AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
OBLASTI AUTOEVALUACE ŠKOLY Podmínky ke vzdělávání Podmínky ke vzdělávání Výchovné a vzdělávací strategie Výchovné a vzdělávací strategie Průběh vzdělávání Průběh vzdělávání Výsledky žáků Výsledky žáků Řízení školy Řízení školy Úroveň výsledků práce školy Úroveň výsledků práce školy
Podmínky ke vzdělávání Pohoda věcného prostředí Pohoda věcného prostředí Pohoda sociálního prostředí Pohoda sociálního prostředí Pohoda organozačního prostředí Pohoda organozačního prostředí Smysluplnost Smysluplnost Možnost výběru, přiměřenost, spoluúčast, spolupráce Možnost výběru, přiměřenost, spoluúčast, spolupráce Motivující hodnocení Motivující hodnocení Škola jako model demokratického společenství Škola jako model demokratického společenství Škola jako kulturní a vzdělávací centrum Škola jako kulturní a vzdělávací centrum
Výchovné a vzdělávací strategie Variabilita studia, nabídka předmětů Variabilita studia, nabídka předmětů Multikulturní vzdělávání Multikulturní vzdělávání Projekty Projekty Kurzy Kurzy Studentský senát Studentský senát Vztahy s rodiči Vztahy s rodiči
Průběh vzdělávání Organizační členění tříd a skupin Organizační členění tříd a skupin Týmová práce a projektová výuka Týmová práce a projektová výuka Individuální přístupy Individuální přístupy
Výsledky žáků Vědomostní oblasti Vědomostní oblasti Plnění klíčových kompetencí Plnění klíčových kompetencí Maturitní zkoušky Maturitní zkoušky Úspěšnost absolventů Úspěšnost absolventů
Úroveň výsledků práce školy Kapacita školy Kapacita školy Plnění rozpočtu Plnění rozpočtu Plnění investičních záměrů Plnění investičních záměrů
Evaluační indikátory Viz ukázka indikátorů (tabulka – Indikátory) Viz ukázka indikátorů (tabulka – Indikátory)
HODNOCENÍ UČITELE OBLASTI HODNOCENÍ Profesní úroveň Profesní úroveň Kontakt s žáky Kontakt s žáky Efektivita výuky Efektivita výuky Komunikace s okolím Komunikace s okolím Profesní růst a rozvoj Profesní růst a rozvoj
Profesní úroveň Zná svůj předmět Zná svůj předmět Je stále dobře informovaný Je stále dobře informovaný Umí těžit ze zkušeností Umí těžit ze zkušeností
Kontakt s žáky Zná svoje žáky Zná svoje žáky Je rádcem a strůjcem úspěchu Je rádcem a strůjcem úspěchu
Efektivita výuky Umí dobře plánovat výuku Umí dobře plánovat výuku Vhodně volí hodnocení žáků Vhodně volí hodnocení žáků Řídí činnost ve třídě Řídí činnost ve třídě Umí vytvořit učící se prostředí Umí vytvořit učící se prostředí Učí pro učícího se Učí pro učícího se Motivuje žáky Motivuje žáky
Komunikace s okolím Zapojuje se do dění ve škole Zapojuje se do dění ve škole Spolupracuje Spolupracuje Účinně komunikuje Účinně komunikuje
Profesní růst a rozvoj Profesně roste Profesně roste Zůstává efektivní a aktivní Zůstává efektivní a aktivní
INDIKÁTORY HODNOCENÍ UČITELE ukázka dotazníku (Hodnocení učitele) ukázka dotazníku (Hodnocení učitele)