Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Obsah 1. Co je to ForTech 2. Průběh ForTech 3.Hlavní aktivity ForTech 4.Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.1 Zaznamenání kampaně 4.2 Hodnocení přínosnosti nástrojů kampaně 5. Změny v rozhodování žáků 6. Shrnutí
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 1. Co je to ForTech ForTech je projekt realizovaný Krajským úřadem jako součást Marketingové strategie kraje. Vedením a koordinací projektu jsme pověřili Agenturu pro regionální rozvoj. Hlavními cíli projektu je: zvýšit zájem žáků o technické obory tím zajistit kvalifikovanou pracovní sílu jako nezbytný předpoklad rozvoje regionu prezentovat cílovým skupinám technické obory jako součást historie a tradic kraje a základní odlišení kraje v ČR i EU
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 2. Průběh ForTech Problém nedostatku lidských zdrojů v technických profesích byl identifikován jako klíčová bariéra rozvoje regionu rok 2006 Zahájení projektu For Tech – 1.etapa leden 2007 Vytvoření expertních týmů pro řešení problematiky (firmy, regiony, ÚP, KÚ a další partneři). Vyčlenění finančních prostředků říjen 2006červen 2007 Pokračování projektu For Tech – 2.etapa
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 3. Hlavní aktivity ForTech Hlavní aktivity ForTech byly: −internet – www. povolaniprozivot.cz −PR inzerce a PR −TechDny −vstupní balíček pro školy −skládačka pro rodiče
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 4. Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.1 Zaznamenání kampaně N = 50 N = počet respondentů Q3 Zaznamenal/a jste v poslední době kampaň vedenou na zvýšení zájmu o technické obory ? Výchovní poradci Rodiče Q3 Zaznamenal/a jste v poslední době kampaň vedenou na zvýšení zájmu o technické obory? (spontánně i s nápovědou) U výchovných poradců kampaň zaznamenalo 88% z nich. U rodičů 30% z nich. Vzhledem k tomu, že kampaň trvala pouze několik měsíců, jedná se o velmi dobrý výsledek. Klíčovým sdělením kampaně bylo – z pohledu obou cílových skupin – předání informací o technických oborech. Zdroj: ARR: Post-test kampaně
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje N = počet respondentů (1) Velmi přínosné (2) (3) (4) (5) (6) Zcela nepřínosné 1,67 / 21 1,73 / 11 2 / 29 2,1 / 20 2,56 / 27 Průměr / N 1,63 / 38 2,21 / 14 2,37 / 30 2,16 / 31 Q7 Jak prosím hodnotíte přínos těchto aktivit v rámci celé kampaně vedené na podporu technických oborů ? Výchovní poradciRodiče Průměr / N Pro kampaň se podařilo vybrat vhodné nástroje, které dokázaly zasáhnout cílové skupiny. 4. Hodnocení ForTech cílovými skupinami 4.2 Hodnocení přínosnosti nástrojů kampaně Zdroj: ARR: Post-test kampaně
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 5. Změny v rozhodování žáků N = 50 N = počet respondentů Q10 Zaznamenal/a jste, že by se kampaň odrazila v rozhodování žáků 9. tříd? Že by se zvýšil zájem žáků o studium technických oborů? Q11 Jak hodnotíte změny rozhodování žáků 9. tříd o volbě povolání z hlediska technických oborů? Průměrné hodnocení na škále 2,73 1=velmi změnil/a, 6=vůbec nezměnil/a ForTech přinesl okamžitý efekt. 44% poradců zaznamenalo zvednutí zájmu o tech. obory a podle téměř 90% poradců došlo ve změně v rozhodování žáků s ohledem na technické obory. Zdroj: ARR: Post-test kampaně
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje 6. Shrnutí První etapa projektu ForTech byla – z našeho pohledu - velmi úspěšná. Podařilo se naplnit cíle kampaně. Kampaň zaujala všechny cílové skupiny a je jimi hodnocena jako velmi přínosná. Cílové skupiny (výchovní poradci i rodiče) požadují, aby kampaň pokračovala a přinesla větší hloubku informací. Velký dík patří i médiím. Díky jejich zájmu se podařilo téma široce medializovat a média byla pro rodiče hlavním informačním zdrojem. Rada kraje schválila druhou etapu ForTechu, takže projekt bude pokračovat do konce roku 2008.