5. workshop „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
3. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Dalším profesním vzděláváním k rozvoji Písecka – Tvorba a pilotní realizace modulárních vzdělávacích programů CZ / Tento projekt je spolufinancován.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
E VROPSKÁ ROZVOJOVÁ AGENTURA N A Č IHADLE 959/ P RAHA 6 CHCI ČERPAT EVROPSKÉ DOTACE I PO ROCE 2013 PhDr. Jan Hauser Evropská rozvojová agentura.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
EVVO v Královéhradeckém kraji. Situace na KÚ KHK a strategické dokumenty pracovníci EVVO – 1 úvazek na odboru životního prostředí, spolupráce s odborem.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost globální granty Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor regionálního rozvoje/odd. evropských dotací.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Pracovní setkání středních škol
Transkript prezentace:

5. workshop „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

Program workshopu Vyhodnocení jednání se zaměstnavateli. Vytvoření pracovních skupin ke konkrétním projektům. Příprava projektů (možnosti získání dotací). Týden celoživotního vzdělávání (příprava akce). Diskuze + občerstvení. Závěr.

Vyhodnocení 4. workshopu 4. workshop se konal v kongresovém sále hotelu Sanssouci, zúčastnili se jej zástupci 21-ti organizací, z toho bylo 8 zástupců zaměstnavatelů.

Vyhodnocení 4. workshopu Důležité závěry ze čtvrtého workshopu: Zvýšit spolupráci se zaměstnavateli Změnit vztah škola - zaměstnavatel Uspořádat společnou výstavu nabídky škol a zaměstnavatelů Vytvořit souhrnný materiál o školách a učebních oborech Soustředit souhrnný materiál na stejný web

Cíl 5. workshopu Přejít od teorie k praxi. Začít pracovat na přípravě konkrétních projektů.

Shrnutí aneb co všechno jsme již stačili udělat Identifikování problémů ve vzdělávání (především v dalším vzdělávání, částečně i v počátečním vzdělávání) v Karlovarském kraji. Stanovení návrhů řešení těchto problémů. Návrh společných projektů. Jeden z projektů se začíná realizovat (Týden celoživotního vzdělávání v Karlovarském kraji). Konzultace návrhů projektů se zástupci zaměstnavatelů v Karlovarském kraji.

Co nás ještě čeká Podrobné naplánování a příprava projektů. Navázání užších kontaktů se zaměstnavateli v regionu pro potřeby některých projektů. Získat podporu na tyto projekty. Realizace konkrétních projektů.

Realizace projektů 1) Vytvořit pracovní skupiny, jejichž úkolem bude: Určit cíle a poslání projektu. Zhodnotit, zda je projekt realizovatelný a za jakých podmínek. Určit klíčové aktivity projektu a způsob jejich realizace. Navrhnout hrubý nástin harmonogramu. Navrhnout hrubý nástin rozpočtu. Určit kdo a za jakých podmínek se bude projektu účastnit (žadatel, partneři, dodavatelé, cílová skupina apod.)

Úloha subjektů Žadatel Partner Dodavatel Cílová skupina

Partnerství vztah mezi dvěma nebo více subjekty, který je založen na společné zodpovědnosti při přípravě a realizaci projektu (v případě OP VK spolufinancovaného z ESF). Výdaje, které vznikají partnerům žadatele, kteří se účastní na tvorbě a realizaci projektu, jsou součástí způsobilých výdajů projektu. Za účelem stanovení podílu partnerů na realizaci projektu je nutné uzavřít smlouvu mezi žadatelem a partnerem (partnery).

Realizace projektů 2) Zpracování dokumentace k projektu Zpracovat podrobný obsah projektu (klíčové aktivity, způsob realizace apod.). Zpracovat podrobný harmonogram projektu. Zpracovat podrobný rozpočet projektu. Určit subjekty, kterých se projekt dotýká (žadatel, partneři, dodavatelé, administrační tým projektu, cílová skupina apod.) Další přípravná dokumentace.

Realizace projektů 3) Získání finančních prostředků Vybrat vhodný dotační titul. Vyčkat vyhlášení příslušné výzvy. Zpracování dokumentace k projektu do „Žádosti o finanční podporu …“ Podání „Žádosti o finanční podporu …“ Schválení finanční podpory pro projekt, podpis dohody o poskytnutí dotace.

Realizace projektů 4) Samotná realizace projektu Přípravná fáze. Realizace projektu. Po ukončení financování projektu z dotace: 1) Ukončení projektu. 2) Pokračování v projektu. Udržitelnost projektu.

Návrh pojetí pracovní skupiny v rámci projektu Setkávání pracovní skupiny: čtvrtletní setkávání, řešení aktuálních problémů, souhrn uplynulého období, plánování cílů a priorit na další období a postupy, jak jich dosáhnout, plánování a koordinování činností zúčastněných organizací v rámci těchto aktivit, v prvních měsících by se veškeré aktivity pracovní skupiny soustředily na přípravu projektů, ke konkrétním projektům budou vytvořeny jednotlivé pracovní skupiny.

Proč pracovní skupiny? „Víc hlav, víc ví.“ Reálnost projektu. Možnosti způsobu realizace projektu. Řešení aktuálních problémů. Možnost naplánování podle potřeb konkrétního subjektu (personál, prostory, čas apod.) Při plánování projektu „zvenčí“ může dojít k nesprávnému naplánování projektu z důvodů neznalosti prostředí konkrétních subjektů a dané problematiky.

Návrh rozdělení pracovních skupin Koordinačně informační centrum (KIC): AB – AKCIMA, s. r. o. Krajský úřad Karlovarského kraje ZČU, Ústav celoživotního vzdělávání Národní ústav odborného vzdělávání RHK Poohří Zástupce soukromých vzdělávacích organizací Zástupce středních škol

Návrh rozdělení pracovních skupin Internetový portál: AB – AKCIMA, s. r. o. RHK Poohří Zástupce úřadů práce Zástupce soukromých vzdělávacích organizací Zástupce středních škol

Návrh rozdělení pracovních skupin Vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli: AB – AKCIMA, s. r. o. Zástupci zaměstnavatelů (RHK Poohří) Zástupce soukromých vzdělávacích organizací Zástupce středních škol

Návrh rozdělení pracovních skupin Posílení dálkového vzdělávání na středních školách a odborných učilištích: AB – AKCIMA, s. r. o. Zástupci středních škol ZČU, Ústav celoživotního vzdělávání Národní ústav odborného vzdělávání Krajský úřad Karlovarského kraje

Návrh rozdělení pracovních skupin Propagace vhodných oborů: AB – AKCIMA, s. r. o. Zástupci středních škol ZČU, Ústav celoživotního vzdělávání Národní ústav odborného vzdělávání Úřady práce

Návrh rozdělení pracovních skupin Nové technologie do škol: AB – AKCIMA, s. r. o. Zástupci středních škol ZČU, Ústav celoživotního vzdělávání

Další postup Tento workshop je posledním workshopem, dále se budeme setkávat jako pracovní skupiny při přípravě projektů. Na setkání pracovních skupin nebudou zvány subjekty, které nemají zájem spolupracovat. Setkávání pracovních skupin bude probíhat většinou v delších intervalech. V „pauzách“ mezi setkáními se budou připravovat projekty (nejen výše zmíněné i další). Cílem setkávání pracovních skupin bude důkladná příprava projektů, koordinace a jejich následná realizace.

Možnosti získání finančních prostředků ze strukturálních fondů Koordinačně informační centrum (KIC) a Internetový portál Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost A další možné programy (např. Operační program Přeshraniční spolupráce, Operační program Podnikání a inovace, apod.)

Možnosti získání finančních prostředků ze strukturálních fondů Vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání (např. Spolupráce institucí počátečního vzdělávání na regionální úrovni s aktéry na trhu práce (včetně zahraničních) s možností uplatnění inovativních forem spolupráce (např. stáže studentů- učitelů u zaměstnavatelů) Prioritní osa 3 – Další vzdělávání Oblast podpory – 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání (např. Podpora provázanosti dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním při vytváření vzdělávacích modulů. Rozvoj sítí a partnerství subjektů v oblasti dalšího vzdělávání a poradenství. apod.)

Možnosti získání finančních prostředků ze strukturálních fondů Posílení dálkového vzdělávání Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání (např. Vytváření podmínek pro implementaci školních vzdělávacích programů ve školách a školských zařízení, podpora aktivit metodických týmů, podpora pracovníků škol a školských zařízení zapojených do inovace ŠVP.) Prioritní osa 3 – Další vzdělávání Oblast podpory – 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání (např. Podpora provázanosti dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním při vytváření vzdělávacích modulů. Podpora vzdělávací nabídky v oblasti dalšího vzdělávání – rozvoj vzdělávacích programů pro vzdělávání dospělých ve školách a dalších vzdělávacích institucích.)

Možnosti získání finančních prostředků ze strukturálních fondů Propagace vhodných oborů Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání (např. Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech.)

Možnosti získání finančních prostředků ze strukturálních fondů Nové technologie do škol Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání, Oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání (např. Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů včetně zvyšování motivace žáků ke vzdělávání se v těchto oborech.)

Týden celoživotního vzdělávání v Karlovarském kraji Způsob zapojení institucí Reklamní upoutávka 10-7 dní před akcí Nabídka společných materiálů - leták Informace o systému vzděl.dospělých Nabídka vlastních materiálů Osoba přidělená zájemcům Prohlídka zázemí pro vzdělávání

Týden celoživotního vzdělávání v Karlovarském kraji

Přehled rekvalifikačních a jiných vzdělávacích kurzů Připravit, jaké kurzy (rekvalifikační i jiné), pořádají konkrétní organizace a jaké připravují do budoucna.

Závěr Děkujeme za pozornost AB – AKCIMA, s. r. o. Ing. Olga Písecká Ing. Petr Stejskal