KTM/PR1- 2008 – Projekt I. Samostatné inovační řešení nového výrobku nebo návrh nového technologického postupu © Ing. Václav Klička, CSc., Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Cena v pojetí marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Jak se učí inovační podnikání
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Paradigmata strategického myšlení
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE NA MPO Výzkum a vývoj na MPO.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Vysoká škola Karlovy Vary, o.p.s. Výzkum, vývoj a inovace na VŠ v ČR Pavel Švejda INOVACE 2009, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 1. –
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Nové oděvní materiály Další možnosti vývoje materiálů.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Principy inovace.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

KTM/PR1- 2008 – Projekt I. Samostatné inovační řešení nového výrobku nebo návrh nového technologického postupu © Ing. Václav Klička, CSc., Ph.D.

Příklad Inovační řešení výrobku KTM/PR1- 2008 – Projekt I. Příklad Inovační řešení výrobku Rieter CZ a.s. Ústí nad Orlicí v projektu UTB Zlín PRACUJEME CHYTŘEJI

Cíl: Projekt obhájený formou prezentace Práce musí obsahovat: Zprávu, rozvržení, vyhodnocení, výkresy, laboratorní testy a jejich vyhodnocení.

Cíl: Projekt obhájený formou prezentace Zpráva, rozvržení, vyhodnocení…. Stručně a výstižně popište celkové řešení problému a uplatněné metody a postupy navrhovaného řešení. Podrobněji vysvětlete jen speciální techniky. Doplňte podstatné reference. Hodláte-li použít novou techniku, je nutné představit stávající výsledky s ní. Popište očekávané výsledky včetně kritických míst realizace dané techniky. Vysvětlete jak dále pokračovat v případě, že očekávané efekty budou negativní.

Bill Gates mnohokrát dokázal, že inovace na jedné straně a výzkum a vývoj na druhé, nejsou nezbytně totéž. Gates si myslí, že čistá inovace se přeceňuje. Raději se ohlíží po existujících řešeních, které lze vytříbit, než aby neustále znovu vynalézal kolo.“ [1] Dearlove, D.: Bill Gates a byznys. PRAGMA, Praha 1999.

Inovační firmy Inovační proces Inovace, z latinského“innovare“ – obnovovat. Z významu slova je zřejmé, že jde o novinku, novost či obnovu v lidské činosti, myšlení, především pak ve výrobě. [2] Švejda, P. a kol.: Základy inovačního podnikání. Asociace inovačního podnikání ČR, Praha 2002. Inovační firmy musí zvládnout všechny oblasti inovačních činností. Schopnost organizovat a řídit inovační proces je odpovědnost managementu. Inovační proces Vedle technické stránky lze rozlišit další oblasti tvůrčí realizace (OECD, 1992) vybavení nástroji a průmyslový inženýring zahájení výroby a příprava výroby marketing nového produktu obstarání nehmotné technologie obstarání hmotné technologie projektování a konstruování

Výrobkové inovace jsou zaměřeny na: nové nebo vyšší potřeby uživatele Inovace, která vytváří nová použití a nové trhy, by měla být orientována na nějakou jasnou a předem stanovenou aplikaci. Měla by se soustředit na konkrétní potřebu, kterou uspokojí, na konkrétní konečný výsledek, který přinese. [3] Drucker, P.F.: Inovace a podnikavost. Management Press. Praha 1993. Výrobkové inovace jsou zaměřeny na: nové nebo vyšší potřeby uživatele nové trhy odlišují se podstatně: konstrukčním řešením vlastnostmi a funkcemi

Materiálové inovace sledují zlepšení: Všechny zdroje inovačních příležitostí by měly být podrobeny systematické analýze a systematickému studiu. [4] Holme, I. : Agenda for Change, Nonwoven Report International 5/2008 Materiálové inovace sledují zlepšení: kvality materiálové složky výrobku snazší udržovatelnosti ekologické nezávadnosti zvýšení: atraktivnějšího vzhledu výrobku snížení: hmotnosti zpracovatelských nákladů

Technologické inovace Tradičně platí, že většina produktů se vyvíjí spíše v důsledků změn technologií než v důsledku změn, jejichž nositeli jsou spotřebitelé. [5] Prahalad, C.K., Ramaswamy, V.: Budoucnost konkurence. Spoluvytváření jedinečné hodnoty se zákazníkem. Management Press, Praha 2005 Technologické inovace zahrnují změny: výrobních technologií a postupů zvýšení: ekologické spolehlivosti výroby celkové hospodárnosti výroby snížení: energetické náročnosti

Konkurenční faktory trhu Inovace bez zřetele k hodnotě mívá tendenci nechávat se unést technologií, takže často jde až za hranici toho, co jsou zákazníci schopni přijmout a co jsou ochotni zaplatit. [6] Tellis, G.J., Golder, P.N.: Will and Vision. McGraw Hill. New York 2002 Konkurenční faktory trhu 1. Ekonomické podmínky – cena výrobku 2. Užitná hodnota – nové vlastnosti 3. Energetická náročnost – šetrná technologie výroby 4. Ekologičnost výroby – odpady, recyklovatelnost výrobku

Cena vs. užitná hodnota cena (+) užitná hodnota (-) A B D C E G H F A – standardní výrobek B, C – nový specifický výrobek D – náhrada stávajícího výrobku E, G – náhrada stávajícího F , H - ideální případ inovace Cena vs. užitná hodnota

Příklad – netkané textilie 100 různých aplikací od jednoho výrobce

Příklad – atraktivnost výrobku Výšivka může být velká až 38x27cm a mít až 16 barev, používáme vysoce kvalitní vyšívací nitě FALC, MARATHON a GUNOLD. Péče o vyšívané výrobky je prakticky bezproblémová. K výšivce můžete přistoupit tak jako k materiálu na kterém je výšivka aplikovaná Materiály viskózové hedvábí:  Nejpoužívanějším materiál. Hodí se pro běžné vyšívání do trik, mikin, košil apod. Hlavní předností je perfektní vzhled, a životnost barev. polyester: Hodí se zejména pro vyšívání pracovních oděvů, kde jsou materiály extrémě namáhány při čištění, ať už chemickým nebo vyvářením. Výšivka tímto materiálem nevybledne. akryl a bavlna: Méně používané materiály. Jsou méně odolné než dva předchozí a hodí se především pro vyšívání oděvů pro běžné nošení a tam kde je nežádoucí lesk viskózových a polyesterových nití. Působí též dojmem ručního vyšití. Jsou dostupné i materiály, které absorbují světlo a ve tmě svítí.

Příklad – atraktivnost výrobku Reklamní rohožky s logem Pokud jste velkou organizací a chcete působit jednotným dojmem na všech místech, umístíme vaše logo na jakoukoliv zátěžovou čistící rohožku z našeho sortimentu, což dodá profesionální vzhled každému pracovišti, obchodu nebo jinému prostoru ve vašem podniku.   Vysoká účinnost. Je možné využít širokou řadu barev a designů. Dodává profesionální vzhled. Široký sortiment velikostí. Jednotný vzhled v rámci celé organizace.

Příklad – nové užitné vlastnosti Čistící a úklidové materiály Jedná se o netkané proplétané textilie, netkané textilie kalandrované, nebo bavlněnou přízi. Jednotlivé typy se uplatňují při výrobě mycích hader a jako čisticí materiály pro údržbu strojů a zařízení.   Novinkou sortimentu je netkaná textilie MALERVLIES, pojená technologií práškování s protismykovou folií. Používá se v oboru malířských a natěračských prací, jako dočasná ochrana podlah a nábytku proti poškrábání a znečištění barvami či nátěry.

Příklad – funkcionalita výrobku Operační pláště ACHIRA 05 Operační pláště jsou vyrobeny z PES mikrovlákna s uhlíkovým vláknem, s úpravou fluorkarbonovou. Jsou určeny pro opakované použití v provedení „standard“. Pláště představují maximální ochranua komfort pro operační tým. Vykazují minimální prašnosti, jsou odolné vůči mechanickému poškození. Pláště jsou certifikovány dle evropské normy EN 13 795.

Příklad – funkcionalita výrobku

Já jsem vlastně jen příživník. Vstřebávám myšlenky a uvádí je do praxe. [7] Jacobson, G., Hillkirk, J.: American Samurai. Collier. New York 1986. 1914 Thomas Alva Edison (1847 – 1931) 1871 1902 1879

Móda, trend nebo megatrend? [8] Potůček, M. a kol.: Manuál prognostických metod. SLON. Praha 2006. Móda: Pojmem popisujeme zpravidla krátkodobou odchylku od uspokojování jinak stále stejných potřeb (odívání, stravování, komunikace apod.). Móda je svázaná se subjektivním chováním jedinců, které podléhá náhodným vlivům, a nápodobě. Odchylku od způsobu uspokojování potřeb mohou vyvolat i výrazné události. Módy přicházejí a odcházejí stejně náhle, jako přišly. Jejich trvání zpravidla nepřesáhne časové rozpětí jednoho - dvou, nejvýše tří let. Prostě móda přichází i odchází rychle. Trend: Obsahuje mnohem více předpokladů o vývoji, který není příliš vázán na subjektivní rozhodování jedinců. Trendy stojí na vývojových zákonitostech, pravidelnostech, o kterých máme dobrý důvod předpokládat, že budou ještě nějaký čas působit. Změny lze statisticky dokumentovat. To umožňuje vyslovit názor o tom, jak zapůsobí. Megatrend: Pojem zavedl v roce 1982 americký futurolog John Naisbitt. Pojem se používá k popisu možných vývojů v globálních dimenzích a v dlouhodobém horizontu. Naisbitt například v roce 1982 popsal deset možných scénářů vývoje. V řadě případů se jeho popisy blíží poznané skutečnosti. Ovšem na tom má svůj podíl i to, že jím popisované megatrendy jsou založeny do značné šířky.

KTM/PR1- 2008 – Projekt I. Samostatné inovační řešení nového výrobku nebo návrh nového technologického postupu Obhajoba formou prezentace. Individuální konzultace v průběhu tvorby projektu.

Simulace přípravy konkrétního projektu VaV podle vlastního výběru Výběr technického projektu ( max. 1str A4). Kolektiv 3 lidí 1 týden Výběr a upřesnění tématu (kolokviálně) 2 týden Vlastní zpracování projektu 3 -10 týden Oponentury projektu 11 – 12 týden Závěrečný seminář 13 týden

Simulace přípravy konkrétního projektu VaV podle vlastního výběru Charakteristika řešeného problému a) Stručný popis problému (uveďte důvody projektového řešení): b) Předmět řešení (uveďte co se bude konkrétně řešit): c) Výchozí stav (uveďte současný stav, který se má změnit řešením projektu): d) Současný stav řešení problému ve světě: