Změny profesní orientace psychologů Bilance 1996-2007 PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Advertisements

Pracovní úrazovost ČR v roce 2007
Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Lidský kapitál a investice do vzdělání Ing. Václav Leinweber, MBA.
Kariérové poradenství
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Psychologie práce (úvodní prezentace)
Ze zástupce ředitelem Mgr. František Rada
Taneční a pohybová výchova
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
katedra pedagogiky PedF UK
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ PSY412 Praxe a stáže (zdravotnictví)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Základy pedagogické metodologie
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Pedagogická psychologie
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
Prezentace k řešení projektu FRVŠ 1013/2011/F5/b - "Příprava nového kurzu Technika odborné práce" Řešitel: Doc. R. Chlup, PhD. (ÚFaR FFUK) Spoluřešitelé:
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE Fráni Šrámka Praha 5 Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr. Mgr. Milan Matějů Jak přistupují školy k autoevaluaci PhDr.
Koncept praxí a stáží1 MODEL PRAXÍ A STÁŽÍ Úvodní setkání pro studenty magisterského stupně.
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
PROFESE UČITELE Radek Šír.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Ministerstvo financí ČR červen 2011
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Bez ředitelů to nepůjde!
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Metodické změny statistických výkazů TRX
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Zahraniční zaměstnanci na MU v letech k projednání na Kolegiu rektora dne Předkládá: Prof. MUDr. Martin Bareš Ph.D.,
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
Transkript prezentace:

Změny profesní orientace psychologů Bilance PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Metodologie Adresář obsahuje cca 42 jmen (použito 36). Vyhledány témata DP. Porovnány se současnou profesní orientací. Vyloučeni jedinci, u kterých se nepodařilo někt. z obou údajů získat nebo kteří v oblasti psychologie nepracují. 4 skupiny: klinická, sociální, pedagogická, psychologie práce a organizace PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

2/3 vzorku tvoří ženy. Z toho 7 na MD (cca 1/5 vzorku). PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

1996 Klinika vede PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

2007 Psychologie práce na prvním místě. Všechny oblasti významný pokles, pouze práce velmi výrazný nárůst. Řada kliniků si přivydělává koučováním. PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Výsledky diskuze Důvody jsou materiální. Psychologii práce a organizace praxe nejvíce vyžaduje a nejlépe ji platí. Je to bezpečný a jistý výdělek. Klinici dělají pod názvem koučování terapii. Pedagogickou psychologii v praxi nedělá nikdo Nechtějí, aby se učilo více psychologie práce a organizace, neboť by jim rostla konkurence. PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Počet vyučujících na KPS FF UK pro jednotlivé oblasti PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Počty učitelů na KPS FF UK a počty psychologů v praxi dle jednotlivých oborů psychologie PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Psychologie práce naprosto podhodnocena. Přestože pedagogickou psychologii v praxi dělá málokdo, vyučována ve velmi významném rozsahu. PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA

Děkuji za pozornost PhDr. Irena Wagnerová, Ph.D., MBA