1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Téma: Hodnocení zaměstnanců
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Strategie OS KOVO v kolektivním vyjednávání Piešťany,
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
Analýza a popis pracovního místa
Zábavná matematika.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
1 ASSESSMENT CENTRE PROGRAMY Přístupy, zkušenosti - co se osvědčuje? Cílem této krátké prezentace není vyčerpávajícím způsobem (pro všechny) pojednat o.
Vlastní hodnocení školy
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Systémy odměňování a hodnocení. K čemu slouží odměňování?
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka OPŽP – výroční konference Akcelerační.
Systém hodnocení operátorů Hodnocení Operátor – zácvik Operátor.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Systém hodnocení v ČSOB
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Hodnocení pracovníků.
Moderní personalistika DS 2009/
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
360° zpětná vazba Workshop
Metoda hodnocení pracovníků - 360º zpětná vazba
ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
Téma 8 Mzdový systém podniku a jeho tvorba
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální strategie mezinárodní firmy
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Assessment centrum.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Česka spořitelna je členem Erste Group
Assessment centrum.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů

2 Co rozumíme hodnocením Systematický přístup k posuzování výkonu pracovníka a jeho charakteristik nebo potenciálu. Systematický přístup k posuzování výkonu pracovníka a jeho charakteristik nebo potenciálu. Proces zjišťování a posuzování pracovního výkonu, stanovování cílů, příp. kontrola splnění cílů dříve stanovených. Dále se jedná o porovnání charakteristik pracovního místa (daných popisem pracovního místa) s jejich naplňováním konkrétním zaměstnancem. Proces zjišťování a posuzování pracovního výkonu, stanovování cílů, příp. kontrola splnění cílů dříve stanovených. Dále se jedná o porovnání charakteristik pracovního místa (daných popisem pracovního místa) s jejich naplňováním konkrétním zaměstnancem.

3 Proč hodnotit? Prodiskutování dosavadního výkonu a poskytnutí zpětné vazby Prodiskutování dosavadního výkonu a poskytnutí zpětné vazby Stanovení potřeb vzdělávání a rozvoje Stanovení potřeb vzdělávání a rozvoje Vyhodnocení minulých cílů a stanovení cílů budoucích Vyhodnocení minulých cílů a stanovení cílů budoucích Prodiskutování kariérního růstu Prodiskutování kariérního růstu Podklad k rozhodnutí o platu a odměnách Podklad k rozhodnutí o platu a odměnách

4 Jak hodnotit? Zaměření na minulost – posilování vazby mezi dobrým výkonem v minulosti a budoucí odměnou Zaměření na minulost – posilování vazby mezi dobrým výkonem v minulosti a budoucí odměnou Zaměření na přítomnost – to jak pracovníci vnímají současnou situaci je považováno za určující pro jejich budoucí chování Zaměření na přítomnost – to jak pracovníci vnímají současnou situaci je považováno za určující pro jejich budoucí chování Zaměření na budoucnost – zaměření na sebeuplatnění Zaměření na budoucnost – zaměření na sebeuplatnění

5 Metody hodnocení Metody orientované na výsledek – řízení podle cílů Metody orientované na výsledek – řízení podle cílů Hodnocení pomocí stupnice Hodnocení pomocí stupnice Volný popis Volný popis Třistašedesátistupňová zpětná vazba Třistašedesátistupňová zpětná vazba

6 Jak hodnotíme v DT Hodnocení probíhá nepřetržitě od r Hodnocení probíhá nepřetržitě od r Perioda hodnocení je 1 rok Perioda hodnocení je 1 rok Hodnoceni jsou všichni zaměstnanci Hodnoceni jsou všichni zaměstnanci Metoda hodnocení – pomocí stupnice Metoda hodnocení – pomocí stupnice Hodnocení je svázáno s odměňováním Hodnocení je svázáno s odměňováním Každému hodnocení předchází instruktáž pro cca 65 hodnotitelů Každému hodnocení předchází instruktáž pro cca 65 hodnotitelů Od letošního roku hodnocení s podporou IS Od letošního roku hodnocení s podporou IS

7 Pozitivní zkušenosti Příležitost pro nadřízeného i pracovníka v klidu si promluvit Příležitost pro nadřízeného i pracovníka v klidu si promluvit Prostor pro uložení dlouhodobých cílů a jejich pravidelné vyhodnocování Prostor pro uložení dlouhodobých cílů a jejich pravidelné vyhodnocování Získání námětů ke zlepšení práce a pracovního prostředí Získání námětů ke zlepšení práce a pracovního prostředí Určení směru vzdělávání a profesního růstu Určení směru vzdělávání a profesního růstu

8 Úskalí hodnocení Je nutno věnovat dostatek času přípravě hodnocení, zvláště hodnotitelů Je nutno věnovat dostatek času přípravě hodnocení, zvláště hodnotitelů Je třeba správně nastavit kritéria a cíle hodnocení Je třeba správně nastavit kritéria a cíle hodnocení Na náměty pracovníků je nutno včas a adekvátně reagovat Na náměty pracovníků je nutno včas a adekvátně reagovat

9 Negativní zkušenosti I Změna organizační struktury v průběhu hodnotící periody – je nutno individuálně stanovovat kdo koho má hodnotit a malý zájem původních nadřízených hodnotit bývalé podřízené Změna organizační struktury v průběhu hodnotící periody – je nutno individuálně stanovovat kdo koho má hodnotit a malý zájem původních nadřízených hodnotit bývalé podřízené Neporovnatelnost výsledků hodnocení – vliv subjektu hodnotitele Neporovnatelnost výsledků hodnocení – vliv subjektu hodnotitele

10 Negativní zkušenosti II Nevyužívání celého pásma rozpětí bodového hodnocení (cca 30 %) Nevyužívání celého pásma rozpětí bodového hodnocení (cca 30 %) Pokus o využití výsledků hodnocení pro účely snižování stavu zaměstnanců vedl k „blbé náladě“ ve firmě Pokus o využití výsledků hodnocení pro účely snižování stavu zaměstnanců vedl k „blbé náladě“ ve firmě

11 Četnost bodového hodnocení

12 Průměrné bodové hodnocení jednotlivých hodnotitelů

13 Příklad hodnocení 1 Příjmení a jméno Příjmení a jméno Číslo a název jednotky Přepočte- né body Slovníhodnocení Příjmení a jméno Bartoň Ladislav aaa 241 Výroba VH 83Nadprůměrný bbb 85Nadprůměrný ccc 91Nadprůměrný ddd 91Nadprůměrný eee 91Nadprůměrný fff 91Nadprůměrný ggg 93Nadprůměrný hhh 95Nadprůměrný iii 97Nadprůměrný jjj 99Nadprůměrný kkk 99Nadprůměrný

14 Příklad hodnocení 2 Příjmení a jméno Číslo a název jednotky Přepočte - né body Slovníhodnocení Příjmení a jméno Brácha Martin aaa 250 Konstrukce VH 69Nadprůměrný bbb 73Nadprůměrný ccc 76Nadprůměrný ddd 77Nadprůměrný eee 79Nadprůměrný

15 Zkušenosti s vazbou hodnocení na odměňování I Zaměstnanci si zvykli na každoroční hodnocení a s tím spojené úpravy mezd. Zaměstnanci si zvykli na každoroční hodnocení a s tím spojené úpravy mezd. Nedoporučuji pouhé přerozdělení některé složky mzdy, ale spojit „nepříjemné“ hodnocení s „příjemným“ navýšením mezd. Nedoporučuji pouhé přerozdělení některé složky mzdy, ale spojit „nepříjemné“ hodnocení s „příjemným“ navýšením mezd.

16 Zkušenosti s vazbou hodnocení na odměňování II Z předcházejících grafů vyplývá, že nelze podle výsledků hodnocení automaticky měnit odměňování. Z předcházejících grafů vyplývá, že nelze podle výsledků hodnocení automaticky měnit odměňování. Vzhledem k různým měřítkům hodnotitelů je nutno hodnotitele angažovat i do návrhu mzdových úprav po hodnocení. Vzhledem k různým měřítkům hodnotitelů je nutno hodnotitele angažovat i do návrhu mzdových úprav po hodnocení.