Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Připravovaná dokumentace
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Kariérové poradenství
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
Bibliotheca academica , Ostrava EIZ na VŠ po roce 2008 – koordinace a spolupráce Barbora Ramajzlová
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Vzdělávací a tréninkový program pro kariérové poradce.
Zábavná matematika.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Příležitost dělá(t) zaměstnance
OSVČ v evidenci úřadu práce
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
MIGRACE A ROZVOJ Jiří NOVOSÁK. MIGRACE A ROZVOJ Rozvoj jako jedno z vůdčích paradigmat současného světa. Jak rozvoje dosáhnout? Rozvoj jako jedno z vůdčích.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Bariéry a příležitosti rozvoje strojírenských oborů v regionu Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Bariéry a příležitosti.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
k přijímacímu řízení pro školní rok
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Zpráva o činnosti komise rozhodčích ČSJ za rok 2007.
1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Výměna řidičských průkazů Tisková konference Ministerstvo dopravy České republiky Ing. Ivo Vykydal, náměstek ministra dopravy.
ZÁVĚRY ŠETŘENÍ SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR VE STŘEDOČESKÉM KRAJI Mladá Boleslav, 3. dubna 2013.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Přednost početních operací
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Přínos strojírenství pro Moravskoslezský kraj
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Realizované aktivity v roce 2013 Komise pro technické vzdělávání Sekce Marketing Ing. Pavel Duchek.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Projekt společenské odpovědnosti („PSO“) Mgr. Pavel Olšovský, KÚ MSK květen 2010.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Kariérové poradenství v českém středním školství
„Okna technickým oborům dokořán“
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Transkript prezentace:

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Obsah 1. Co je to ForTech 2. Průběh ForTech 3.Hlavní aktivity ForTech 4.Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.1 Zaznamenání kampaně 4.2 Hodnocení přínosnosti nástrojů kampaně 5. Změny v rozhodování žáků 6. Shrnutí

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 1. Co je to ForTech ForTech je projekt realizovaný Krajským úřadem jako součást Marketingové strategie kraje. Vedením a koordinací projektu jsme pověřili Agenturu pro regionální rozvoj. Hlavními cíli projektu je: zvýšit zájem žáků o technické obory tím zajistit kvalifikovanou pracovní sílu jako nezbytný předpoklad rozvoje regionu prezentovat cílovým skupinám technické obory jako součást historie a tradic kraje a základní odlišení kraje v ČR i EU

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 2. Průběh ForTech Problém nedostatku lidských zdrojů v technických profesích byl identifikován jako klíčová bariéra rozvoje regionu rok 2006 Zahájení projektu For Tech – 1.etapa leden 2007 Vytvoření expertních týmů pro řešení problematiky (firmy, regiony, ÚP, KÚ a další partneři). Vyčlenění finančních prostředků říjen 2006červen 2007 Pokračování projektu For Tech – 2.etapa

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 3. Hlavní aktivity ForTech Hlavní aktivity ForTech byly: −internet – www. povolaniprozivot.cz −PR inzerce a PR −TechDny −vstupní balíček pro školy −skládačka pro rodiče

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 4. Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.1 Zaznamenání kampaně N = 50 N = počet respondentů Q3 Zaznamenal/a jste v poslední době kampaň vedenou na zvýšení zájmu o technické obory ? Výchovní poradci Rodiče Q3 Zaznamenal/a jste v poslední době kampaň vedenou na zvýšení zájmu o technické obory? (spontánně i s nápovědou) U výchovných poradců kampaň zaznamenalo 88% z nich. U rodičů 30% z nich. Vzhledem k tomu, že kampaň trvala pouze několik měsíců, jedná se o velmi dobrý výsledek. Klíčovým sdělením kampaně bylo – z pohledu obou cílových skupin – předání informací o technických oborech. Zdroj: ARR: Post-test kampaně

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje N = počet respondentů (1) Velmi přínosné (2) (3) (4) (5) (6) Zcela nepřínosné 1,67 / 21 1,73 / 11 2 / 29 2,1 / 20 2,56 / 27 Průměr / N 1,63 / 38 2,21 / 14 2,37 / 30 2,16 / 31 Q7 Jak prosím hodnotíte přínos těchto aktivit v rámci celé kampaně vedené na podporu technických oborů ? Výchovní poradciRodiče Průměr / N Pro kampaň se podařilo vybrat vhodné nástroje, které dokázaly zasáhnout cílové skupiny. 4. Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.2 Hodnocení přínosnosti nástrojů kampaně Zdroj: ARR: Post-test kampaně

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 5. Změny v rozhodování žáků N = 50 N = počet respondentů Q10 Zaznamenal/a jste, že by se kampaň odrazila v rozhodování žáků 9. tříd? Že by se zvýšil zájem žáků o studium technických oborů? Q11 Jak hodnotíte změny rozhodování žáků 9. tříd o volbě povolání z hlediska technických oborů? Průměrné hodnocení na škále 2,73 1=velmi změnil/a, 6=vůbec nezměnil/a ForTech přinesl okamžitý efekt. 44% poradců zaznamenalo zvednutí zájmu o tech. obory a podle téměř 90% poradců došlo ve změně v rozhodování žáků s ohledem na technické obory. Zdroj: ARR: Post-test kampaně

Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 6. Shrnutí První etapa projektu ForTech byla – z našeho pohledu - velmi úspěšná. Podařilo se naplnit cíle kampaně. Kampaň zaujala všechny cílové skupiny a je jimi hodnocena jako velmi přínosná. Cílové skupiny (výchovní poradci i rodiče) požadují, aby kampaň pokračovala a přinesla větší hloubku informací. Velký dík patří i médiím. Díky jejich zájmu se podařilo téma široce medializovat a média byla pro rodiče hlavním informačním zdrojem. Rada kraje schválila druhou etapu ForTechu, takže projekt bude pokračovat do konce roku 2008.