Zlepšování jakosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Databázové systémy Přednáška č. 2 Proces návrhu databáze.
Hodnocení způsobilosti procesů
Vize, Strategie, Cíle.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Analýza možností vzniku chyb
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Analýza a popis pracovního místa
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Proces řízení projektu
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Jak správně interpretovat ukazatele způsobilosti a výkonnosti
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
RNDr. Zdenek Kubíček Nemocnice Třinec
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Systém managementu jakosti
Matematické metody v ekonomice a řízení II
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
úvod pojetí a obsah marketingu
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Diagram příčin a následku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Měkké systémy.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Metodologie měkkých systémů
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Projektový management Risk management
IV. Management změny 1.Teoretická východiska 2.Dimenze změn
Vedení týmů a týmová práce
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Vybrané manažerské nástroje
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Plánování zakázek ve vybraném výrobním podniku ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autorka bakalářské.
Systém managementu jakosti
MARKETING Přednáška P
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Workshop k akčnímu výzkumu
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Systém managementu jakosti 3
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Co je Continuous Improvement?
Metodologie měkkých systémů
Systém managementu 4.
MARKETING Přednáška P
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

Zlepšování jakosti

- co je vlastně naším záměrem - jak dobře tento záměr známe - existují data (údaje) z procesů - kde jsme ve zvýšení kvality procesů - co uděláme v nejbližší budoucnosti - jaké jsou naše cíle pro příštích pár měsíců - jaké překážky brání zlepšování procesů - jak je možné je odstranit - jaké jsou sporné otázky

Co chceme dokázat ? Identifikace cílů a stanovení výchozího plánu - existuje programové prohlášení pracovního týmu o cílech v oblasti jakosti ? - je evidována specifikace cílů jakosti tak, aby byly přiměřené?

2. Kdo a o co (koho) se máme starat ? Identifikace zákazníků a jejich požadavků - kdo jsou naši zákazníci ? - jaké mají potřeby a jak tyto potřeby známe ? - jak jsme zapracovali potřeby našich zákazníků do zlepšení našich procesů?

3. Co uděláme teď a jak dobře to máme udělat ? Zhodnocení současného stavu - máme platné vývojové diagramy našich procesů ? (známe naše procesy?) - byla udělána analýza vývojových diagramů našich procesů s hlediska možných problémů ? - jak poznáme případná zlepšení ? - jak budeme měřit zlepšení ?

4. Co můžeme udělat lépe ? Definování preferencí, problémů a příležitostí ke zlepšení - jaké jsou naše představy ideálního procesu - jak by měl vypadat proces v ideálním prostředí ? - jaké jsme nastavili cíle ?

5. Co nám brání dělat věci lépe ? Jaké jsou problémy v pozadí? Identifikace překážek a zásadních příčin problémů - jaké jsou kořeny všech problémů ? - odpověď na všechna proč

6. Jaké změny bychom měli udělat tak, abychom dělali věci lépe ? Vývoj zlepšujících řešení, strategií, taktik a plánů - byla navržena a vyhodnocena alternativní řešení ? - jaká kritéria byla použita pro výběr nejlepšího řešení ? - jak je zpracován plán realizace nejlepšího řešení ?

7. Proveďme to ! Zpracování řešení - je problém provést postup adresně ? - probíhá řešení podle plánu ? - jak byly změny přijímány ? - jak byly řešeny problémy vzniklé v průběhu prací ?

8. Jak jsme to provedli ? Pokud špatně, zkusme to znovu. Monitorování výsledků, pokud špatné, opakovat - jakých výsledků bylo dosaženo ? - jaké byly mezery mezi cíli a skutečnými výsledky ? - pokud jsou výsledky nevyhovující, bylo to nevhodným postupem nebo špatně stanovenými kořeny příčin ? - jak byl naplánován pokus opakovaného řešení ?

9. Pokud je vše v pořádku, můžeme to tak dělat kdykoliv ? Standardizace postupů a řešení - jak bylo zajištěno, že se neztratily postupy, metody, zlepšení, které byly použity ? - je ještě někde jinde místo, příležitost pro uplatnění realizovaných zlepšení ?

10. Co všechno jsme se naučili ? - co jsme se naučili z této zkušenosti zlepšení kvality ? - co bychom rádi poznali (nebo se měli naučit) pro náš další růst ?

Sběr a zpracování dat Formulář pro sběr dat Histogram Krabicový graf Průběhový diagram Regulační diagram Paretův diagram Bodový graf Zobrazení hodnot na pravděpodobnostním grafu Testy shody rozdělení (Kolmogorov- Smirnov, Anderson-Darling) Testy odlehlých hodnot

Histogram

Krabicový graf

Pravděpodobnostní graf

Krabicový graf

Pravděpodobnostní graf

Krabicový graf

Pravděpodobnostní graf

Metody získávání nápadů Brainstorming Brainwriting Diagram afinity Benchmarking Průzkum Diagram příčina-následek

Plánování a analýza procesů Postupový diagram Stromový diagram Vývojový diagram QFD Šipkový diagram (kritická cesta) Paretův diagram Diagram příčina - následek