1. Datum vytvoření: 19. 8. 2011 Téma: Slovesa Cíl prezentace: Rozlišování slovesných tvarů Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál je zaměřen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Základní názvosloví a mluvnické kategorie Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
( určování mluvnických kategorií osoby, čísla a času )
( poprázdninové opakování )
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Slovesa (verba).
Slovesa.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Tvarosloví VY_32_INOVACE_139 květen 2011Mgr. Hana Patschová.
Přísudek (Př) - druhy Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný – Přs. Přísudek může být vyjádřen také jménem (podstatným.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_05 Tematická.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_36_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_PŘÍSUDEK – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k zopakování vyvození učiva o podmětu.
TVARY OZNAMOVACÍHO A ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Přísudek.
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09 Škola: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Bc. Eva.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Slovesný vid mluvnická kategorie sloves
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_520_Slovesa AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská ROČNÍK, DATUM:
Slovesa (verba) Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ2r0111 Název sady:
holé, rozvité, několikanásobné
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Mohu říct na ZŠ, že „byl pronásledován“ je přísudek jmenný se sponou?
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova ohebná 2 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
PŘÍSUDEK (Př) Základní větný člen Co dělá podmět? slovesný
Druhy přísudku Skladba věty.
Transkript prezentace:

1

Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Rozlišování slovesných tvarů Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál je zaměřen téma slovesných tvarů. Žáci se v něm seznámí s dělením sloves, a to na plnovýz- namová a neplnovýznamová, a členěním na různé slovesné tvary, od tvarů určitých, neurčitých po tvary jednoduché a složené. V závěru celé práce své poznatky žáci zúročí v textu. 2

3

4

5

samostatný význam  mají samostatný význam př. skákat, ležet, psát, mluvit, pomáhat, nést… pomocná  slovesa pomocná význam oslaben  mají význam oslaben - spojují se s jiným slovesem - jsou sponou neslovesného přísudku př. chci vyhrát, přestaň zlobit, byl vítězem, směl mluvit, … 6

7

vyjadřují osobu, číslo, způsob, čas př. píšu snažili se nes! nevyjadřují mluvnické kategorie př. psát, snažit se, nesl 8

jen jedním slovesem jsou vyjádřeny jen jedním slovesem př. studujeme, piš, jít dvěma (nebo více) slovesy jsou vyjádřeny dvěma (nebo více) slovesy př. byl bych studoval, napsal jsem, bude pracovat 9

10

11

12