadřízeným orgánům (od vyhlášení evakuace až do jejího ukončení), zajišťuje prostřednictvím tiskového mluvčí informovanost příbuzných a veřejnosti, doporučuje řediteli vyhlásit ukončení krizové situace – evakuace.

Činnost při aktivování EP FN Brno Změna režimu ve FN Brno Činnost při aktivování EP FN Brno Vyrozumět: složky IZS (HZS,ZZS) ostatní dopravce (DZS,MHD,soukr.dopravce) smluvní cílová zařízení (jiná ZZ, soukr.objekty, státní zařízení) Třídění a odsun pacientů: roztřídění pacientů odsun evakuačními trasami na určené shromaždiště odsun ze shromaždišť do neohrožených prostor Další opatření: na vstupech do nemocnice (vjezd vozidel HZS, ZZS, PČR, MP) zabezpečit logistickou podporu evakuace

TRIAGE (třídění pacientů) Barevným označením je určen způsob zajištění a trasa odsunu konkrétního pacienta, dle barvy je určeno i shromaždiště, prostředek odsunu a následně i cílové pracoviště červený pacient. červený pacient – jde o pacienta, který vyžaduje podporu základních vitálních funkcí a kontinuální monitoraci, tudíž stálou přítomnost lékařského transportního týmu (lékař, zdravotní sestra), je odsunován červenou trasou na červené odsunové stanoviště, kde pod dohledem ošetřovacích týmů vyčká transportu prostředkem RLP na předem určené pracoviště intenzivní či resuscitační péče

TRIAGE (třídění pacientů) žlutý pacient – jde o imobilního či jinak nesoběstačného pacienta, který vyžaduje transport či doprovod (nemusí jít nutně o zdravotnického pracovníka), je odsunován žlutou trasou na žluté odsunové stanoviště, kde pod dohledem ošetřovacích týmů vyčká transportu prostředkem RZP či DZS (DRNR) do předem určeného lůžkového zařízení

TRIAGE (třídění pacientů) zelený pacient – jde o soběstačného pacienta, který bude vyzván personálem samostatného oddělení či kliniky, aby si vzal s sebou civilní oblečení a odešel vyznačenou zelenou trasou na zelené odsunové stanoviště, zde bude zaevidován a transportován hromadnými dopravními prostředky do předem přichystaných náhradních prostor, v prostorách zeleného odsunového stanoviště pracují opět ošetřovací a psychologicko-psychiatrické podpůrné týmy, čekajícím shromážděným pacientům je zde poskytováno občerstvení

Shromaždiště a odsunové stanoviště Tato místa jsou určena s ohledem na předpokládaný počet shromážděných pacientů, potřebnou vybavenost, reálnou dostupnost po komunikaci a především s ohledem na aktuální dispoziční možnosti, na každém stanovišti je třeba vést odsunovou evidenci. červené shromaždiště má adekvátní vybavení pro dočasný pobyt většího množství resuscitačních pacientů s potřebou umělé plicní ventilace, monitorace a další urgentní péče, určeno je místo pro hromadný příjem pacientů, příjezdová trasa je trasou odsunovou a odpovědnost za přípravu, řízení a evidenci přebírají zaměstnanci urgentního příjmu a Centrální evidence pacientů

Shromaždiště a odsunové stanoviště žluté shromaždiště je určeno s ohledem na potřebné prostorové dispozice (ležící pacienti), odděleně od stanoviště červeného a vhodnou odsunovou trasu, má adekvátní personální zabezpečení pro organizaci odsunu (vedoucí lékař odsunového stanoviště) odborný dohled (lékaři a zdravotnický personál ambulantních části), evidenční týmy a síly pro překládání a nakládání pacientů do sanitních vozů, dále pak zdravotnický personál klinik a samostatných oddělení po jejich evakuaci a sanitáři

Shromaždiště a odsunové stanoviště zelené shromaždiště má dostatečnou prostorovou kapacitu a je dostupné pro prostředky hromadné přepravy, personální zabezpečení je zabezpečeno zdravotním dohledem, psychologickou podporou, organizaci odsunu (vedoucím lékařem odsunového stanoviště-lékař příjmové ambulance), evidenční týmy a občerstvení pro čekající pacienty a personál

Informační podpora Během aktivace Evakuačního plánu jsou vydávány tiskové zprávy informující o průběhu události a počtu přijatých pacientů do FN Brno Pro veřejnost je aktivována krizová informační linka tel. 532 233 100

Ukončení evakuace Po splnění všech úkolů provedení evakuace ohrožených prostor krizovou situací vyhlásí ředitel FN Brno na doporučení Krizového štábu ukončení evakuace. Všichni zaměstnanci po vyhlášení ukončení evakuace provádí činnost směřující k přechodu z krizového na běžný režim Fakultní nemocnice Brno.