A-Z kvíz Chemické opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Chemické opakování
Advertisements

Stavba atomu.
Chemie.
PROCVIČOVÁNÍ spustíte klávesou F5
Název školy Adresa školy Číslo projektu Číslo materiálu v sadě Předmět Anglický jazyk Téma (název prezentace) Opakovací hra – slovíčka At home – 4. ročník.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
Stavba atomu.
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
EKO KVÍZ.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Jak se atomy spojují.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
AZ KVÍZ NÁZVOSLOVÍ OXIDŮ Hra Návod.
A Ω KVÍZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Chemická vazba v látkách II

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Periodická soustava prvků
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
PYRAMIDA Práce a energie
IV. ELEKTRONOVÁ KONFI- GURACE a PSP

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Názvosloví - opakování II.
Vzorce - opakování I..
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
CHEMICKÁ VAZBA.
Elektronový pár, chemická vazba, molekuly
CHEMIE CHEMICKÁ VAZBA.
Chemická vazba a výpočty
PSP a periodicita vlastností
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OPAKOVÁNÍ.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
PaedDr. Ivana Töpferová
Základní charakteristiky látek
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
CHEMICKÁ VAZBA řešení molekulách Soudržná síla mezi atomy v ………………..
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
AZ - kvíz aneb aneb hrajeme si s atomární fyzikou Bc. Petra Dvořáčková, 2016.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VY_32_INOVACE_19 19 atomy, molekuly,ionty autor: Mgr. Helena Žovincová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

A-Z kvíz Chemické opakování Autor: Mgr. Monika Petriláková Datum: 30. 12. 2013 Gymnázium a OA Chodov

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0376 Šablona: OBCHE Pořadí šablony a sada: 10.OBCHE Materiál: VY_INOVACE_OBCHE.10 Vytvořený ve školním roce: 2013/2014   Téma: Klasifikace látek, stavba atomu, periodická soustava prvků, chemická vazba Předmět a třída: Chemie - kvinta Anotace: Hra slouží k zopakování a upevňování daných kapitol Autor: Mgr. Monika Petriláková Klíčová slova: didaktická hra, složení a struktura látek Ověřený dne: 4.2.2014

Anotace: Didaktickou hru lze hrát v omezeném počtu žáků – v jedné skupině doporučuji 5-6 žáků. Maximální počet hrajících žáků je tedy 12. Hru tedy doporučuji zařadit do projektové výuky – jedna polovina třídy bude řešit jiný úkol zadaný učitelem a druhá polovina bude hrát hru. Poté se skupiny vymění.

Pravidla hry: A-Z kvíz je hra určená pro dvě skupiny žáků. V dané skupině si zvolí mluvčího, který bude odpovídat, ale i volit políčko. Začíná skupina, které vyhrála rozlosování (zvolí učitel-karty apod.). Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Hru hrají ve skupině, mohou se tedy radit ale konečné slovo bude mít zvolený mluvčí. V případě správné odpovědi se hra vrací pomocí tlačítka zpět zpátky na základní hlavní pole a získané políčko je označeno barvou hráče kliknutím na příslušné políčko tabulky po straně hracího pole. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud nechce odpovědět, pole zůstane neoznačeno a později je možné ho získat zodpovězením náhradní otázky. Ve hře pokračuje hráč, který nezískal barevné pole. Ve hře vítězí skupina, které se podaří dříve propojit všechny tři strany trojúhelníku. Moderátor - učitel dohlíží na správnost odpovědí a obsluhuje herní pole.

1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 4 5 6 9 10 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 19 20 19 20 16 17 18 19 20 21 21 22 21 22 23 24 23 24 22 23 24 25 26 27 28 25 26 25 26 27 28 27 28

Jak se nazývají látky, které mají stálý objem, ale přizpůsobují se tvaru nádoby: Kl Kapalné látky ZPĚT ŘEŠENÍ

2. Přeměna pevné látky na plynnou se nazývá: Sublimace ZPĚT ŘEŠENÍ

3. Směs, u níž jednotlivé složky rozlišíme pouhým okem, se nazývá: různorodá ZPĚT ŘEŠENÍ

4. Název metody, kterou lze od sebe oddělit dvě kapaliny na základě rozdílného bodu varu: Destilace D ZPĚT ŘEŠENÍ

5. Podíl množství složky a množství celé směsi se nazývá: Hz Hmotnostní zlomek ZPĚT ŘEŠENÍ

6. Látka složená z atomů se stejným protonovým číslem, se nazývá: Prvek ZPĚT ŘEŠENÍ

7. Minerál korund Al2O3 nazýváme: Oh Oxid hlinitý ZPĚT ŘEŠENÍ

Kch 8. Kyselina podílející se v žaludku na našem trávení: Kyselina chlorovodíková ZPĚT ŘEŠENÍ

9. Vyberte mezi vzorci hydroxid a pojmenujte ho: CaO, MgO, NaCl, NaOH, HCN Hs Hydroxid sodný ZPĚT ŘEŠENÍ

10. Vyberte mezi vzorci halogenid a pojmenujte ho: CaO, MgO, NaCl, KOH, KCN : Chs Chlorid sodný ZPĚT ŘEŠENÍ

11. Látkové množství složky v jednotkovém objemu: Lk Látková koncentrace ZPĚT ŘEŠENÍ

12. Číslo, které udává počet protonů a neutronů v jádře: Nukleonové číslo ZPĚT ŘEŠENÍ

13. Soubor atomů s určitým protonovým a nukleonovým číslem nazýváme: Nuklid ZPĚT ŘEŠENÍ

14. Část prostoru kolem jádra, kde se elektron nachází s 95% pravděpodobností: Orbital ZPĚT ŘEŠENÍ

15. Elektrony, které obsazují orbitaly nejvzdálenější od jádra nazýváme: valenční ZPĚT ŘEŠENÍ

16. Jak nazýváme 1. skupinu periodické tabulky prvků? Alkalické kovy ZPĚT ŘEŠENÍ

Kovy alkalických zemin 17. Be, Mg či Ca řadíme mezi: Kovy alkalických zemin Kaz ZPĚT ŘEŠENÍ

18. Jak nazýváme energii, která se uvolní, přijme-li atom další elektron? Ea Elektronová afinita ZPĚT ŘEŠENÍ

19. Schopnost atomu přitahovat elektrony sdílené vazby: Elektronegativita ZPĚT ŘEŠENÍ

20. Prvky v 6.periodě nazýváme: L Lanthanoidy ZPĚT ŘEŠENÍ

21. Energie potřebná k odtržení elektronu z atomu: Ionizační energie ZPĚT ŘEŠENÍ

22. Soudržné síly mezi atomy: Chv Chemická vazba ZPĚT ŘEŠENÍ

23. Energie nutná k rozrušení chemické vazby se nazývá: Ev Energie vazebná ZPĚT ŘEŠENÍ

24. Počet kovalentních vazeb, které atom daného prvku vytváří, se nazývá: Vaznost ZPĚT ŘEŠENÍ

25. Vazbu, při níž počet sdílených elektronů mezi atomy je větší než dva, nazýváme : Nv Násobná vazba ZPĚT ŘEŠENÍ

26. Vazbu, při níž rozdíl elektronegativit mezi atomy je větší než 1,7 nazýváme: Iontová vazba ZPĚT ŘEŠENÍ

27. Název vazby, kdy dvojice elektronů je rovnoměrně sdílena pouze atomy se stejnou elektronegativitou: Nv Nepolární vazba ZPĚT ŘEŠENÍ

28. Z atomu s malou elektronegativitou se odštěpením elektronu stává: Kationt ZPĚT ŘEŠENÍ