Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF
Projektoví partneři Gymnázium Nymburk Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora Gymnázium Kralupy Gymnázium Čáslav Gymnázium Benešov
Evropský sociální fond – ESF Začlenění projektu MONITOR do struktury ESF Operační program Rozvoj lidských zdrojů Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních a rozvoj podpůrných systémů vzdělávání Modernizace školních vzdělávacích programů – rozvoj klíčových kompetencí
Cíle projektu 1. Přizpůsobit systém sledování kvality CQAF podmínkám víceletých gymnázií a základních škol a vytvořit nástroj pro evaluaci procesů, které jsou pro školy typické 2. Shromáždit a popsat příklady dobré praxe při monitorování a hodnocení pedagogických procesů s důrazem na hodnocení průběžného nabývání kompetencí.
Proč projekt ? Výstupy SWOT analýzy a dotazníkového šetření na začátku tvorby ŠVP Nejsme metodicky připraveni na zvládnutí změn, které RVP do škol přináší Nejsme metodicky připraveni na zvládnutí změn, které RVP do škol přináší Neumíme zhodnotit dosažení „nových“ cílů, tedy rozvoj kompetencí Neumíme zhodnotit dosažení „nových“ cílů, tedy rozvoj kompetencí Chybí prostředky na zaplacení práce učitelů, která souvisí s tvorbou ŠVP Chybí prostředky na zaplacení práce učitelů, která souvisí s tvorbou ŠVP Chybí prostředky na další vzdělávání pedagogických pracovníků Chybí prostředky na další vzdělávání pedagogických pracovníků
Jak nám projekt pomůže? V průběhu realizace získáme : Nové poznatky potřebné k účinnému sebehodnocení práce školy Nové poznatky potřebné k účinnému sebehodnocení práce školy Finanční prostředky na další vzdělávání pedagogických pracovníků Finanční prostředky na další vzdělávání pedagogických pracovníků Finanční prostředky na odměnu pracovníkům, kteří se do realizace projektu zapojí Finanční prostředky na odměnu pracovníkům, kteří se do realizace projektu zapojí Nezbytné materiální vybavení pro realizaci projektu Nezbytné materiální vybavení pro realizaci projektu
Cíl 1 CQAF CQAF je tzv. společný rámec pro zjišťování kvality Je primárně vytvořen pro podniky, tedy neškolské subjekty Některé postupy z řízení neškolských podniků jsou použitelné i v řízení rozvoje kvality škol, ty bude projekt zkoumat a popisovat Tato část projektu bude ležet většinou na ředitelích škol a jejich zástupcích
Cíl 2 Monitorování pedagogických procesů Ideový záměr: Pokud chceme popsat postupy hodnocení a monitorování pedagogických procesů, které budou směřovat k novým cílům – kompetencím, musíme nejprve učitele metodicky vzdělat a spolu s nimi pak hledat způsob, jak postupné rozvíjení kompetencí sledovat a hodnotit
Oblasti školení Kritické myšlení Osobnostní a sociální výchova Mediální výchova Multikulturní výchova
V čem mohou PK pomoci Návrh vyučujících, kteří se zúčastní metodických školení a jejich účast na školeních, předání zkušeností dalším členům sboru Podíl na tvorbě „metodik“ autoevaluace ve svém předmětu se zohledněním nabytých zkušeností ze školení
V čem mohou PK pomoci Testování vytvořených metodik z jiných škol, které se zúčastňují projektu Pomoc při propagaci projektu v tisku a na www stránkách školy
Aktivity zahrnuté do projektu První část projektu – metodika CQAF Analytická část 1. části – CQAF Analytická část 1. části – CQAF Příprava tezí metodiky CQAF pro gymnázia Příprava tezí metodiky CQAF pro gymnázia Tvorba metodiky CQAF pro gymnázia Tvorba metodiky CQAF pro gymnázia Testování metodiky na školách Testování metodiky na školách
Aktivity zahrnuté do projektu Druhá část projektu metodika autoevaluace v pedagogické oblasti Přípravná fáze 2. části Přípravná fáze 2. části Metodická příprava vyučujících Metodická příprava vyučujících Příprava tezí pro metodiku v pedagogické oblasti Příprava tezí pro metodiku v pedagogické oblasti Tvorba metodiky Tvorba metodiky Testování metodiky na školách Testování metodiky na školách
Rozpočet projektu Celkový rozpočet ,- Kč Z toho Nákup techniky ,- Kč Školení ,- Kč Služby ,- Kč Tisk a distribuce produktu ,- Kč Ostatní ,- Kč
Časový harmonogram projektu Začátek projektulistopad 2006 Konec projektu říjen 2007 Dílčí aktivity navazují v logickém sledu za sebou