SHAPE UP Tříletý projekt Připojené státy –ČR- Irsko –Portugalsko- Anglie –Belgie- Španělsko –Lucembursko- Francie –Itálie- Slovinsko –Slovensko- Rakousko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Advertisements

Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Barbora Votavová, Vendula Šimanová
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
EVROPSKá UNIE.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Zdravá škola.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Mezivládní organizace – jediná úroveň
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
ETWINNING & COMENIUS PROJEKTY SPOLUPRÁCE NA DÁLKU.
Intergovernmental Organization one level State D State C State E State F State A State G State B Intergovernmental Organization.
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. PRÁVO EVROPSKÉ UNIE Vývoj a organizační struktura Masarykova univerzita Brno 2016.
EU - Hlasování kvalifikovanou většinou Berger Erik
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
 Název projektu: Poklady kolem nás a v nás  Zkrácený název: Kolumbus  Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.13/  Žadatel projektu: Blažek & Blažek,
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
EVROPSKÁ UNIE OFICIÁLNÍ VZNIK EU 1993 Současná politická společnost má neustálou potřebu se sdružovat. Sdružení jako hlavní myšlenku má i Evropská.
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
"Budete-li dobře pečovat o své tělo, vydrží Vám po celý život" George Coevoet.
Primární pediatrie-Evropa a ČR MUDr. Gabriela Kubátová OSPDL ČLS JEP Praha červen 2015.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Společenská odpovědnost a školy
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar.
zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Konflikt, koření života
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

SHAPE UP Tříletý projekt Připojené státy –ČR- Irsko –Portugalsko- Anglie –Belgie- Španělsko –Lucembursko- Francie –Itálie- Slovinsko –Slovensko- Rakousko –Maďarsko- Polsko –Německo- Dánsko –Švédsko- Holandsko –Litva- Lotyšsko –Estonsko- Finsko

Partneři projektu Tito partneři jsou zároveň nazýváni kompetenčními centry. Jsou to organizace, které se podílely na tvorbě metodiky projektu –Dánská universita pedagogiky (kompetenční centrum pro výzkum a metodiku) –P.A.U. Education (kompetenční centrum pro rozšiřování projektu a zajišťování fungování portálu) –ABCittá (tréninkové centrum) –Schulen ans Netz (kompetenční centrum pro informační a komunikační technologie ve škole, prostřednictvím portálu –Univerzita v Hullu (Kompetenční centrum pro evaluaci projektu)

Projekt je podporován Evropskou komisí (Directorate general for Health and Consumer Affairs) Kraft Cares (Kraft Foods)

Lokální partner - garant Pro ČR je garantem projektu Zdravotní ústav se sídlem v Brně

Cíl projektu Shape Up si klade za cíl vytvořit síť měst a škol, která by podporovala zdravý růst a vývoj dětí. Středem pozornosti je výživa a pohybová aktivita Do této sítě je zapojeno 26 měst, která budou mít možnost si mezi sebou vyměňovat zkušenosti, výsledky, nápady. Shape Up svou metodikou chce oslovit děti, jejich rodiny, okolí, školní prostředí.

Role dětí Děti by měly být správně namotivovány, aby byly ochotny samostatně a dobrovolně pracovat. Metodika projektu je založena na demokratických principech – tzn., že dítě si samo volí aktivitu a tato činnost mu není pedagogem vnucována. Aby děti mohly správně pracovat musejí mít dostatek základních a správných informací o problematice.

IVAC Metoda Je metoda, které děti budou využívat při řešení problémů Investigation - sběr všech dostupných informací metodou, která je jim nejbližší Vision – návrh řešení, promyšlení všech možných návrhů řešení stávající situace. Výběr nejlepší metody Action – samotná realizace změny, která by vedla ke zlepšení životního stylu dětí ať už v rámci školy či rodiny… Change – samotná změna = výsledek snažení

Role dospělých Učitelé, rodiče, zástupci podpůrného týmu a jiní připojení dospělí budou dětem nápomocni při řešení úkolů, budou dětskou práci koordinovat a usměrňovat, budou prostředníky při komunikaci s úřady, pokud bude potřeba poskytnou dětem potřebné kontakty.

LPG – local promoting group (podpůrný tým) Má za úkol komunikovat s úřady a institucemi. Zaštiťuje začátek projektu, řídí a rozvíjí aktivity, které si děti v rámci vymyslely. Hledá potřebné kontakty, osoby, zdroje, místa a zajišťuje vhodné podmínky pro průběh akcí Zaznamenává a hodnotí výsledky Rozvíjí program do budoucnosti.

Členové LPG group (podpůrný tým) Mgr. Alexandra Košťálová – koordinátor projektu Bc. Irena Machalová – trenér projektu RNDr. Bohumil Pokorný, CSc.- ředitel ZÚ prof. MUDr. Zuzana Brázdová, DrSc - prorektorka MU doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. – děkan PedF MU Ing. Jana Drápalová – starostka městské části Nový Lískovec Zástupci KHS (MUDr. Ludmila Štefanová, MUDr. Zavřelová, Mgr. Ptáčková) Mgr. Jan Machát (ředitel SŠ) Mgr. Pavel Petr (ředitel ZŠ) Dana Kulíšková (ředitelka MŠ) Mgr. Hana Šeráková, Ph.D. (specialista na pohybovou aktivitu PedF MU) Milada Jovanovská (Domeček – centrum volného času)

Školy zapojené do projektu v Brně (v ČR) MŠ Kamarád (Čtvrtě – Nový Lískovec) ZŠ Kamínky (Kamínky – Nový Lískovec) Soukromá střední škola ochrany osob a majetku (Zoubkova – Nový Lískovec)

1. kroky Seznámení pedagogů s projektem a metodikou – nápady na činnosti. Vypracování základních pracovních listů pro žáky se základními informacemi o zdraví, výživě a pohybové aktivitě Seznámení žáků s projektem, vytvoření pracovních skupin žáků, kteří mají o projekt zájem Začátek samotného dialogu s dětmi – dle zájmových témat

Již probíhající aktivity Proškolení v metodice vedení projektu v Bonnu V metodě IVAC byli již proškoleni pedagogové mateřské školy a jsou připraveni s dětmi pracovat. Základní škola – projekt se již plně rozběhl a vznikly pracovní skupiny žáků. 1.skupina studentů pracuje na tématu lezecké stěny - chtějí zjistit, kolik by stála samotná stěna, kolik pomůcky nutné k lezení, dále pak kurz pro učitele, který by je vedl a samozřejmě zjišťují možnosti financování. 2.skupina studentů pracuje na tématu pitného režimu - právě chtějí testovat jak populární by se stalo, kdyby byl volný přístup do školní jídelny v průběhu celého vyučování. V jídelně plánují tanky s pitím, které by bylo zatím zdarma, s tím, že v rámci testování zjistí kolik by takovýto provoz stál a jaké možnosti financování jsou. 3.skupina bude pracovat s overbally, bude je používat po celou dobu vyučování v rámci celého roku. Vypracují příručku, jak s overballem pracovat tradičně i netradičně a budeme sledovat změny jejich svalového systému a tedy vlivu této rehabilitační pomůcky.

Již probíhající aktivity Žáci prvního stupně budou kreslit obrázky či zhotovovat jiná dílka s tématikou zdraví a pak se z těchto výtvorů udělá výstava.Paní učitelky na prvním stupni se zajímají o lanovou prolézačku s klouzačkou, která by se dala využívat v rámci přestávek. Dále jsme začali spolupracovat s Cirkusem le Grando - který se věnuje dětem a učí je různým akrobatickým dovednostem. Projekt byl představen na školské radě ZŠ Kamínky a byl velmi kladně přijat. Rodiče chtějí zjistit možnost opětovného vzniku příspěvků SRPŠ (200 Kč/dítě/rok), jakožto dalšího možného zdroje financování projektu.

Shape Up Week Celoroční snažení dětí vyvrcholí 3. týden v květnu, kdy se bude konat tzv. „Týden pro Shape Up“. Cílem bude demonstrovat všechny změny, které se za rok udály a vedly ke zdravějšímu životnímu stylu dětí. Výsledky budou demonstrovány rodičům, široké veřejnosti, jiným školám…