Zefektivňování, zvyšování výkonnosti zvyšování výkonnosti a kvality REENGINEERING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Analýza a popis pracovního místa
Audit IT procesů ve FNOL
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/ Projekty reengineeringu  Projekty reengineeringu  Tým pro BPR  Kritické faktory.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
MARKETING.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
(13. duben 1948 – 3. září 2008). Jeden z nejvlivnějších světových autorů v oboru podnikového managementu a průkopník významných manažerských inovací 2.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Poradenství v obecném řízení
Definice managementu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
13. dubna září JEDEN Z NEJVLIVNĚJŠÍCH SVĚTOVÝCH AUTORŮ V OBORU PODNIKOVÉHO MANAGEMENTU A PRŮKOPNÍK VÝZNAMNÝCH MANAŽERSKÝCH INOVACÍ.
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
květen 2016 Jak na odměňování dle výkonu? Pavel Jirůtka
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Systém managementu jakosti
Jak na odměňování dle výkonu?
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ekonomika malých a středních podniků
Principy inovace.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti zvyšování výkonnosti a kvality REENGINEERING

REENGINEERING 19. a 20. stol. procesy průmyslové výroby rozkládány na nejjednodušší dílčí úkoly. 19. a 20. stol. procesy průmyslové výroby rozkládány na nejjednodušší dílčí úkoly. Současná „postindustriální éra“: Současná „postindustriální éra“: dílčí úkoly se sjednocují do ucelených podnikových procesů. Techniky pro obrodu firem = podnikový reengineering. Techniky pro obrodu firem = podnikový reengineering.

REENGINEERING Jedná se o zásadní přehodnocení radikální rekonstrukci podnikových procesů tak, aby mohlo být dosaženo dramatického zdokonalení z hlediska kritických měřítek výkonnosti, např. náklady, kvalita, služby,čas

REENGINEERING Zásadní změna pohledu na organizační postupy na organizační postupy a jejich radikální přetváření a jejich radikální přetváření Jejich účelem je dramatické zlepšení v rozhodujících měřících výkonu, Jejich účelem je dramatické zlepšení v rozhodujících měřících výkonu, dotýká se lidí, jejich práce, manažerů i platných hodnot, dotýká se lidí, jejich práce, manažerů i platných hodnot, reengineering reengineering zcela ignoruje to, co je, zaměřuje se na to, co by mělo být.

REENGINEERING Pojmy: –Zásadní –Radikální –Dramatický –Procesy a Postupy

REENGINEERING Zásadní Zásadní „Proč děláme, co děláme?“, „Proč to děláme způsobem, kterým to děláme?“. „Proč děláme, co děláme?“, „Proč to děláme způsobem, kterým to děláme?“. Radikální Radikální nedělat jen povrchní věci, nutnost dostat se ke kořenu věci, nebrat ohledy na existující struktury a postupy, ale vyvinout zcela nové způsoby výkonu práce. nedělat jen povrchní věci, nutnost dostat se ke kořenu věci, nebrat ohledy na existující struktury a postupy, ale vyvinout zcela nové způsoby výkonu práce.

REENGINEERING Dramatický Dramatický firmy ve velkých problémech, kterým nic jiného nezbývá, firmy ve velkých problémech, kterým nic jiného nezbývá, firmy, které se v budoucnu bez dramatických změn neobejdou, firmy, které se v budoucnu bez dramatických změn neobejdou, firmy na vrcholu, které v reengineeringu vidí příležitost zvýšení, náskoku před konkurencí. firmy na vrcholu, které v reengineeringu vidí příležitost zvýšení, náskoku před konkurencí. Postupy, procesy Postupy, procesy v moderním pojetí ztrácí smysl zaměření pouze na jednotlivé úkoly, v moderním pojetí ztrácí smysl zaměření pouze na jednotlivé úkoly, nutnost zaměřit se na postupy a procesy, které tvoří hodnotu pro zákazníka. nutnost zaměřit se na postupy a procesy, které tvoří hodnotu pro zákazníka.

Přetváření organizačních postupů několik prací je zkombinováno do jedné, několik prací je zkombinováno do jedné, rozhodují pracovníci, rozhodují pracovníci, postupné kroky jsou vykonávány v přirozeném pořadí, postupné kroky jsou vykonávány v přirozeném pořadí, postupy mají mnohonásobné verze, postupy mají mnohonásobné verze, práce je vykonávána tam, kde to má největší smysl, práce je vykonávána tam, kde to má největší smysl, kontroly jsou redukovány, kontroly jsou redukovány, manažer zakázky jako jedno místo kontaktu se zákazníkem, manažer zakázky jako jedno místo kontaktu se zákazníkem, převažují hybridní (de-)centralizované činnosti. převažují hybridní (de-)centralizované činnosti. Ne vždy se musí projevit všechny tyto charakteristiky, mohou se i navzájem vylučovat.

Přetváření práce, organizace, procesů Změny: Změny: org. jednotek org. jednotek - od oddělení k týmům, - od oddělení k týmům, pracovní náplně pracovní náplně - od jednoduchých úkolů k rozmanitosti, - od jednoduchých úkolů k rozmanitosti, role lidí role lidí - od kontrolování k posílení pravomoci, přípravy přípravy - od výcviku ke vzdělání, způsobu hodnocení způsobu hodnocení - od činností k výsledkům, - od činností k výsledkům, kritérií pro povyšování kritérií pro povyšování - od výkonu ke schopnosti, - od výkonu ke schopnosti, hodnot hodnot - od obranných k produktivním, práce manažerů práce manažerů - od dirigování ke koučování, organizační struktury organizační struktury - od hierarchické k ploché, - od hierarchické k ploché, funkce exekutivy funkce exekutivy - od kontroly fin. výsledků k vedení. - od kontroly fin. výsledků k vedení.

ZAVÁDĚNÍ REENGINEERINGU 1) firmy v hlubokých potížích (např. začátek 80. let:Ford) 2) podniky, jejichž vedení takové potíže předvídá 3) firmy ve „vrcholové kondici“ (např. fiHallmark a Wal-Mart)

PŘÍKLAD REENGINEERINGU IBM CREDIT Původní operace zprostředkování žádosti o financování: 1) Prodejní zástupce → tlf.žádost zaměstnanci v ústředí firmy; 2) formulář do úvěrového oddělení, vstupní info do PC systému + prověření dlužníka, výsledky → oddělení obchodní politiky; 3) upravení podmínek pro poskytování půjček; 4) žádost → cenaři, stanovení úrokové sazby; 5) nabídkový dopis doručen obchodnímu zástupci v terénu.

PŘÍKLAD REENGINEERINGU IBM CREDIT Proces: 7 dnů až 2 týdny Proces: 7 dnů až 2 týdny manažeři prošli všech 5 kroků: čistá práce na 1 žádosti = 90 minut manažeři prošli všech 5 kroků: čistá práce na 1 žádosti = 90 minut Problém ve struktuře procesu! Problém ve struktuře procesu! V současnosti: specialisti nahrazeni univerzálními úředníky specialisti nahrazeni univerzálními úředníky žádost vyřizuje jen 1 pracovník žádost vyřizuje jen 1 pracovník využití nového, propracovaného PC systému využití nového, propracovaného PC systému

PŘÍKLAD REENGINEERINGU IBM CREDIT Radikální změna procesu jako celku jako celkuVýsledek: 90 % zkrácení cyklu 90 % zkrácení cyklu stonásobného zvýšení produktivity stonásobného zvýšení produktivity

CHARAKTERISTICKÉ RYSY Mění se pracovní jednotky Mění se pracovní jednotky Procesy mají variantní provedení Procesy mají variantní provedení Mění se charakter jednotlivých pracovních činností a role lidí Mění se charakter jednotlivých pracovních činností a role lidí Kroky procesu jsou vykonávány v přirozeném sledu Kroky procesu jsou vykonávány v přirozeném sledu Mění se příprava k výkonu práce Mění se příprava k výkonu práce

CHARAKTERISTICKÉ RYSY Mění se příprava k výkonu práce Mění se příprava k výkonu práce Zaměření na výkonová kritéria a změny v odměňování Zaměření na výkonová kritéria a změny v odměňování Mění se organizační struktura Mění se organizační struktura Převažují hybridní centralizované/decentralizovan é operace Převažují hybridní centralizované/decentralizovan é operace

PODNIKY a REENGINEERING nejvíce pojišťovací společnosti nejvíce pojišťovací společnosti další odvětví: další odvětví:telekomunikace energetické závody energetické závody chemický průmysl, odvětví elektroniky, počítačů a farmacie odvětví elektroniky, počítačů a farmacie dosud zaostává: dosud zaostává: maloobchod, bankovnictví a také státní správa

Shrnutí Úspěšně ho lze dosáhnout: Úspěšně ho lze dosáhnout: vyvoláním změny pomocí vhodného nápadu, vyvoláním změny pomocí vhodného nápadu, návrhu realizace nápadu, návrhu realizace nápadu, jeho rozhodnutí a implementace. jeho rozhodnutí a implementace. Pro jeho přijetí v podniku je nutné: Pro jeho přijetí v podniku je nutné: komunikace s pracovníky a vysvětlení nutnosti změn, komunikace s pracovníky a vysvětlení nutnosti změn, zapojení pracovníků do přípravy a realizace změny, zapojení pracovníků do přípravy a realizace změny, dosazení odpůrců na významná místa v procesu změny. dosazení odpůrců na významná místa v procesu změny. Cílem změn jsou lidé, administrativa a technologie. Cílem změn jsou lidé, administrativa a technologie.

.

.