Hodnocení školy zřizovatelem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
SEBEHODNOCENÍ jako nástroj k trvalému rozvoji organizace Kořenov, 10
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Vzájemná hospitační činnost
Mechanismy evaluace kulturních služeb
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Evaluace v mateřských školách
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Bc. Magdalena Zábranská
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Výzva k předkládání žádostí
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Evaluace v mateřských školách
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Hodnocení školy zřizovatelem Hodnocení školy se uskutečňuje na základě ustanovení § 12 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon v platném znění , jako : Vlastní hodnocení školy Hodnocení ČŠI Hodnocení, které provádí zřizovatel, pokud předem zveřejní pravidla

Pedagogický slovník (Průcha, 2003) uvádí pod pojmem pedagogická evaluace: „zjišťování, porovnávání a vysvětlování dat charakterizujících stav, kvalitu fungování, efektivnost škol, částí nebo celku vzdělávacího systému. Zahrnuje hodnocení vzdělávacích procesů, hodnocení vzdělávacích projektů, hodnocení vzdělávacích výsledků, hodnocení učebnic, aj. Má důležitou roli pro korekce a inovace vzdělávacího systému, pro strategie plánování jeho rozvoje, priorit aj. Je samostatnou vědní disciplínou, opírá se o rozsáhlou a propracovanou podteoretickou a metodologickou základnu“.

Hodnocení školy Hodnocení škol je součástí celkové pedagogické evaluace (Průcha, 1996 ) Společným rysem externího a interního hodnocení je obecný algoritmus , který nastává při jeho realizaci . (Vašťatková 2006 ) Skládá se ze čtyř kroků Stanovení cíle, oblasti, kritérií a indikátorů před započetím evaluačního procesu, volba vhodných metod, sběr dat a informací Vyhodnocování – přisuzování hodnoty, interpretace Hodnotící zpráva, včetně doporučení pro budoucí vývoj Přijímání opatření, inovací, změn včetně reflexe předchozího postupu

Kvalita školy obecně definuje kvalitu školy K. Rýdl 2002 jako : „ vlastnost určité jednotky nebo schopnosti naplnit zjištěné a předpokládané požadavky zákazníka a odběratele. Její zajištění vyžaduje stálý výzkum, evaluační audity, sebereflexní přístupy.“ Základní školy získaly větší svobodu, decentralizace přinesla více autonomie, a tím se zvětšil požadavek na jejich zodpovědnost za vlastní výsledky. Školy musí být schopny nabídnout kvalitní vzdělávání, což by mělo být cílem každé školy. „intenzivní snahou k získávání žáků, může být kvalita často hlavním faktorem, kterým se jednotlivé školy odlišují ….. „ Nezvalová, 2001

Kritéria hodnocení školy stanovená zřizovatelem 1. Naplnění cílů vzdělávacího programu 2. Efektivita využívání finančních prostředků státního rozpočtu rozpočtu zřizovatele z doplňkové činnosti 3. Získání dalších finančních prostředků prostřednictvím grantů sponzorských darů 4. Spolupráce školy s rodičovskou veřejností s dalšími subjekty 5. Významné mimoškolní aktivity, pořádání akcí nad rámec školy 6. Péče o volný čas žáků, účast v soutěžích

Cílem hodnocení školy zřizovatelem je : zvýšení kvality a pestrosti vzdělávací nabídky stanovení vhodné strategie a taktiky dalšího rozvoje školy komplexní rozbor marketingu ( prostředí, demografický vývoj, konkurenti, analýzy, příležitosti, rizika ) pojmenování skutečných problémů a stanovení opatření, která pomohou škole plnit její poslání a cíle

Podmínky ke vzdělávání Oblasti hodnocení Podmínky ke vzdělávání Materiální, technické, hygienické podmínky – prostory, pomůcky, technické prostředky Vliv personálních podmínek na vzdělávání Kvalita pracovního prostředí Efektivita využívaných finančních zdrojů

Řízení školy organizační struktura a vymezení delegování pravomocí kvalita vzdělávání pedagogických pracovníků ekonomika školy – efektivita využívání finančních prostředků efektivita práce školy

Výsledky vzdělávání Výsledky vzdělávání – rozbor přijetí na střední školy Kvalita výchovného poradenství Kvalita prevence kriminality Vzájemné vztahy mezi školou, žáky a jejich dopad na vzdělávání Vztahy mezi školou a zřizovatelem a školskou radou Efektivita organizace školy Kontrolní systém

Průběh vzdělávání Klima vyučovacího procesu Plánování a příprava na výuku Efektivnost a kvalita vyučovacích metod a forem práce

Výsledky práce školy prezentace školy a spolupráce s partnery v ČR a v zahraničí výsledky na soutěžích, projektech zapojení školy do vzdělávacích projektů testování žáků

CÍL Indikátory Nástroj Soulad ŠVP s RVP Úroveň pedagogického a výchovného procesu Personální obsazení Management Hodnocení znalostí, dovedností,aktivita, písemné práce,úroveň pedagogického sboru, vztahy ve škole, školní kurikulum, přístup k žákům se SPU, personalistika, image, kultura, klima, přijímací řízení ČŠI – zpráva Hodnocení zřizovatelem obcí, KÚ Hospodaření Hodnocení úrovně práce ředitele/ky školy Úroveň vědomostí Rozbory výkazů, plnění rozpočtů a závazných ukazatelů Výsledky dlouhodobé práce , kvalita vyžádaných rozborů … Výsledky testování Hodnocení zřizovatelem – RM Výroční zpráva SCIO testy

Smyslem vytváření komplexního systému evaluace vzdělávání je „ zpětná kontrola postupně zaváděné kurikulární reformy s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání tak, aby každý jedinec mohl co nejvíce rozvinout svůj potencionál a byl co nejlépe připraven pro život v dnešní společnosti. Proto je zapotřebí hodnotit výsledky vzdělávání nejen z hlediska plnění samotného vzdělávacího programu, ale neustále je konfrontovat s potřebami a očekáváními hlavních účastníků a partnerů vzdělávání …. žáků, rodičů, zřizovatelů….. (MŠMT;2005)