CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_TP_2.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.06 SOU Obořiště
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.03 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.15 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.05
Základní výrobky – majonéza, rosol, fáše, pěny
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.04 SOU Obořiště
autor Mgr. Alena Marková
SLOŽITÁ OBSLUHA – VYŠŠÍ FORMA Ochucování a míchání
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.10
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.07
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.08 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.10 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.10 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.20 SOU Obořiště
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.12 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.15 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
autor Mgr. Alena Marková
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.09 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.14
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.18 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.08
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.13 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.19 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.18
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Studené omáčky Číslo DUM: VY_52_INOVACE_126_128 Vzdělávací předmět: Příprava pokrmů Tematická.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.04 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.04
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.02 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.03 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.06
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.06 SOU Obořiště
Studené předkrmy Střední odborná škola Otrokovice
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.08 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Omáčky Základy omáček Zahuštění omáček Ochucení omáček
Technologie pokrmů 1.Ročník obor kuchař s maturitou 26.hodina
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.14 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Omáčky.
Ivana Francová, SOU LIběchov
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Složitá obsluha míchání předkrmového salátu Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 2.Sada – předmět – Technika provozu Tématická oblast : studená kuchyně a moučníky z ŠVP E/02 Autor: Jindřich Joska Vytvořeno: září 2012 – leden 2013 DUM č.1 Výrobky studené kuchyně Rosoly, majonézy apod.…. Použité zdroje uvedeny na konci DUM Anotace 1.Tento materiál slouží jako doplňující a přípravná část, při výuce TP v 2. ročníku třídy PVS. Svoji strukturou a obsahem odpovídá kladeným požadavkům na tyto žáky, dle ŠVP 2.Očekávaný výstup pro žáka – žák porozumí výrobkům studené kuchyně v úvodním širším smyslu. Použití potravin, důležitost čerstvosti surovin a estetiky podávání – rosolu, marinád, dresinků, pochoutkových másel, majonéz a tatarské omáčky Tyto materiály byly vytvořeny za podpory spolufinancování projektu EU

Rozšiřují nabídku na jídelním lístku.Příprava je náročná a vyžaduje pečlivost, nápaditost a smysl pro harmonii barev a chutí. Hlavní požadavek při výrobě je čerstvost a svěží vzhled, případné dokonalé promíchání (saláty, paštiky,fáše, marinády apod.). Dále estetická úprava při podávání.

Používají se potraviny tepelně zpracované (maso, zelenina, vejce apod.), syrové (zelenina, ovoce, máslo, sýry apod.), koření a dochucovací prostředky. Hotové výrobky skladujeme v chladu. Podáváme jako studené předkrmy, nebo jako samostatné pokrmy (svačiny, pokrmy při rautech nebo banketech).

Rosol Rosol přírodní nazýváme krátce rosol – připravený z druhů mas, které mají rosolovací schopnosti (klihovinu). Rosol umělý, nazývaný aspik – k zhotovení bylo použito želatiny. Pokrmy zalité v aspiku a rosolu – šunková rolka, rostbíf, uzený jazyk, šunka, šunková pěna, vejce, ryby apod.

Marinády a dresinky Zvýrazňujeme chuť pokrmů. Potraviny do nich nakládáme a současně je tak i konzervujeme.

Pochoutková másla Připravujeme z čerstvého másla a přísad – kapary, kečup, ster. Okurka, sardelová pasta, uzený losos, kaviár. Ochucujeme bílým pepřem, kari, bylinkové koření. Pozn. Kapary - poupata kapary trnité. Jedná se o neotevřená poupata keře kapary trnité. Plody jsou tobolky, tmavě olivově zelené barvy, na špičce červeně tečkované. Jako koření se sklízejí ještě neotevřená poupata různé velikosti. Nakládají se do octa nebo do soli. Čím jsou drobnější a mladší tím lépe chutnají.

Majonézy Patří mezi studené krycí a jemné omáčky. Technologický postup : Všechny suroviny musí mít stejnou teplotu. Do vaječných žloutků pomalu vléváme olej, ocet a dosolíme. Nadlehčujeme bílým jogurtem.Doplňujeme dle druhu – např.šunkou. Zjemňujeme šlehačkou, bílým vínem. Dochucujeme solí, bílým pepřem, citrónovou šťávou, cukrem, hořčicí,kečupem. Uchováváme v chladničce, ve skleněné, nebo porcelánové uzavřené nádobě.

Tatarská omáčka Společně zamícháme majonézu, hořčici, vinný ocet,sůl, mletý bílý pepř, worchester. Můžeme přidat dále nastrouhané sterilované okurky s lákem, nakrájenou na jemno cibuli, bílé víno, bílý jogurt.

? Jaké jsou potřeba suroviny k výrobě tatarské omáčky?

Použité zdroje: Zařízení provozoven v kostce, autor – František Cón, vydalo nakladatelství RATIO, 1.vydání Potraviny a nápoje v kostce, autor - Ing.Libor Mašek, vydalo nakladatelství RATIO, 1.vydání Technologie v kostce, autor – Libuše Vodochodská, PaedDr. Karel Štěpánek, vydalo nakladatelství RATIO, 1.vydání Foto – archiv školy – autor DŮM obky+studen%C3%A9+kuchyn%C4%9B