PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava střednědobých strategických plánů škol
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Vize, Strategie, Cíle.
ZALOŽENÍ TJ/SK Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 5. Manažer v organizaci.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
ÚVOD Management a marketing
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Předmět: Řízení podniku 1
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Management podniku a jeho činnosti
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Prosperita organizace
Strategické plánování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji Konference IDEON Pardubice Podpora poskytování DV v PK.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
marketingové poradenství
Plánovací proces a druhy plánování
Lenka Zahradníčková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategický management
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Tržní prostředí.
MAnagement.
Vzdělávací politika.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategie.
Marketingový plán podniku
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Transkript prezentace:

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing Brigita Stloukalová

Funkce a činnosti manažera v TVS Plánování, strategie Organizace práce Personální řízení Vedení a motivace lidí Kontrola Marketing Reklama Sponzorství Legislativa a účetnictví Vedení sportovců Management je proces plánování, organizování, personálního zajištění, vedení a motivování lidí, kontroly Proces znamená, že je to systematické provádění všech těchto činností Zdroje = lidé, materiál, kapitál, metodika, zařízení a vybavení Manažer v rámci komunikace (komunikace jako prostředek manažera) Plánuje Organizuje … a potom v rámci rozhodování (rozhodování jako součást řídící fce) Dělá personální politiku Lidi vede a motivuje Kontroluje

Sportovní manažer má tři úrovně: Vedení sportovní činnosti Vedení družstva, příprava závodu, sport ve volném čase, v pracovním procesu, … Řízení TJ/SK Výkonný výbor, sekretář, vedoucí tréninkového střediska, hospodář, … Podnikatelský sektor Výroba sportovních potřeb, placené služby, reklamní agentury, …

Státní zastupitelská a výkonná sféra Systém TVS v ČR Státní zastupitelská a výkonná sféra Vláda ČR Parlament Státní správa pro TVS MŠMT Spolková TVS ČOV ČSTV, ATJSK ČOS, … Podnikatelská sektor Neorganizo-vané aktivity Obchodní společnosti Výroba TVS zařízení Kraje, regiony Obce MŠMT, MF, MZV, MO, MV, MZ, … Parlament = Komise školství, mládeže a tělovýchovy II. Odbor TVS – rada TVS - rada pro repre + Správa TVS MO + Správa TVS MV Obce = TV na školách, vojenské TVS, policejní TVS, lokální TVS III. Krajské svazy Regionální svazy a sdružení TJ, kluby, oddíly, odbory, TJ Sokol, TJ Orel, …

Plánování = stanovení cílů a prostředků k jejich dosažení Výsledkem je plán, který odpovídá na 2 hlavní otázky: 1. ČEHO chceme dosáhnout 2. JAK toho chceme dosáhnout

Cíle = vyjadřují žádoucí stav, kterého chce naše organizace dosáhnout definujeme je postupně od obecných ke konkrétním

Schéma hierarchie cílů I. Vrcholový management + řídící pracovníci nižších úrovní, v našem případě zakládající členi , vize, identita příklad pro vizi „plavání je sport pro každého“ Obecný cíl: chceme se zaměřit na výuku plavání v nejširším měřítku – dostat plavání k velkému počtu lidí Strategický cíl: specializovat se na výuku neplavců a na děti předškolního a mladšího školního věku II. Řídící pracovníci na nižších úrovních ve svých článcích a oblastech stanovy a zásady Cíl oblasti: finance, marketing a propagace, personální zajištění Cíl článku: předplavecká výuka, školní plavání, plavecké přípravky pro veřejnost III. Cíl pracoviště: předplavecká v MŠ, pro veřejnost, základní plavecká výuka, kondiční plavání, zdravotní plavání Cíl jednotlivce: předseda, metodik, instruktor, sportovec…

Strategie jak udržet a zlepšit pozici v konkurenci? = dlouhodobý rozvojový program a způsob činnosti jak udržet a zlepšit pozici v konkurenci? jak se chovat na trhu, kde je volné místo? které služby poskytovat? jakou strukturu organizace zvolit? jak se chovat ke konkurenci? jak rozvíjet činnost? jakou zvolit finanční strategii? …

Fáze tvorby strategického plánu Analýza výchozí situace (SWOT, STEP) Stanovení vize Formulace cílů Formulace strategie Realizace strategie Kontrola 1. * Přehled současného stavu, možnosti, přednosti, nedostatky (SWOT analýza) ** pak budoucí prostředí, okolí – dodavatelé, cílová skupina, konkurence Možné směry, strategické cíle 2. Máme 3. Viz cíle strategické, taktické, operační, stačí malý počet cílů (obecných). 4-6 4. Jak? Co je naše výhoda? Např. vzdělávání – školení trenérů, rozhodčích, novinky v metodice organizační – ekonomika klubu, soutěže, další akce Zajištění – vybavení, prostředí 5. = realizace činnosti podle plánu 6. Vyhodnocení plánu – úsilí – efektu * předběžná ** průběžná *** následná

SWOT = analýza vnějšího i vnitřního prostředí organizace S = strenghths, tj. vnitřní silné stránky W = weaknesses tj. vnitřní slabé stránky O = opportunities, tj. příležitosti na trhu, také vnější silné stránky T = threats, tj. ohrožení, také vnější slabé stránky

ÚKOL definujte vizi svojí „fiktivní“ organizace vymezte její poslání udělejte SWOT analýzu své organizace