Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013
“Co si přejí nejlepší a nejmoudřejší rodiče pro vlastní dítě, to si musí přát obec pro všechny své děti. Každé jiné přání je pro naše školy omezující a odpudivé a jeho přijetí by vedlo k zániku demokracie.”
John Dewey, 1902 (Škola a společnost)
Přístup ke kvalitnímu vzdělání Rovný přístup k bezplatnému vzdělání (čl. 33) Rovný přístup k bezplatnému kvalitnímu vzdělání
Chceme dosáhnout …. … lepších vzdělávacích výsledků u většího počtu žáků ve větší škále dovedností a vědění s menší mírou nerovností …... než kdy dříve. (Ben Levin)
Kvalitní vzdělání Tvořivost a iniciativnost Odolnost a sebeúcta Nezávislost a odpovědnost Schopnost vytvářet vědění ve spolupráci (učit se) Péče o duši a péče o společné dobro
Kvalitní školní vzdělávání Každý žák se v každé hodině učí něčemu pro něj hodnotnému, co přispívá k dohodnutým cílům vzdělávání.
Výsledky českých dětí Neznáme Ale vždycky je co zlepšovat – I kdybychom na tom byli dobře, úsilím o zlepšení nemůžeme nic pokazit (efekt Červené / Srdcové královny)
Rozhodnutí Chceme, aby se každé dítě v každé škole každý den a hodinu kvalitně vzdělávalo. Věříme, že každý náš žák se může učit. Věříme, že jsme schopni pomoct každému žákovi v tom, aby se učil. Věříme, že jsme schopni pomoct každému učiteli v tom, aby učil své žáky.
Sdílené hodnoty Svoboda a odpovědnost
Kultura podpory pro učitele Učitel je nejvýznamnější systémový prvek z hlediska výsledků žáků Na každém učiteli záleží. Učitelé potřebují trvající důvěru a podporu, ne tlak a kontrolu.
Zavazující zjištění Vysoce kvalitní vzdělávání má sílu překonat u žáků nepříznivé vlivy a dispozice. Usilujme společně o to, aby každé naše dítě mělo přístup k takovému vzdělávání, které bude mít smysl pro ně i pro obec!
Děkuji za pozornost!