Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 8/9: 24. listopadu / 1. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.
Expressions of Time II Construct phrases based on the following pattern. Vzor: On Monday ne v pondělí, ale v úterý *Taken from Lesson 11, pg. 139, ex.
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Anglický slovosled (oznamovací věty)
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Digitální učební materiál
Větná polarita v češtině Kateřina Veselovská Žďárek – Hořovice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
KGG – Kapitoly z Generativní Gramatiky Lucie Medová Pátek 9:45 – 11:20 S3.
Úvod do studia jazyka – 5. Syntax Japonština.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Větné členy.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 2: 16. října 2009 Pátek 9:45 – 11:20 S3.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 11: 15. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Vzorce se slovesy s obecným významem změny Jiří Řezáč VMS, 8. prosince 2009.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 3: 20. října 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Vybrané kapitoly z české morfologie a syntaxe i.
BZOL – ZS 2009 Základy obecné lingvistiky Lucie Medová týden ledna 2010.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 10: 8. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10.
Sloveso BÝT Renata Žiláková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Negace složených a kvantifikovaných výroků
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Úvod do databázových systémů
Mgr. Michal Oblouk. lexikální záporné slovo obsahuje předponu NE-/NI- záporné slovo popírá význam příslušného kladného slova nebo vyjadřuje jeho opak.
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Tvorba,opakování osobních zájmen,tvary slovesa“to be“v přítomném čase,gerundiové tvary,procvičováni.
Vliv hry Geocaching na turistickou návštěvnost Bakalářská práce , Brno Prezentace Bakalářské práce Vedoucí práce: Ing. Jaromír Landa Autor práce:
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Opakujeme Skloňování zájmena JÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Druhy zájmen AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Druhy zájmen Rozlišujeme zájmena: a) osobní g) záporná
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ! Internetový kurz zdravého životního stylu
Hrátky s češtinou.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Relace, operace, struktury
INTELLIFILL – AUTOMATICKÉ PLNĚNÍ NÁVĚSU Zlatá medaile na výstavě Agritechnica 2009 v Hannoveru.
Věta jednoduchá a souvětí.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
PRESENT CONTINUOUS NEGATIVE_10 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions – present (perfect) VY_22_INOVACE_11 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
FUTURE SIMPLE NEGATIVE_12 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Minulý čas Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
CÍSAŘOVY NOVÉ ŠATY (ŘEŠENÍ)
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
VY_32_INOVACE_38_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Transkript prezentace:

Kapitoly z generativní gramatiky – KGG Lucie Medová Týden 8/9: 24. listopadu / 1. prosince 2009 Úterý 9:45 – 11:20 S10

Konstituenty (Constituents)  konstituenty (zanořitelné do sebe)  Mazaný Pú vypracoval náročný test.  Mazaný Pú vypracoval test, který byl náročný.  Mazaný Pú vypracoval test, co byl náročný. ‘vedle sebe’ (adjacent) nahraditelnost elipsa pohyb

Fráze (Phrases) už žádné c-selekční rysy!

C-ovládání (c-command) i.  Uzel A c-ovládá uzel B iff buďB je sestra A nebosestra A’ obsahuje B B A C B A CD E G

C-ovládání (c-command) ii.

Negative Polarity Items (NPIs) i.  jednotky s negativní polaritou *chtěla jsem žádný koláč Nechtěla jsem žádný koláč *Pú ho nikdy viděl Pú ho nikdy neviděl  JsNP potřebují ve větě negaci

Negative Polarity Items (NPIs) ii.  NPI potřebují ve větě negaci Pú viděl nikdy ne struhadlo, (ale nůž) Pú nikdy neviděl struhadlo, (ale nůž jo)  NPI potřebují větnou negaci být c-ovládáni negací

C-ovládání je mocná čarodějka  distribuce reflexivních zájmen osobních zájmen (?) NPI... ...a co ditransitiva?

Ditransitiva i.  slovesa s dvěma objekty (ACC a DAT) Benjamin gave the cloak to Nathan Benjamin gave Nathan the cloak Pú dal Íjáčkovi bodlák Pú dal bodlák Íjáčkovi

Ditransitiva ii.  binární?  reflexiva?  ternární (n-nární)?

Reflexiva?  *Emily showed [himself to Benjamin]  Emily showed [Benjamin to himself]