Měkké projekty – rozvoj lidských zdrojů OP RLZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Evropský sociální fond
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Proces řízení projektu
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Personální plán pro podnikatelský plán
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Ekonomika malých a středních podniků
Žádost o grant.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Ministerstvo financí ČR
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Projektový management
Presentation Title 1st September 2002
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Měkké projekty – rozvoj lidských zdrojů OP RLZ Opatření 1.1; 2.1; 2.2; 2.3; 3.1; 3.2; 3.3; 4.1; 4.2 OP PP Opatření 1.3 (školící střediska); 1.4 (klastry) OP RVMZ Opatření 2.1.4 (rozvoj venkova); 2.2 (odborné vzdělávání) SROP Opatření 3.1; 3.2 Podrobnosti viz modul A – skripta od str. 119

ČTYŘI FÁZE PŘÍPRAVY PROJEKTU fáze 1 – formulace koncepce fáze 2 – návrh fáze 3 – rozpracování fáze 4 - dokončení

Fáze Definice Ukazatele Fáze 1 Formulace koncepce Identifikace žádoucích výsledků Stanovení, jaké informace jsou zapotřebí pro základní formulaci projektu Projekt vychází z pouhého záměru Žádoucí výsledky nejsou jasné a nebyly prověřeny porovnáním s požadavky opatření. Nemusí být v souladu se strukturálními fondy Je třeba vyjasnit, kdo bude „vlastnit“ výsledky a výstupy projektu Je nutno identifikovat partnery Neexistuje vůbec žádný plán pro zpracování projektu Fáze 2 Návrh Výběr řešení (varianty) a stanovení činností pro jednotlivé výstupy Stanovení, jaké informace jsou zapotřebí pro další zpracování projektu Uvedené ukazatele jsou (převážně) splněny, ale: Relevantní partneři projektu se nedohodli na jasném řešení nebo nevyjádřili svou podporu Činnosti nebyly jasně definovány a nemají vazbu na výstupy a výsledky Nebylo seriózně promyšleno financování Neexistuje plán pro zpracování dalších fází projektu Fáze 3 Rozpraco-vání Dokončení návrhu projektu včetně podrobného rozpočtu Stanovení, jaké informace budou pravděpodobně zapotřebí pro vyplnění formuláře žádosti Zatím neexistuje jasný rozpočet nebo není zajištěno financování (spolufinancování) a partneři projektu nepotvrdili svoji podporu Předkladatelé neprovedli příslušné hodnotící studie nebo studie nemají uspokojivou úroveň Výsledky studií nebyly při zpracování projektu respektovány Předkladatelé nemají potřebná rozhodnutí a povolení Nebyla dostatečně prokázána relevance projektu a oprávněnost pro financování z příslušného opatření SF Neexistuje plán pro dokončení projektu Fáze 4 Dokončení Vyplnění žádosti a zpracování podkladové projektové dokumentace Prověření žádosti před předložením podle seznamu kontrolních otázek Není vyplněn formulář žádosti Podkladová dokumentace není kompletní (nebo není známa) Podpora projektu všemi partnery (s uvedením konkrétních implikací pro partnery) nebyla potvrzena právně závazným dokumentem Nebyla plně respektována veškerá legislativa EU a ČR (např. oprávněnost, veřejné zakázky, veřejná podpora, environmentální požadavky)

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Financující instituce jako ‘nákupčí’ – nezbytnost souladu s opatřením K financující instituci byste měli přistupovat jako k nákupčímu. Nákupčí pro strukturální fondy chce vidět konkrétní výsledky v místě realizace. Jaké typy výsledků chtějí instituce zajistit, je uvedeno v opatření, které to velmi jasně stanoví. Když si v opatření přečtete oddíl nazvaný „Specifické cíle“, zjistíte přesně, co se očekává. Jaký problém chcete řešit Všechny projekty strukturálních fondů musí vycházet z jasné definice problému, který chcete v regionu řešit. Musí být formulován naprosto jasně a musí jít o problém, na jehož řešení je opatření zaměřeno. Cíl Vašeho projektu musí mít vazbu na tento problém a tím i na opatření. Říká se tomu SOULAD s cílem opatření.

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Výsledky, výstupy a vstupy Financující instituce však začínají tím, že zkontrolují, zda Vaše definice problému zapadá do opatření. Pak zjišťují, kdo jsou příjemci projektu (cílová skupina) a co jim projekt nabízí. To znamená, že musíte jasně vědět, pro koho bude projekt přínosem a proč. Když začínáte projekt zpracovávat, musíte tedy myslet na jeho konec. Musíte specifikovat příjemce a přínosy (výsledky), které pro ně projekt zajistí. Výsledky a výstupy projektu jsou dvě odlišné věci. Výstupy jsou fyzické výsledky projektu. Výsledky jsou vyjádřením přínosů, které tyto výstupy budou mít pro cílovou skupinu. Vstupy projektu jsou takové vstupy, které vedou k výstupům, jež zase zajišťují výsledky.

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Poptávka Financující instituce požadují ujištění, že je mezi příjemci po projektu poptávka. Je nutno prokázat nejen to, že příjemci projekt potřebují, ale že jsou ochotni se do něj zapojit. Hodnota za peníze Financující instituce se budou ptát: Jde o nákladově nejefektivnější způsob řešení problému? Očekávají ujištění, že byla zvážena všechna alternativní řešení a že předkládaný návrh je nákladově nejefektivnější. Nezapomínejte, že budou Váš návrh porovnávat a že si z toho udělají obrázek o tom, jak lze ve Vašem sektoru finanční prostředky vynaložit co nejúčelněji

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Náklady Financující instituce budou chtít vědět zda jste identifikovali všechny náklady, zda jsou náklady stanoveny přesně, zda jsou náklady přiměřené - budou nákladové položky vynaloženy efektivně Proveditelnost Financující instituce očekávají potvrzení proveditelnosti projektu. To znamená: Po projektu je poptávka Projekt je reálný Byla zvážena variantní řešení a vybráno nákladově nejefektivnější řešení Byly stanoveny náklady a přínosy a jsou v přijatelných vzájemných relacích Byla identifikována rizika a existuje plán pro nepředvídané události Byla provedena všechna praktická opatření včetně zajištění financování

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Oprávněnost Jsou předkladatelé oprávnění pro získání podpory? Jsou náklady oprávněné? Nezapomeňte, že jednotlivá opatření čerpají prostředky buď z ESF nebo ERDF a každý tento fond má jiná pravidla oprávněnosti. Riziko Financující instituce očekávají ujištění, že jste identifikovali všechna rizika projektu a že máte plán, jak je v případě výskytu řešit. Adicionalita / Doplňkovost Nezapomínejte, že strukturální fondy nejsou určeny k podpoře již existujících činností. Mají podporovat nové činnosti, které by se bez finanční podpory neuskutečnily, což musíte prokázat.

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Partnerství Financující instituce budou prověřovat, zda je předkladatel projektu důvěryhodný a zda ho podporují partneři, kterých se projekt logicky týká. Podporu je nutno vysvětlit – jaká bude a jak bude dodána. Rozpočet projektu Financující instituce požadují úplný rozpočet projektu s uvedením všech nákladů a finančních vstupů. To znamená, že kromě rozpočtu je obvykle nutno předložit také prognózu cash flow. Financující instituce chtějí mít jistotu, že předkladatelé jsou schopni zajistit realizaci projektu FINANČNĚ. Velmi důležité je spolufinancování, je nutno konkrétně uvést, kdo poskytne další finanční vstupy a kdy. Pokud je projekt spolufinancován věcným plněním (např. poskytnutím budov nebo zařízení), musí být plně doloženo potřebnými dokumenty a oceněno na základě skutečné tržní hodnoty.

PŘEHLED POŽADAVKŮ FINANCUJÍCÍCH INSTITUCÍ Plán a řízení projektu Financující instituce požadují, aby předkladatelé prokázali, že mají jasný plán projektu, který zajistí výstupy a výsledky, a že jsou předkladatelé schopni ho realizovat. To znamená, že plán projektu musí být formulován jasně a přehledně s využitím tabulek a s konkrétním harmonogramem. Financující instituce prověří, zda je plán a harmonogram reálný a proveditelný. Hlavní část posouzení se bude věnovat řízení projektu; financující instituce požadují informace dokládající, že osoby pověřené řízením projektu jsou schopny projekt řídit. Financující instituce budou chtít vědět, jak předkladatelé zajistí dosažení cílových hodnot a termínů, a očekávají ujištění, že předkladatelé budou monitorovat a vyhodnocovat vývoj projektu. Proces podání žádosti

Zjištění poptávky - poptávka ≠ problém Financující instituce požadují ujištění, že je mezi příjemci po projektu poptávka. Je nutno prokázat nejen to, že příjemci projekt potřebují, ale že jsou ochotni se do něj zapojit. Financující instituce pro strukturální fondy chce vidět konkrétní výsledky v místě realizace. Jaké typy výsledků chtějí instituce zajistit, je uvedeno v opatření, které to velmi jasně stanoví. Když si v opatření přečtete oddíl nazvaný „Specifické cíle“, zjistíte přesně, co se očekává.

Používá se trojí zjištění poptávky: Analýza poptávky Je třeba specifikovat potřeby charakteristické pro vybrané cílové skupiny a popsat jejich problémy. V některých případech je na začátku identifikována více než jedna skupina. Pochopíme-li povahu jejich problémů, budeme schopni nastavit vhodné zaměření projektu a navrhnout odpovídající zásahy. Některé ze skupin pravděpodobně nakonec do projektu zapojeny nebudou. Používá se trojí zjištění poptávky: Zjištění zaměřené na identifikaci cílových skupin Podrobné zjištění zaměřené na identifikaci překážek a bariér cílových skupin Podrobné zjištění zaměřené na ověření poptávky vybraných cílových skupin

Analýza poptávky Každý projekt musí jasně vymezit zapojenou cílovou skupinu nebo skupiny. Jedná se o zjištění poptávky, které se provádí hned na počátku etapy přípravy projektu. Předkladateli projektu umožní identifikovat základní rysy cílové skupiny a odhadnout důležitost projektu v porovnání s očekáváními. Nevypovídá však příliš o skutečné ochotě příslušníků cílové skupiny účastnit se plánovaných činností. Jakmile bude toto provedeno, přijdou na řadu další práce a budeme definovat skutečnou poptávku v rámci cílové skupiny; tedy to, k čemu jsou její příslušníci ochotni se zavázat. U osob sociálně exkludovaných bude třeba shromáždit více informací o povaze jejich problémů. Půjde o informace o jejich sociálním postavení a životní úrovni, o důvodech vedoucích k exkluzi, atd... . K sociální exkluzi vedou různé příčiny a proto se zde objevuje více cílových skupin než u ostatních projektů.

Analýza poptávky Zjišťování by se měl zaměřit na následující: Velikost cílové skupiny Potřeby cílové skupiny Překážky, jimž tato skupina čelí Záležitosti související s motivací Záležitosti související se souborem dovedností Současné zdroje podpory (pokud vůbec existují) Pro každou cílovou skupinu by pak měla být připravena krátká zpráva uvádějící následující: Rozsah problému Struktura problému (věk, dovednosti, překážky, pohlaví) Potřeby Požadované vstupy Pravděpodobnost dosažení úspěchu Počet osob, které pravděpodobně vstoupí do projektu

Charakteristiky cílové skupiny Analýza poptávky Charakteristiky cílové skupiny Cílová skupina 1 Cílová skupina 2 Cílová skupina 3 Pohlaví Věková skupina/y Povaha nezaměstnanosti Vzdělání Dovednosti/předchozí zkušenosti Ambice/motivace Exkluze/překážky Zeměpisný rozsah

Analýza sekundárních dat Analýza poptávky Analýza sekundárních dat Jedná se o shromáždění informací vyplývajících z různých strategických materiálů vlády, kraje, města, mikroregionu odborných a výzkumných studií ( VUPSV, AVČR, atd). dalším vhodným zdrojem informací jsou zprávy již realizovaných projektů z doby minulé s podobnou cílovou skupinou a řešením podobných překážek a problémů Analýza primárních dat: Jedná se o prvotní sběr informací v terénu. V praxi se často používají tři techniky. Dotazníkové šetření Focusing skupina Pohovory s klíčovými respondenty

Analýza poptávky Je nutné hledat takové změny znalostí, dovedností, návyků či postojů členů vybrané cílové skupiny tak, aby bylo dosažena hlavního cíle projektu - viz logický rámec. Při tomto definování si též uvědomte časovou osu možné realizace projektu. Znalosti, dovednosti, návyky a postoje před a po programu Nezná svoje práva (soc. dávky, kompenzační pomůcky, vzdělání, zdravotní péči apod.) nezná nabídku a možnosti využití kompenzačních pomůcek pro své potřeby neví o svém právu na vzdělání nemá informace o svých právech na zdravotní péči neví na jaké sociální dávky má nárok umí získat informace o existující nabídce kompenzačních pomůcek a využívá je má informace o svých právech na vzdělání zná svá práva na zdravotní péči pobírá sociální dávky které mu přísluší

MODUL ORIENTACE - vstup MODUL ORIENTACE - výstup Analýza poptávky Na základě takto definovaných změn v průběhu projektu je nutné navrhnout intervenční logiku projektu a to tak, aby zcela nepochybně bylo možné dosáhnout cíle projektu – viz vlastní logický rámec projektu. Čeká Vás nyní vlastní definování produktu, který váš projekt bude nabízet. Při této činnosti si buďme vědomi, že de-facto definujeme produkt, který bude projekt dodávat – tedy jinými slovy co budou klienti (a současně financující instituce) v projektu nakupovat. MODUL ORIENTACE - vstup MODUL ORIENTACE - výstup Není v kontaktu s odbornou institucí Nemá důvěru v institucionální pomoc; myslí si, že naše služba mu nemá co nabídnout (naši pomoc nepotřebuje, nemá žádný problém,...) Nemá přehled o možnostech řešení své nepříznivé situace Nemá informace o rizicích spojených s užíváním drog Opakovaně využívá služeb KC Klient je schopen si sám přiznat, že nemá kontrolu nad svojí situací, sám ji nezvládá, je schopen říci si o pomoc Umí se orientovat ve své situaci, má sestaven individuální plán, jak může svoji situaci řešit Informace o rizicích spojených s užíváním drog jsou mu poskytnuty v dostatečné míře

Analýza poptávky Na základě takto připravené logiky projektu a popisu jednotlivých produktů je možné přistoupit k vlastnímu ověření poptávky – zájmu účastnit se nabízených aktivit – vybraných cílových skupin Cílem je zjistit zda definované charakteristiky, potřeby, bariéry a očekávání odpovídají skutečnosti v terénu. Neméně důležitým výstupem je též ověření ochoty cílové skupiny nechat se do projektu zapojit. Tyto skutečnosti se opět ověřují výše uvedenými třemi technikami: Dotazníkové šetření Focusing skupina Expertní skupina místních autorit – společné jednání

Technické a technologické řešení projektu Rozhodující kritéria, která musí zájemce splňovat, aby mu služby mohly být poskytovány včetně kritérií pro odmítnutí poskytnout služby Budova, prostory, kde je projekt realizován Období poskytování služby Čas poskytování služby (provozní hodiny) Průběh služby - metody práce Jednání se zájemcem o služby Ukončení poskytování služeb Zapojení uživatelů do rozhodování o využití služeb Vyřizování stížností ze strany uživatelů Další významné údaje Vliv na životní prostředí

Lidské zdroje Kolik zaměstnanců? Jakého odborného zaměření? Kde je vezmu (dostupnost)? Plán zaškolení? Mzdové náklady? Organizační struktura a vnitřní postupy řízení a hodnocení?

Udržitelnost projektu V rámci rozvoje lidských zdrojů je též významné definovat udržitelnost výstupů a výsledků projektu. Je nutné vnímat, že financující instituce chce dosáhnout nějaké změny, která bude v čase udržitelná. Je tedy nutné plánovat projektové aktivity ne izolovaně, ale vždy jako součást kontextu v dané komunitě, oboru lidských činností, atd. Pro potřeby této úvahy je vhodné využít níže uvedené matice, která vám pak bude sloužit jako podklad pro vyplnění projektové žádosti a příslušné kapitoly ve studuji proveditelnosti. Hlavní činnosti projektu Zachována po skončení Jak?

Udržitelnost projektu Uveďte, zda a jak budou zachovány institucionální struktury, vazby a partnerství. Uveďte další zdroje financování, které budou použity pro pokračování činností po skončení podpory. Vazby, partneři Zachováno? Jak?

Analýza rizik a jejich předcházení Buďme si vědomi, že právě v oblasti rozvoje lidských zdrojů existuje mnoho významných rizik. Analýza rizik a definování možných způsobů jejich předcházení patří mezi základní kroky, bez kterého není možné projekt doporučit k financování. Financující instituce očekávají ujištění, že jste identifikovali všechna rizika projektu a že máte plán, jak je v případě výskytu řešit. Základem této analýzy jsou předpoklady a rizika, které jste definovali již při sestavování logického rámce. Takto obecně definované informace je nyní nutné setřídit podle Pravděpodobnosti, že předpoklad/riziko nevyjde/nastane Vlivu na úspěch projektu – jaké výstupy, výsledky jsou ohroženy – a do jaké míry Zda je možné tato rizika/předpoklady řídit – zda jsou ve vaší manažerské moci

Analýza rizik a jejich předcházení Buďme si vědomi, že právě v oblasti rozvoje lidských zdrojů existuje mnoho významných rizik. Analýza rizik a definování možných způsobů jejich předcházení patří mezi základní kroky, bez kterého není možné projekt doporučit k financování. Financující instituce očekávají ujištění, že jste identifikovali všechna rizika projektu a že máte plán, jak je v případě výskytu řešit. Základem této analýzy jsou předpoklady a rizika, které jste definovali již při sestavování logického rámce. Takto obecně definované informace je nyní nutné setřídit podle Pravděpodobnosti, že předpoklad/riziko nevyjde/nastane Vlivu na úspěch projektu – jaké výstupy, výsledky jsou ohroženy – a do jaké míry Zda je možné tato rizika/předpoklady řídit – zda jsou ve vaší manažerské moci

Analýza rizik a jejich předcházení Předpoklady pro úspěch projektu Pravdě-podobnost, že předpoklad vyjde (nízká 0, střední 2, vysoká 5) Vliv na úspěch projektu (které výstupy, cle nebo výsledky jsou ohroženy?) Co s tím? Je možné tato rizika řídit / předcházet jim? Hlavní rizika Opatření vedoucí k eliminaci vlivu

Děkuji za pozornost kontakt: Ing. Petr Švíka tel. 602 773 291 svika.petr@seznam.cz